پاورپوینت منابع انسانی و چالش های اجرای 💯

دانلود پاورپوینت منابع انسانی و چالش های اجرای باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت منابع انسانی و چالش های اجرای

پاورپوینت-منابع-انسانی-و-چالش-های-اجرایلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

منابع انسانی و چالش های اجرای
طرح های دورکاری در ایران
اصطلاح دورکاری برای اولین بار در دهه ی 1970 میلادی به حوزه ی مفاهیم مدیریت وارد شد.
مفهوم دورکاری : کرلند و بیلی ( Kurland & Bailey, 1999 ) دورکاری را بعنوان شکلی از کار انعطاف پذیر تعریف نموده اند ک ه امروزه امکان کار و خدمت رسانی در هر مکان و در هر زمان را برای کارکنان فراهم نموده است.
در حال حاضر طرح دوركاري، در كشورهاي‎ ‎پيشرفته ی اقتصادی با موفقيت در بخش‌هاي مختلف صنعتي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، در ‎سازمان‌ها و شركت‌هاي دولتي و خصوصي در حال اجرا می باشد.
بر اساس اهداف اعلام شده در این خصوص، تا پایان سال 2011 میلادی، می باید 13 ميليون نفر در كشور ژاپن، ۱۷ ميليون نفر در آمريكا، 3.5 ميليون نفر در انگليس و ۲۷ ميليون نفر در كشور چين دوركار شوند .
دورکاری و اهمیت آن
مراحل گسترش نفوذ طرح های دورکاری در کشورها
مرحله ی شناسایی و تاکید بر ارزشمندی ی طرح دورکاری (فاز 1) : در این مرحله، نه تنها مردم (علی الخصوص کارکنان و مدیران) مفاهیم و تعاریف دورکاری را درک می کنند ، بلکه به اهمیت اجرا و بکارگیری آن، بعنوان یک نیاز اجتماعی تاکید می ورزند. مقالات تحقیقاتی و کتاب های بسیاری با موضوع دورکاری در جامعه چاپ و منتشر می گردد، و همایش ها و کارگروه های شناسایی ی اهمیت دورکاری و بررسی نتایج آن، برگزار می شود.
مرحله ی تثبیت دانش دورکاری (فاز 2) : در این مرحله، با استفاده از روش های جمع آوری داده ها، و انجام طرح های آزمایشی در محیط، تجربیات لازم جهت کامل شدن مقدمات اجرای طرح دورکاری کسب می گردد.
مرحله ی گسترش دورکاری (فاز 3) : در این مرحله، دورکاری بعنوان روشی بسیار موثر و مفید، توسط اکثریت اقشار جامعه پذیرفته شده و به سرعت در جامعه گسترش می یابد. همچنین، قوانین مناسب در خصوص دورکاری در عمل مورد استفاده قرار گرفته و از هزینه های ارتباطی کاسته می شود، و همین امر، خود بر سرعت انتشار دورکاری در سازمان می افزاید.
مرحله ی ایجاد آمادگی در محیط، جهت اجرای طرح دورکاری (فاز 4): در این مرحله عواملی مانند ساختار صنعت، قوانین کار، فرهنگ و ارزش های فرهنگی در جامعه برای پذیرش دورکاری به مرحله ی آمادگی رسیده اند .
عوامل حمایت کننده ی طرح
انتظارات از دولت ها در خصوص کاستن مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، ترافیک شهری و ایجاد اشتغال ، دولت ها را بر آن داشته تا با بهره برداری از طرح دورکاری، گامی موثر در جهت افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی در کشورهای خود بردارند.
با توجه به اینکه طرح دورکاری معمولا با کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان و همچنین افزایش سرعت تصمیم گیری مدیران همراه بوده لذا، بسیاری از شرکت ها تلاش می کنند با بهره برداری از طرح دورکاری، قدرت رقابتی خود را افزایش دهند.
امروزه کارکنان بیش از گذشته، ترجیح می دهند وقت خود را بیشتر با خانواده سپری کنند. در عین حال، آنان تمایل دارند، وقت آزاد بیشتری را در اختیار داشته باشند، تا بتوانند علاوه بر کار، به تربیت و نگهداری از فرزندان خود نیز بپردازند. در نتیجه تمایل به استفاده از طرح دورکاری در کارکنان، نسبت به گذشته افزایش یافته است.
فراهم شدن بستر های تکنولوژیکی با توسعه ی بیش از پیش تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی، در عمل، امکان بهره برداری موثر از طرح دورکاری را فراهم نموده است.

 

دانلود فایل