پاورپوینت سبزي كاري (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت سبزي كاري (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت سبزي كاري (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-سبزي-كاري-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 35 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
سبزي كاري
انتخاب زمين
زمين شوره سنبل بر نيارد در او تخم عمل ضايع مگردان
گرچه امروز مطابق اصول و قواعد فني مي ‌ توان با اصلاح سخت ‌ ترين و بدترين زمينها از آن استفاده كرد ولي اين اصلاح نسبت به وضعيت زمين كه از چه نوع باشد فرصت زيادي را توأم با خرج بسيار در بر دارد كه از موضوع عملي كه ما مي ‌ خواهيم انجام دهيم به دور است، زيرا در اين كتاب ما فقط مي ‌ خواهيم اين موضوع را روشن كنيم خوانندگاني كه داراي زميني حاضر براي كشت هستند براي حداكثر استفاده از زراعت خود بايد چه دقائق و چه نكاتي را در نظر بگيرند.
چنانكه زميني اگر از حيث جنس طبيعي مساعد باشد ولي داراي نواقص زير باشد نمي ‌ توان استفاده منظور را از آن انتظار داشت.
1. زمينهاي گود براي زراعت مفيد نمي ‌ باشند زيرا غالباً در اثر بارندگيهاي زياد يا طغيان آب رودخانه (اگر در مجاورت زمين باشد) آب به آن هجوم مي ‌ آورد و زراعت را مي ‌ شويد و خراب مي ‌ كند و به جاي آن قشري از گل و لاي مي ‌ گذارد كه علاوه از تباهي محصول زمين را هم خراب مي ‌ كند.
2. فزوني دائمي رطوبت در زمين كه معلول بدي جريان آب اطراف آن باشد يا از مجاري دورتري نشت نمايد اثرات خيلي بدي در زمين مي ‌ گذارد و ريشه نباتات را مي ‌ پوساند يا اصولاً مانع روئيدن بذر مي ‌ شود.
در اينگونه زمين ‌ ها قبل از انجام زهكشي و خشك كردن زمين نبايد زراعت كرد.
3. زمينهاي مردابي كه آنها را هم قبل از خشكانيدن نمي ‌ توان مورد استفاده قرار داد.
4. نزديكي زمين زراعتي با بعضي از كارخانجات تهيه مواد شيميايي و كوره ‌ هاي گچ ‌ پزي و آهك ‌ پزي براي زراعت بسيار خطرناك است، زيرا اين كارخانجات يا كوره ‌ ها دائماً دودهاي اكال و مضر و گازهاي خطرناك و گرد و غبارهاي خشك ‌ كننده و سمي در فضا منتشر مي ‌ كنند و براي صحت كارگران مزرعه و گياه هر دو خطرناك مي ‌ باشند و غالباً سبزي ‌ هايي كه در اطراف اين كارخانه ‌ ها به دست مي ‌ آيند هميشه پلاسيده و داراي طعم و مزه ‌ اي است كه به ذائقه بد و نامطبوع است.
5. نزديكي مزرعه سبزي با جاده ‌ هاي بزرگ براي زراعت مضر است زيرا در اثر عبور و مرور وسائط نقليه و گرد و غباريكه دائماً از جاده برمي ‌ خيزد و روي سبزيها مي ‌ نشيند از نمو آنچه كاشته شده جلوگيري مي ‌ كند و آنها را ضايع مي ‌ كند.
بنابراين بهترين زمين براي زراعت سبزي در اين مناطق آنست كه جهت ‌ يابي آن بينابين چهار جهت اصلي باشد كه عرصه جنوب آن از يك سمت جنوب غربي و از سمت ديگر جنوب شرقي و عرصه شمالي از يك سمت شمال غربي و از سمت ديگر شمال شرقي واقع شده باشد و ديگر از عوامل مساعد شيب ملايم زمين است زيرا شيب تند باعث مي ‌ شود كه مواقع آبياري آب آنچه در آنجا هست بشويد و همراه خود به نقطه گود زمين ببرد و در زمين هم به اندازه كافي آب نفوذ نكند تا ريشه نباتات را سيرآب كند. ولي شيب معتدل باعث مي ‌ شود كه آب به خوبي به تمام سطح مزرعه جاري شود و تا اعماق آن نفوذ كند در زمين ‌ هايي كه داراي شيب تند هستند مي ‌ توان به وسيله خاكريزي دستي و تشكيل كردها و بندها رفع نقيصه نمود.
نزديكي مزرعه به جنگل ‌ هاي انبوه يا تپه ‌ هاي مرتفع هم در بعضي مواقع براي سبزيكاري بسيار نافع ولي بعضي مواقع هم مضر است زيرا اگر زمين در فاصله معتدلي از اين پناهگاه ‌ ها قرار گرفته باشد كه سايه آنها مزرعه را نپوشاند چون اين عوامل در مقابل مسير بادهاي شديد محلي است و جلوگيري از شدت وزش مي ‌ كند بسيار مفيد است ولي اگر مزرعه زياد نزديك باشد كه سايه اين موانع غالب اوقات روي زمين را بپوشاند براي زراعت سبزي مضر است و هيچگاه نمي ‌ توان استفاده لازم را برد، زيرا زمين زراعتي بايد به اندازه كافي داراي روشنائي و هوا باشد و در غير اين ‌ صورت در زمين سايه رشد نباتات كم مي ‌ شود و گياه در معرض غارت حشرات قرار مي ‌ گيرد و مستعد گرفتن انواع امراض مي ‌ شود.

 

دانلود فایل