پاورپوینت سازوکارهای تضمین کیفیت در دانشگاه (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت سازوکارهای تضمین کیفیت در دانشگاه (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت سازوکارهای تضمین کیفیت در دانشگاه (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-سازوکارهای-تضمین-کیفیت-در-دانشگاه-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 44 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسمه تعالی سازوکارهای تضمین کیفیت در دانشگاه The Mechanisms of Quality Assurance in University
طرح موضوعاتي براي هم انديشي
1- ويژگيهاي نظام دانشگاهي و مفهوم دانشگاه
2- چالشهاي مديريت در نظام دانشگاهي
3- ضرورت و رويكردهاي برنامه ريزي توسعه كمي و كيفي دانشگاه
4- تعاريف و راههاي دستيابي به كيفيت در دانشگاه
5- چرخه تضمين كيفيت در دانشگاه
6- تعاريف و رويكرد هاي ارزيابي كيفت در دانشگاه
7- نمونه اي از فعاليت هاي صورت گرفته در خصوص تضمين كيفيت در دانشگاه
8- جستجوي سازوكارهاي تضمين كيفيت در دانشگاه تربيت معلم سبزوار
ویژگیهای نظام دانشگاهی
1- سیستمي متشكل از عناصر چندگانه :
از نگاه سيستمي هر دانشگاه متشكل از عناصري (درونداد ، فرايند ، برونداد واسطه اي ، برونداد نهايي و پيامد) است كه همواره در تعامل با همديگر و همواره در حال تغيير و تحول اند و اين تغيير و تحول مي تواند وضعيت مطلوب يا نامطلوبي را براي دانشگاه فراهم آورد . تعادل در سيستم دانشگاه از نوع تعادل پوياست يعني همواره در حالت نظم و بي نظمي است .
ویژگیهای نظام دانشگاهی
2- دانشگاه به عنوان یک سیستم باز دارای تعامل با محیط :
تعامل جوهره اصلي وجودي و پويايي دانشكاه را نشان مي دهد اساسي ترين مفهوم بازخورد است كه دانشگاه از نشانه هايي كه از محيط مي گيرد خودش را با محيط سازگار ميكند
ويژگيهاي سيستم هاي بسته : 1- دروندادهاي تعريف شده ، قابل كنترل ، ساده ، پردازش داده ها سيستماتيك و مطابق برنامه 2- خطي بودن 3- علت و معلول را مي توان به دقت پيش بيني كرد
ويژگيهاي سيستم هاي باز : 1- درونداد پيچيده ، غير قابل ارزيابي و كنترل دقيق 2- پويا 3 – غير خطي 4- دائما در حال تغيير و تعامل با محيط 5- تكاملي
دو نوع ديدگاه كه به آموزش عالي مشروعيت مي بخشد (بورابوكر ،2000) :
1- ديدگاه اول : دانشگاه بايد فارغ از بحث هاي روزمره تنها به توليد علم بينديشد
2- ديدگاه دوم : دانشكاه به عنوان يك زير سيستم اجتماعي بايد پاسخگوي نياز هاي محيط باشد . دانشگاه بايستي در قبال نيازهاي جامعه مسئوليت بپذيرد و در راستاي حل مسائل اجتماعي گام بردارد. ( تحقيق راجع به سند توسعه شهرستان ميتواند نمونه اين قضيه باشد)
ویژگیهای نظام دانشگاهی
3- دانشگاه به عنوان سیستمی با پیوند های سخت و سست :
اصطلاح پيوند هاي سخت و سست به چگونگي تاثير و تعامل زير سيستم ها و عناصر مختلف يك دانشگاه مربوط است.
در پیوند هاي سخت ، ارتباط محكمي بين زير سيستم ها و عناصر وجود دارد بنحوي كه تغيير يكي از زير سيستم ها تاثير قابل توجهي در ساير زير سيستم ها ايجاد مي كند . لذا اگر سيستم واجد عناصر و اجزاء مشترك بسياري باشد و آن عناصر در ميان مهمترين عناصر زير سيستم باشد ، شاهد پيوند هاي سخت خواهيم بود
در سيستم هايي با پيوند سست : 1- تغييرات در زير سيستم باعث تغيير در كل سيستم نمي شود 2- تعاملات و تغييرات قابل پيش بيني نيست 3- برونداد پيوندهاي سست قبل پيش بيني و برنامه ريزي نيست
در سيستم دانشگاهي بيشتر چه نوع پيوند هایي رايج است ؟

 

دانلود فایل