پاورپوینت خلاصه ی آموزش فلسفه (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت خلاصه ی آموزش فلسفه (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت خلاصه ی آموزش فلسفه (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-خلاصه-ی-آموزش-فلسفه-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 26 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه ی آموزش فلسفه
درس اول:
مسیر تفکرفلسفی از آغاز تا عصر اسلامی
نخستین مجموعه فلسفه در یونان قرن ششم قبل از میلاد از میان عقاید مذهبی -سوفیستها حقایق را تابع اندیشه می دانستند که اول شک گرایی است-
فلسفه سقراط اولین باردرمقابل صوفیستها برای خود……….
فلسفه یونان با افلاطون وارسطو اوج گرفت
با ظهور اسلام علم و حکمت در خاورمیانه آمد
خلفا برای رونق بخشیدن به خلافت-علما کلام با انتقادات خود زمینه رشد فلسفه را موجب شدند.
نخستین نظام فلسفه اسلامی توسط فارابی پی ریزی وابن سینا بارور شد.
اما این فلسفه به وسیله غزالی و سهروردی نقد می شد.
مهمترین نظام فلسفی توسط ملاصدرا بوجود آمد که جامع………وآراءعرفا و…..بودکه حکمت متعالیه نام گرفت.
درس دوم:
از قرون وسطی تا قرن 18 میلادی
مجموعه علومی که در مدارس وابسته به کلیسا در قرون وسطی تدریس می شد فلسفه اسکولاستیک نام گرفت .
طرح مباحث عقلی برای توجیه عقاید کلیسا بود که خالی از تحریف نبود.
انتخاب مباحث فلسفی به نظر ارباب کلیسا بستگی داشت .
قرن 14 میلادی همراه با تحول , تحول فرهنگی عصر رنسانس (نوزایش) نام گرفت که به فروریختن پایه های فکری و عقیدتی و بحران دینی فلسفی و ایجاد روحیه شک گرایی .
برای مبارزه کلیات , دین را از علم و عقل جدا کردند.
در قرن 17 دکارت به بازسازی فلسفه پرداخت و وجود شک را به عنوان …… و اقلیت ….. معرفی کرد.
در اواخر همین قرن تجربه گرایی ظهور و به شک گرایی منتهی شد.
در قرن 18 کانت فلسفه جدید بنا کرد که فقط علوم ریاضی و طبیعی قطعی و علمی هستند , متافیزیک و غیرتجربی , قابل حل علمی نیستند .
درس سوم:
در دو قرن اخیر
بعد از کانت فلسفه رومانتیک با بیان شاعرانه , به تبیین هستی و پیدایش گر ….. و بهره گیری از مایه های عرفانی خداست ضعف فلسفه کانت را جبران کند.
ایدکالیسم عینی : نظام علمی و معلولی را قبول نداشت بلکه روابط منطقی را در جهان حکمفرما می دانست بعنی …… از وحدت به کثرت و از عام به خاص طی طریق دارند عامترین ایده هستی است (هگل و شلینک ) بودند که این سیر را (دیاللتیک) نامید , و آن را قانون کل برای پیدایش پدیده های ذهنی و عینی می پنداشت .
پوزیتیویسم(اگوست کنت) مکتب تجربی افراطی برای اندیشه بشر سه مرحله ی اهی – فلسفی متافیزیک – علمی و تحققی قائل بود که هرچه علمی …… پوچ و بی معناست .

 

دانلود فایل