پاورپوینت خبرنویسی

پاورپوینت خبرنویسی

پاورپوینت خبرنویسی

پاورپوینت خبرنویسی

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1.765 مگا بایت
تعداد صفحات 67
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 67 صفحه

خبرنویسی خبر چیست ؟ – خبر گزارشی از واقعیت ها است ولی هر واقعیتی خبر نیست.
– اطلاعات مربوط به آنچه رخ داده است، خبر نامیده می شود.
– خبر نقل ساده و خالص وقایع جاری است.
«خبر گزارشی واقعی از یك رویداد عینی است كه در آن یك یا چند ارزش خبری وجود دارد و نحوه تنظیم و ارایه آنرا عوامل درون سازمانی و برون سازمانی شكل می دهند». عناصر خبر كه؟ ( چه کسی)
كی؟ (چه وقت)
كجا؟ ( در چه مکانی)
چه؟ ( موضوع )
چرا؟ (دلیل رویداد )
چگونه؟ (کیفیت وچگونگی ) ارزشهای خبری : دربرگیری
شهرت
تازكی و نو بودن
استثناء و شگفتی
تعداد و مقدار ( بزرگی و فراوانی )
مجاورت ( معنوی و جغرافیایی)
درگیری ،‌منازعه و برخورد ( فکری – فیزیکی) ویژگی‌های اساسی در خبر نویسی 1ـ روشنی خبرclear
2 ـ درستی خبر accurate
3 ـ جامعیت خبرcompelete تیتر تیتر یا عنوان، در واقع ویترین و نام و نشان یك خبر در رسانه‌ها است، كه آن خبر را به موجزترین شكل ممكن بیان می‌کند.
تیتر، به ‌عنوان یكی از مباحث اساسی خبرنویسی، جوهره و روح خبر و ماندگارترین بخش آن در ذهن مخاطب است.
نخستین ارتباط مخاطب با اخبار از طریق آن صورت می‌پذیرد.
در واقع می‌توان تیتر را هدایت‌كننده به ‌سوی خبر و هویت بخش خبر دانست. ویژگی‌های یک تیتر خوب ترغیب خوانندگان به خواندن خبر
بیان پیام خبر به شكلی كوتاه و موجز
تفكیك مطالب از همدیگر (حد و مرز مطالب را نشان می‌دهد)
4. ایجاد تصویری فوری از مضمون مطلب
5. تعیین وزن و اهمیت خبر
6. كمك به زیبا شدن صفحات
اجزای تیتر روتیتر
تیتر اصلی
زیرتیتر
میان تیتر
خلاصه تیتر (سوتیتر) مثال : روتیتر: یک نظامی عراقی فاش کرد:
تیتر اصلی: وقایع دهشتناک شب ورود داعش به موصل

زیرتیتر: نیروهای پیشمرگه در موصلجاده صاف کن داعشی‌ها شدند تیترهای ماندگار تیترهای ماندگار تیترهای ماندگار نمونه های خارجی | تیترهای کوتاه و گویا نمونه‌های خارجی | تصویر سازی با تیتر تیتر در فضای مجازی تیتر در فضای مجازی تیتر در فضای مجازی تیتر در فضای مجازی تیتر در فضای مجازی تیتر در فضای مجازی لید یعنی چه طور به خواننده یورش ببریم و او را غافلگیر کنیم؟
لید هر چه کوتاهتر باشد برای به دام انداختن خواننده موثر تر است. (حداکثر 40 کلمه)
پاراگراف اول خبر را لید می‌گویند.
چکیده مهمترین بخش خبر سبک های خبر نویسی NEWS STYLES 1ـ سبک هرم وارونه
2 – سبک تاریخی
3 ـ سبک تاریخی با لید
4ـ سبک بازگشت به عقب
5 ـ سبک پایان شگفت انگیز
6 – سبك داستانی خبر
7 ـ سبک دایره ای سبک هرم وارونه: چکیده ‘مهم‌ترین مطلب’ رویداد، در ابتداى خبر و کم‌ارزش‌ترین مطلب در انتهاى قرار مى‌گیرد و هر قسمت با توجه به میزان اهمیت آنها از بالا به پائین تنظیم می‌شود.

به این ترتیب می‌توان در مواقع لزوم، از انتهای خبر (که بخش‌های کم اهمیت تر است) حذف کرد.
. مزایاى سبک هرم وارونه ۱. در لید، چکیده مهم‌ترین مطلب ارائه مى‌شود.

۲. از نظر خواننده (مخاطب)، زمان کمترى براى دریافت مهم‌ترین مطلب لازم است.

۳. خواننده (مخاطب) را خسته نمى‌کند.

۴. حس کنجکاوى خواننده را از جنبه نیاز خبرى به‌سرعت ارضاء مى‌کند. مزایاى سبک هرم وارونه ۵. متن خبر بر پایه ارزش مطالب تنظیم مى‌شود.

۶. خواننده (مخاطب)، را به خواندن خبر ترغیب مى‌کنند.

۷. از لحاظ تصحیح، تیترنویسى و ماکت‌بندى (صفحه‌آرائی) کار را ساده مى‌کند.
کاستی‌های سبک هرم وارونه ۱. در بسیارى از موارد، از آنجا که در لید، چکیده مطلب بیان مى‌شود و اطلاعات مهم جدیدى دوباره به خواننده عرضه نخواهد شد، احتمال دارد خواننده را از خواندن بقیه خبر باز دارد.

2. در بعضى موارد، خصوصاً در مورد خبرهاى طولانی، آنچه در لید گفته مى‌شود، دوباره در متن خبر هم تکرار مى‌شود. کاستی‌های سبک هرم وارونه 3


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.