پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار (⭐⭐⭐) 💯

دانلود پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار (⭐⭐⭐) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-تکنیک-های-آزمایش-نرم-افزار-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 51 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

تکنیک های آزمایش نرم افزار
تكنيك هاي آزمايش نرم افزار
اهميت آزمايش نرم افزار و اثرات آن بر كيفيت نرم افزار نياز به تأكيد بيشتر ندارد. Deutch در اين باره اينگونه بيان مي نمايد :
توسعه سيستم هاي نرم افزاري شامل يك سري فعاليت هاي توليد مي باشد كه امكان اشتباهات انساني در آن زياد است. خطاها در ابتداي يك فرآيند و مراحل توسعه بعدي آن ظهور مي نمايند كه اهداف با خطا يا به صورت ناقص مشخص شده باشند. به دليل عدم توانايي انجام كارها و برقراري ارتباط به صورت كامل، توسعه نرم افزار با فعاليت تضمين كيفيت همراه است.
آزمايش نرم افزار عنصري حياتي از تضمين كيفيت نرم افزار مي باشد و مرور تقريبي مشخصه، طراحي، و توليد كد را نشان مي دهد.
قابليت رويت در حال افزايش نرم افزار به عنوان عنصري از سيستم، و هزينه هاي مربوط به شكست نرم افزار، نيروهاي محركي هستند براي برنامه ريزي خوب از طريق آزمايش. براي يك سازمان توسعه نرم افزار، غيرمعمول نيست كه بين 30 تا 40 درصد كل فعاليت پروژه را براي آزمايش صرف كند. در نهايت، آزمايش نرم افزاري كه براي انسان حياتي است (براي مثال، كنترل پرواز، نظارت راكتور هسته اي) سه تا پنج برابر، هزينه بيشتر از تمام مراحل مهندسي نرم افزار را در مجموع خواهد داشت. در اين فصل، اصول بنيادي آزمايش نرم افزار اهداف قابل تغييري را براي آزمايش نرم افزار تعريف مي نما يند. طراحي ابزار آزمايش بر مجموعه اي از تكنيك ها براي ا يجاد ابزارهاي طراحي كه اهداف كلي آزمايش را برآورده نمايند تأكيد دارند. در فصل 18 ، استراتژي هاي آزمايش و اشكال زدايي نرم افزار ارائه مي گردند .
نگاهي گذرا
در مورد چه چيزي بحث مي شود؟
پس از توليد كد مبدأ، نرم افزار بايد مورد آزمايش قرار گيرد تا هر تعداد خطا را كه ممكن است، قبل از تحويل به مشتري كشف (و تصحيح) نمايد. هدف طراحي يك سري ابزارهاي آزمايش مي باشد كه با احتمال بالايي خطاها را مي يابند، اما چگونه؟ در اين مرحله است كه تكنيك هاي آزمايش نرم افزار ظاهر مي شوند. اين تكنيك ها، راهنمايي سيستماتيك را براي آزمايش هايي فراهم مي كنند كه
(1) منطق داخلي مؤلفه هاي برنامه را مورد آزمايش قرار مي دهد
(2) محدوده ها ي ورودي و خروجي برنامه را آزمايش مي كند تا خطاهايي را در عملكرد، رفتار، و كارايي برنامه بيابد.
چه كسي آن را انجام مي دهد؟
در ضمن مراحل اوليه آزمايش، مهندسي نرم افزار تما آزمايشها را انجام مي دهد. به هر حال، با پيشرفت فرآيند آزمايش، متخصصين آزمايش نيز ظاهر مي شوند .
دليل اهميت آن چيست ؟
مرورها و فعاليت هاي SQA ، خطاها را آشكار مي نمايند، ا ما كافي نيست. با هر اجراي برنامه، مشتري آن را آزمايش مي نمايد! بنابراين، بايد برنامه قبل از مشتري اجرا گردد، با هدف يافتن و حذف تمام خطاها، به منظور يافتن بيشترين خطاها، آزمايشها بايد بطور سيستماتيك هدايت شوند و ابزارهاي آزمايش بايد با استفاده از تكنيك‌هاي خاص طراحي گردند.
نرم افزار از دو نما مورد آزمايش قرار مي گيرد. نيازهاي نرم افزار با استفاده از تكنيك هاي طر احي ابزارهاي آزمايش جعبه سياه مورد آزمايش قرار مي گيرند. در هر دو حالت، هدف يافتن حداكثر تعداد خطاها با حداقل مقدار فعاليت و زمان مي باشد.
مراحل انجام آن چيست؟
محصول كاري چيست؟
مجموعه اي از ابزارهاي آزمايش، براي آزمايش منطق داخلي و نيازهاي خارجي برنامه، طراحي و مستند سازي مي شوند. نتايج مورد انتظار تعريف مي‌شوند، و نتايج واقعي ثبت مي گردند .
چگونه مي توان از صحت انجام آن مطمئن شد؟
هنگام شروع آزمايش، ديدگاه خود را تغيير دهيد. سعي كنيد كار نرم افزار را مختل كنيد! ابزارهاي آزمايشي به صورت اصولي طراحي كنيد و اين ابزارهاي آزمايش ايجاد شده را براي قوت آن ها مرور نمايد
1-17 اصول آزمايش نرم افزار
آزمايش، موارد غيرمعمول جالبي را براي مهندس نرم افزار آشكار مي نمايد. در ضمن فعاليت هاي اوليه مهندسي نرم افزار، مهندس، سعي در ايجاد نرم افزار با استفاده از مفهومي مجرد و بدست آوردن محصولي و اضع و كامل دارد . اينك آزمايش بايد انجام شود. اين مهندس يك سري ابزار آزمايش ايجاد مي كنئد كه بايد نرم افزار ايجاد شده را با شكست روبرو نمايند. در واقع، آزمايش، يك مرحله در فرآيند نرم افزار است كه مي تواند به عنوان فرآيندي مخرب به جاي سازنده در نظر گرفته شود (حداقل از نظر روانشناسي).
طبيعت مهندسين نرم افزار سازندگي است. آزمايش نيازمند اين است كه توسعه دهنده، نكات اوليه صحت نرم افزار را صرف نظر كند و بر تناقض ايجاد شده در نتيجه تشخيص خطا غلبه نمايد . Beizer اين وضعيت را به اين صورت بيان مي كند :
نكته غير قابل باوري وجود دارد كه اگر در برنامه نويسي به خوبي در نظر گرفته شود، خطايي براي يافتن وجود نخواهد داشت. اگر امكان تمركز واقعي وجود داشته باشد، اگر همه از برنامه نويسي ساخت يافته، طراحي بالا به پايين ، و جداول تصميم گيري استفاده كنند، اگر ابزار صحيح را در اختيار داشته باشيم، خطايي نيز وجود نخواهد داشت. خطاها وجود دارند، چون آنچه انجام مي دهيم كاملاً درست نيست، و اگر اين كارها درست انجام نشوند، در مورد آنها گناهكار هستيم. بنابراين، آزمايش و طراحي ابزار آزمايش، پذيرش شكست است، كه به تدريج به گناه پذيرفته شده تبديل مي شود. و انجام آزمايش، تنبيهي است براي اين خطاها. تنبيه براي چه؟ براي انسان بودن؟ گناه براي چه؟ براي شكست در رسيدن به تكامل؟ براي تشخيص ندادن بين آنچه يك برنامه نويس فكر مي كند و آنچه بيان مي كند؟ براي شكست در برقراري ارتباط تله پاتي؟ براي عدم حل مشكلات ارتباطات انساني كه به وجود مي آيند… براي چهارده قرن؟
آيا آزمايش احساس گناه است؟ آيا آزمايش واقعاً مخرب است؟ پاسخ به اين سئوالات «خير» است! به هر حال، هدف از آزمايش چيزي است متفاوت از آنچه انتظار مي رود.

 

دانلود فایل