پاورپوینت تهویه در آزمایشگاهها 💯

دانلود پاورپوینت تهویه در آزمایشگاهها باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت تهویه در آزمایشگاهها

پاورپوینت-تهویه-در-آزمایشگاههالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
تهویه در آزمایشگاهها
مقدمه
هدف از سیستم تهویه ایجاد فضایی مناسب و در عین حال ایمن برای کسانی است که در آزمایشگاه یا هر مکان دیگری با مواد شیمیایی سروکار دارند.
تمامی فضای کار باید به طور پیوسته و مکانیکی با دمیدن هوای تازه از محیط بیرون به داخل ساختمان وارد و از طریق خروجی های هودها خارج شود .دودکش این اگزوز ها باید به نحوی قرار گیرند که مانع از برگشت هوای آلوده به داخل آزمایشگاه یا ساختمان شوند.
3
مهندس همت جو – زمستان 1390
به طور عادی حدوداً 10- 8 مرتبه در ساعت باید فضای آزمایشگاه کاملاً تخلیه و جایگزین شود. البته لازم به ذکر است بنا به نوع کار و میزان آلودگی این بازه متغیر خواهد بود.
جریان هوای تازه باید از بخش اداری وارد محیط کار آزمایشگاه شود. بنابراین لازم است که فضای کار آزمایشگاهی را از سایر فضاها جدا در نظر گرفته و از هم جدا نماییم.توصیه می شود برای توسعه فضای آزمایشگاه در برنامه آتی ،توان سیستم بیش از 25 درصد ظرفیت مورد نیاز در نظر گرفته شود.
4
مهندس همت جو – زمستان 1390
هودهای مورد استفاده در آزمایشگاههای آلی برای جلوگیری از انتشار بخارات و دودهای سمی و خطرناک حاصل از مواد شیمیایی یا واکنشهای شیمیایی به داخل آزمایشگاه بوده و اولین وسیله حفاظتی به شمار می آیند. با وجود اینکه ممکن است در تمام آزمایشها از پخش مواد شیمیایی در محیط آزمایشگاه جلوگیری به عمل آید، ولی همیشه یک سری از حوادث ناخواسته اتفاق می افتد. بنابراین برای تمامی افراد آزمایش گر لازم است که آزمایش های خود را در زیر هود انجام دهند.
نکته: آلودگی صوتی حاصل از عملکرد، نباید در فاصله ی 36 اینچی از دهانه ی هود بیش از 60-55 دسی بل باشد.
5
مهندس همت جو – زمستان 1390

 

دانلود فایل