پاورپوینت بررسی نظام جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی

پاورپوینت بررسی نظام جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی

پاورپوینت بررسی نظام جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی

پاورپوینت بررسی نظام جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 110 کیلو بایت
تعداد صفحات 26
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت بررسی نظام جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی در 26 اسلاید قابل ویرایش

فهرست مندرجات

ملاحظات و مقتضیات حاکم بر نحوه طراحی و اجرای نظام ICT سازمان تامین اجتماعی (حوزه عمل اصلی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین)
جایگاه سازمان و شرکت در سلسله مراتب ICT حاکمیت و نحوه ارتباط آن با مخاطبین

نقش آفرینان عمومی عرصه ICT سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
سلسله مراتب زیرساختهای ICT سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
سلسله مراتب زیرساختهای بانکهای اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
گستره فعالیتی منظومه ICT سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
حجم و تنوع مبادله اطلاعات در منظومه ICT سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
نقش آفرینان اختصاصی عرصه ICT سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
ساختار اجرایی طرح جامع اتوماسیون تامین اجتماعی
پیشینه کلی اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی
برآورد حجم و مقیاس ICT سازمان تامین اجتماعی

مختصات کلی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
چشم انداز آینده نظام ICT سازمان تامین اجتماعی
دستاوردها، ویژگی ها و نکات مثبت اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی

ملاحظات و مقتضیات حاکم بر نحوه طراحی و اجرای نظام ICT سازمان تامین اجتماعی (حوزه عمل اصلی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین)

سازمان تامین اجتماعی مجری احکام دولت، مجلس، دیوان عدالت اداری و آراء وحدت رویه و حتی موردی مراجع موصوف است و پیش بینی بالاترین حد انعطاف در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی نیز پاسخگوی تصمیمات اقتضایی حاکم بر حوزه مورد عمل آن نمی باشد.
سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد – هزینه است و حجم و پیچیدگی اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی نسبت به سایر دستگاههای دولتی، مضاعف است.
سازمان تامین اجتماعی دارای گستره زمانی و فعالیتی بسیط و مستمر با مخاطبین خود است و حجم تعاملات و بسامد تبادلات اطلاعات و پردازش آنها در سیستم نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاست.
تعدد و تنوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، بسیار زیاد است و تنوع خدمات تامین اجتماعی، باعث افزایش تعداد و پیچیدگی سیستم های نرم افزاری آن می شود.
سازمان تامین اجتماعی با فرار بیمه ای روبروست و در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی، امکان برقراری نظامات عنصر به عنصر مالی (بصورت قطعی) وجود ندارد و اعمال سیستم کنترل داخلی صد در صد میسر نیست.

ملاحظات و مقتضیات حاکم بر نحوه طراحی و اجرای نظام ICT سازمان تامین اجتماعی (حوزه عمل اصلی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین)

سازمان تامین اجتماعی با پدیده ً سواری رایگان ً یا ً برخورداری من غیر حق ً روبروست و اعمال کنترلهای زیاد در سیستم نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از سوء استفاده لازم است، ولی از آنجا که نبایست موجبات نارضایتی کارفرمایان و بیمه شدگان فراهم شود به قدر کفایت، مقدور نیست.
دریافت های سازمان تامین اجتماعی دارای ما به ازای مشخص و مستقیم است و ایجاد ارتباط عنصر به عنصر در سوابق بیمه مشمولین قانون تامین اجتماعی، در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی، برپیچیدگی نوع طراحی آنها تاثیر می گذارد.
سازمان تامین اجتماعی با کثرت و تنوع مخاطبین مواجه است و این امربر نحوه طراحی و نیز چگونگی کاربری سیستم های نرم افزاری آن تاثیر گذار است و امکان همانند سازی وجود ندارد.
سیستم بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیمه های خصوصی و نظام بانکی متفاوت است، در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی امکان نامنویسی و تکمیل مستندات مورد نیاز و اعمال کنترل در ورودیها، بطور کامل میسر نیست.

مختصات کلی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین

سال تاسیس 1370
نوع شرکت : سهامی خاص
مالکیت سهام شرکت : 100% متعلق به سازمان تامین اجتماعی
مجمع شرکت : هئیت مدیره سازمان تامین اجتماعی
سرمایه شرکت : در ابتدای تاسیس 000ر000ر5 ریال، سپس 1.000.000.000 ریال و اخیرا به 7.000.000.000 ریال از محل اندوخته ها و ذخائر شرکت افزایش سرمایه یافته است .

شرکت درحال حاضر دارای گواهینامه استاندارد کیفیت ( 2000- 9001 – ISO) می باشد و در حال اجرای نظام پیشنهادات و مدیریت مشارکتی بوده و برای اخذ ایزوهای تخصصی نظیر ISO 7000 طرح ریزی و اقدام نموده است.
شرکت طی سالهای 77 تاکنون دارای رتبه یک رقمی شرکتهای انفورماتیک کشور بوده و درحال حاضر در رتبه 4 قرارداد (مرجع رتبه بندی شورایعالی انفورماتیک کشور)
شرکت از سال 1378 صلاحیت فنی و مجوز تولید کامپیوتر تا 5000 دستگاه را از وزارت صنایع اخذ نموده و در حال فعالیت و مونتاژ است

دستاوردها، ویژگی ها و نکات مثبت اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی

ایجاد دفتر راهبری سیستم ها (قبل از آن دفتر برنامه ریزی خدمات ماشینی) و نیز تمهید و تدارک شورای انفورماتیک و کمیته های تلفیق امور اتوماسیون در معاونتها، استانها و واحدهای اجرایی جهت ایجاد هماهنگی و همراستایی در فعالیت ها را که به ابتکار و با حمایت شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین صورت گرفت نیز یکی از نکات مثبت نظام اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی است .
شناسایی، جذب، حمایت آموزشی و بازآموزی نزدیک به 100 نفر نیروی متخصص فنی تحت عنوان کارشناس فرابری داده ها در واحدهای ستادی، استانی و اجرایی سازمان تامین اجتماعی در بخشهای بیمه ای و درمانی که با همت شرکت صورت می پذیرد باعث نهادسازی و بومی سازی فعالیت های اتوماسیون سازمان گردید.
تقید و تعهد مشترک مدیریتی و کارشناسی و نیز بین سازمان و شرکت (مجری طرح) از سال 1377 در سازمان تامین اجتماعی مبنی بر عدم راه اندازی واحد جدید غیرمکانیزه و عدم انجام فعالیتهای جدید بصورت دستی، به نحوی که از سال مذکور تا کنون هیچ واحد غیرمکانیزه ای وجود نداشته و افتتاح نشده و کلیه فعالیت های جدید بصورت مکانیزه صورت می پذیرد.

چشم انداز نظام ICT سازمان تامین اجتماعی

اگر چه شرایط موجود سیستم های نرم افزاری تولیدی شرکت مورد رضایت و مطلوبیت صددرصدی مجموعه شرکت و سازمان نیست ولی در مقایسه با سایر سیستمهای ملی که در حوزه منابع انسانی کشور مطرح هستند، بایستی آنرا جزو موفق ترین ها دانست و گواه این ادعا اینکه در حال حاضر واحدهای وزارت کار و امور اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و … با شدّت وحدّت بدنبال استفاده از اطلاعات تولیدی سیستم های سازمان می باشند و حجم اطلاعات ناشناس سیستم های سازمان (تولیدی شرکت) از حجم ناشناس سایر سیستمهای ملی در حوزه منابع انسانی کشور نازل تر است.
در تجزیه و تحلیل میزان توفیق سیستم های اتوماسیون بایستی به این نکته اساسی توجه داشت که کف انتظارات مطروحه در شرایط حاضر، سقف انتظارات و چشم انداز ترسیمی در ابتدای راه بوده است.
شایان توجه اینکه غالب مشکلات و محدودیتهای موصوف با توجه هدفگذاری های انجام شده و نظامات اصلاحی و تکمیلی پی ریزی شده، در آینده نه چندان دور مرتفع خواهد شد، ارتقاء سکوی نرم افزاری، تکوین و فعالیت Data Center ارائه خدمات تحت وب، ارائه سرویسهای نوشتاری، شنیداری و دیداری بر روی شبکه ملی تامین و مبدل شدن شرکت به ASP (Application Service Pvovision) شمایی از طرحهای مزبور می باشد.

نکته پایانی ؛ امید به تحقق آرمان تامین اجتماعی الکترونیک

شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در ساحت نوین و براساس رویکردهای مصوب تیم مدیریتی جدید آن (برنامه استراتژیک مصوب اسفند 84) بر آن است تا به مدد مظاهرت فکری و عملی مدیریت عالی سازمان، هیئت مدیره و سایر موجودیت های ستادی، استانی و اجرایی آن، گامهای سریعتر، دقیق تر و از پیش اندیشیده شده تری را در عرصه شکل دهی منظومه پویا و کارآمد ICT سازمان تامین اجتماعی بردارد و نقش موثر و تعیین کننده ای را در ارتقاء ً تکنولوژی سازمانی ً و تعالی ً مدیریت سازمانی ً آن برداشته و بدین طریق، زمینه تکوین ً ساختار سازمانی ً ارگانیک و منسجم را در جهت نیل به ً سازمانی پاسخگو ً فراهم سازد. در این میان و با توجه به عظمت و گستردگی کار مجموعه های جدید نیز به حوزه ICT سازمان افزوده شده اند شرکت لاله کامپیوتر (تهاتری بابت بدهی دولت به سازمان) و شرکتهای مدیریت سرمایه گذاری صنایع نوین تامین و عمده سهام شرکت فن آوا (در زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) که با همیاری و همراهی این مجموعه عظیم قطعاً نیل به آرمان تامین اجتماعی الکترونیک چندان دور از دسترس نخواهد بود.