پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر

پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر

پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر

پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1.357 مگا بایت
تعداد صفحات 27
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر در 27 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل

اهداف پژوهش

هدف اصلی: بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر.

اهداف فرعی

تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر.
تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر.

فرضیه های پژوهش

با توجه به ویژگی های فرضیه و به دنبال سؤالات مطرح شده در پژوهش حاضر، فرضیه های پژوهش را می توان چنین بیان كرد:
آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر مؤثر است.
آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر مؤثر است.

متغیرهای پژوهش

متغیر مستقل: آموزش گروهی مهارت حل مسأله
متغیرهای وابسته:

عزت نفس
سازگاری اجتماعی
متغیرهای كنترل:
سن ( 25 – 19).
جنس ( دختر).
رشته تحصیلی ( علوم انسانی).
هوش

جامعه آماری

جامعه آماری این پژوهش كلیه دانشجویان دختر 25 – 19ساله دانشكده علوم انسانی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 85-84 است.

حجم نمونه و روش نمونه گیری

روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی ساده است. به این صورت كه ابتدا در بین دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی دانشگاه اصفهان با حدود سنی 25-19 سال، آزمون عزت نفس كوپر اسمیت و پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا اجرا شد و سپس از بین كسانی كه در آزمون عزن نفس كوپر اسمیت نمره پایین تر از میانگین و در پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا كمترین نمره را كسب كردند بصورت تصادفی ساده 50 نفر انتخاب شدند. در این پژوهش پس از انتخاب تصادفی آزمودنی ها از جامعه آماری مورد مطالعه، آنها براساس متغیر مؤثر و مرتبط با پژوهش ( هوش)، با استفاده از آزمون ماتریس های پیشرونده ریون به دو گروه همتا (25 = 2n= 1n) تقسیم شدند. سپس با استفاده از روش قرعه یكی از دو گروه به عنوان گروه آزمایش (25=1n) و دیگری به عنوان گروه گواه (25=n )منظور شدند ( آرایش تصادفی).

ابزارهای اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات

در این پژوهش از آزمون عزت نفس كوپر اسمیت برای سنجش میزان عزت نفس، پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا برای سنجش سازگاری اجتماعی و آزمون ماتریس های پیشرونده ریون برای سنجش میزان هوش استفاده شده است.

محدودیت ها

با توجه به این كه پژوهش حاضر در شهر اصفهان، جنس دختر و مقطع سنی 25-19 سال انجام شده است بنابراین افراد گروه نمونه معرف واقعی جامعه نیستند و نمی توان نتایج این پژوهش را به كل افراد جامعه یعنی تمام شهرها، جنس دختر و پسر و تمام مقاطع سنی تعمیم داد. لذا با توجه به تفاوت های بین فرهنگی در تعمیم نتایچ این پژوهش به دیگر شهرها، جنس پسر و مقاطع سنی دیگر باید احتیاط كرد .

یكی دیگر از محدودیت های این پژوهش مربوط به انتخاب افراد گروه نمونه بود. پژوهشگر می بایست تعداد زیادی از دانشجویان جامعه آماری مورد مطالعه را با استفاده از آزمون عزت نفس كوپر اسمیت و و پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا بیازماید تا در نهایت از بین كسانی كه در آزمون عزت نفس كوپر اسمیت نمره زیر میانگین و در پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا كمترین نمره را كسب كرده اند، بصورت تصادفی ساده تعدادی را انتخاب كند كه این مسأله پژوهشگر را با مشكلات بسیاری مواجه نمود.

دانلود پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر
تحقیق بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر
مقاله بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر
پاورپوینت بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر
اثر بخشی
آموزش گروهی
مهارت
حل مسأله
عزت نفس
سازگاری اجتماعی
دانشجویان دختر