مهندسي ارزش در كنترل پروژه 💯

دانلود مهندسي ارزش در كنترل پروژه باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مهندسي ارزش در كنترل پروژه

مهندسي-ارزش-در-كنترل-پروژهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 128 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

99
‏دانشگاه آزاد اسلامي
‏واحد ابهــر
‏موضوع‏:
‏مهندسي ارزش در كنترل پروژه
2
‏مقدمه
‏مهندسي ارزش، يكي از موفق‏‌‏ترين متدولوژي‏‌‏هاي حل مسأله، كاهش هزينه و بهبود عملكرد و كيفيت است. رويكرد كاركردگراي مهندسي ارزش، سرعت بالاي به نتيجه رسيدن آن و راه‏‌‏حل‏‌‏هاي اجرايي كه ارايه مي‏‌‏كند، از وجوه تمايز آن در مقايسه با ديگر تكنيك‏‌‏ها و روش‏‌‏هاي مهندسي است. يكي ديگر از رمزهاي موفقيت مهندسي ارزش، انجام كار تيمي است. تيمي كه با هدف مشترك و با تخصص‏‌‏هاي مختلف، كاركردهاي يك پروژه يا محصول را بررسي مي‏‌‏كنند و با بهبود خلاقانه، جايگزيني كم‏‌‏هزينه‏‌‏تر براي آن پيشنهاد مي‏‌‏دهند.
‏هدف و زمان به كارگيري مهندسي ارزش
‏هدف اصلي در مهندسي ارزش، توجه به كاركرد است، نه كيفيت k‏و نه هزينه. چرا كه تامين كاركرد، كاهش هزينه و حفظ يا ارتقاي كيفيت را خود به خود به دنبال دارد. براي آن‏‌‏كه بهترين نتايج از انجام مطالعه مهندسي ارزش به دست آيد، توصيه متخصصان اين است كه مطالعه در اولين فازهاي يك پروژه انجام شود. هرچه مطالعه پروژه و طراحي
2
‏‌‏هاي آن نهايي‏‌‏تر باشند و پروژه به مراحل اجرايي نزديك‏‌‏تر باشد، امكان تغيير دادن آن و بهره‏‌‏مندي از ظرفيت‏‌‏هاي كاهش هزينه، كمتر خواهد شد. براي شرح بهتر اين موضوع، بررسي و تحليل نمو‏دار زير مي‏‌‏تواند مفيد باشد.
‏همان‏‌‏طور كه در نمودار مي‏‌‏بينيم، در فازهاي تصميم‏‌‏گيري در مورد يك پروژه و طراحي‏‌‏هاي مفهومي آن، به دليل عدم ورود به مراحل اجرايي و قطعي شدن كار، قابليت تغيير بيشتر است. در همين زمان‏‌‏ها كه تغييرات به راحتي قابل انجام هستند، هزينه زيادي نيز متوجه سازمان پروژه نيست. اين تغييرات مي‏‌‏توانند با صرف هزينه كمي اعمال شود و صرفه‏‌‏جويي چشمگيري نيز در پي‏‌‏داشته باشد. در حالي كه هرچه به سمت فعاليت‏‌‏هاي اجرايي و مراحل توليدي پروژه پيش رويم، علاوه‏‌‏بر هزينه‏‌‏هاي اجرايي، براي اعمال تغييرات نيز بايد هزينه بيشتري متقبل شد. نكته قابل توجه حركت معكوس دو نمودار صرفه‏‌‏جويي ناشي از مهندسي ارزش و هزينه‏‌‏هاي اجرا است.
4
‏در ابتداي پروژه، اعمال بيشترين تغييرات ممكن، با كمترين هزينه انجام‏‌‏پذير است. اما در پايان پروژه، اعمال كمترين تغييرات با هزينه بالايي صورت خواهد پذيرفت. چرا كه بسياري از خريدها انجام شده و بخش‏‌‏هاي عمده پروژه به اجرا رسيده‏‌‏اند. بديهي است در چنين شرايطي، تصميم‏‌‏گيري در مورد كوچك‏‌‏ترين تغيير وقتي ممكن است كه تاثير و تعامل آن با بسياري از عوامل ديگر، بررسي شده باشد.
‏ادبيات مهندسي ارزش
‏واژه‏‌‏هايي مانند بها، ارزش، هزينه و قيمت در گفت‏‌‏وگوهاي روزمره و بسياري از محاوره‏‌‏هاي كاري و خريد و فروش‏‌‏هاي پيش پا افتاده و عادي ما مورد استفاده قرار مي‏‌‏گيرند. به‏‌‏كارگيري اين كلمه‏‌‏ها، به دليل تكرار چندين‏‌‏باره آنها در هر روز و توافق قراردادي كه بر معناي آن‏‌‏ها داريم، ما را از تعريف دقيق آنها بي‏‌‏نياز مي‏‌‏كند. با اين وصف، ضروري است پيش از آن كه وارد موضوع اصلي اين كتاب شويم، چند واژه كليدي و پايه را كه داراي مفهوم خاص در مهندسي ارزش هستند، تعريف كنيم. اين واژه

 

دانلود فایل