مقاله مصالح word 💯

دانلود مقاله مصالح word باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله مصالح word

مقاله-مصالح--wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پوکه لیکا
‏امروزه دانه‏‌‏ها‏ى سبك خاك رس منبسط شده در بيش از 30 كشور جهان با نامهاى تجارى گوناگون توليد و عرضه مى شوند. در اروپا و آمريكا اين دانه‏‌‏ها‏ را با عناوينى نظير لايتگ، ليكا، آگلايت و آرژكس مى شناسند. اين دانه‏‌‏ها‏ به طور مشابه در ايران با نام ليكا توليد مى شوند.
‏دانه خاك رس منبسط شده سبك Light Expanded Clay Aggregate‏ LECA‏
‏ويژگى‏‌‏ها‏ى اين دانه‏‌‏ها‏ باعث شده است تا در طيف وسيعى از كارهاى عمرانى و صنعتى به كار روند. در اين نگاشت برخى مسائل اساسى در مورد توليد و مصرف ليكا بررسى مى گردد.‏
‏1)ليكا چيست؟يكى از روشهاى تهيه دانه‏‌‏ها‏ى سبك استفاده از كوره گردان است. وقتى برخى از انواع رس با دانه‏‌‏ها‏يى به ريزى صفر تا دو ميكرون در دماى بالاتر از 1000‏ ‏درجه سانتى گراد در اين كوره‏‌‏ها‏ حرارت مى بينند، گازهاى ايجاد شده در داخل آنها منبسط مى شوند و هزاران سلول هواى ريز تشكيل مى دهند. با سرد شدن مصالح، اين سلولها باقى مى مانند و سطح آنها سخت مى شود.‏
‏مهم ترين ويژگى‏‌‏ها‏ى ليكا عبارتند از : وزن كم، عايق حرارت، عايق صوت، بازدارنده نفوذ رطوبت، مقاومت در برابر يخ زدگى، تراكم ناپذيرى تحت فشار ثابت و دائمى، فسادناپذيرى، مقاوت در برابر آتش و PH‏ نزديك به نرمال.‏ ‏ وزن كم اين دانه‏‌‏ها‏ و در نتيجه هزينه حمل پائين آن باعث شده است تا از ليكا در پر كردن فضاهاى خالى استفاده شود. در كاربردهاى خاص نظير زير سازى ساختمان و تسطيح و شيب بندى بام، خواص عايق حرارتى و دوام ليكا مشخصات فنى مناسبى براى آن فراهم مى كند. در راهسازى نيز از تراكم ناپذيرى ليكا براى كنترل نشست پلاستيك بسترهاى سست استفاده مى شود. همچنين جذب آب مناسب ، تخلخل و دوام ليكا آن را براى كشاورزى بدون خاك مناسب ساخته است. همين خواص باعث شده است تا در تصفيه فاضلابهاى خانگى از فيلترهاى ساخته شده از ليكا استفاده شود.
‏جدول كاربردهاى ليكا بر حسب اندازه دانه‏‌‏ها
‏كاربرد
‏اندازه
‏عايق سازى كف، ‏حذف، عايق سازى پى، پركننده سبك، توليد بلوك كف، تسطيح بام، زير سازى ساختمان، ‏زهكشى ابنيه
10-20 mm  ‏ليكاى درشت)بادامى
‏توليد بتن سبك ليكا، توليد بلوك، دال و اجزاى ساختمانى، زيرسازى ‏ساختمان
3-10 mm ‏ليكاى متوسط)نخودى
‏توليد بلوك، دال و اجزاى ساختمانى توليد بتن سبك، توليد اندود و ملات ‏ليكا
‏ويژگيهاى بتن ليكا
‏خواص ليكا باعث شده است تا بتن سبك ليكا كاربردهاى فراوانى داشته باشد. مهم ترين ويژگى‏‌‏ها‏ى بتن ليكا عبارتند از:وزن كم، سهولت حمل و نقل، بهره ورى بالا هنگام اجرا، سطح مناسب براى اندود كارى، مقاومت و باربرى، عايق حرارت، مقاومت در برابر آتش، عايق صدا ،‏‌‏مقاومت در برابر يخ زدگى، بازدارندگى در برابر نفوذ رطوبت و دوام در برابر مواد آهكى.

 

دانلود فایل