مقاله در مورد پیامبر حج 💯

دانلود مقاله در مورد پیامبر حج باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مقاله در مورد پیامبر حج

مقاله-در-مورد-پیامبر-حجلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 141 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏در فراق يار
‏اين كتاب مرا باز در شور و حال حسرت آلود زيارت خانه خدا و حرم رسول خدا (ص)فرو برد؛ شور و حال ‏«‏اشتياقي‏»‏ كه ديگر اميدي هم به آن نيست. تا به ياد دارم سال‏‌‏هاي دوران جواني هرگز دل خود از آتش اين ‏«‏اشتياق‏»‏ رها نيافتيم اما حتي دوران سيله اختناق كه هر ر‏وحاني با معرفت و بي‏‌‏معرفتي‏ ‏با رغبت و يا حت ياز سر سيري آسان مي‏‌‏توانست در خط حج قرار بگيرد …… و من نمي‏‌‏توانستم! بهتر بگويم: هيچ حمله دار و رئيس كارواني از تر ساواك و شاه ‏نمي‏‌‏توانست و جرات نمي‏‌‏كرد نام مرا در فهرست حاجي‏‌‏هاي خود- چه رسد به عنوان روحاني كارو‏ان- بگذ‏رد بله، حتي در آن دوران سخت هم دلم از اميد زيارت كعبه و بوسه زدن بر جاي پيامبر(ص) در مكه و مدينه، خالي نمانده بود و اين اميد اگر چه با حج ده روزه سال 58 كه به فصل شهيد محلاتي قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن ‏«‏ شوق‏»‏، ‏«‏سوزنده تر‏»‏ و ‏«‏ مشتعل تر‏»‏ شد. در سال‏‌‏هاي رياست جمهوري، چشم اميد به پس از آن دوران دوخته بوده؛اما امروزه شور و ‏«‏اشتياقي‏»‏ بي سكون و اميدي تقريباً‏ ‏فرومرده…… تنها تسلي به خواندن اين گونه سفر نامه‏‌‏ها يا شنيدن آنهاست كه خود افزايند ‏«‏شوق‏»‏ نيز هست. اين كتاب شيرين، موجز، ‏با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زيارت قبول (سيد علي خامنه‏‌‏اي 10/12/70)
‏لزوم يادگيري مسائل حج
‏مردم بايد دنبال اين امر باشند كه مسئله ي حج را ياد بگيرند، نه اين كه ما فقط حج برويم و ديگرهر چه شد‏ ‏شد؛‏ ‏نه ، اين جا غير از ساير جاهاست.
‏پيشگيري
‏لازم است حجاج، مسائل حج را…ياد گيرند تا خداي نخواسته، تخلفاتي حاصل نشود كه موجب هدر رفتن زحمات آنان گردد.
‏عواقب سهل انگاري
‏…. چه بسا باشد كه خداي نخواسته با سهل انگاري، عملتان باطل شود و جبران آن را تا آخر نتوانيد بكنيد و يا به احرام باقي بمانيد.
‏مراتب معنوي حج
‏مراتب معنوي حج …. حاصل نخواهد شد مگر آن كه به دستورات عبادي حج به طور صحيح و شايسته و مو به مو عمل شود. مراتب معنوي حج….. سرمايه‏‌‏ي حيات جاودانه است و انسان را به افق توحيد و تنزيه، نزديك مي‏‌‏نمايد.
‏تجارت و معصيت
‏مبادا اين سفر را سفر تجارت قرار بدهيد و امور تجاري در اين سفر مطرح باشد. اشخاصي كه حج مي روند هم بايد توجه بكنند كه خداي نخواسته حجشان مخلوط به معصيت نشود.
‏شما الگو هستيد‏
‏شما امروز در اين سفر، در بوته امتحان قرار داريد چون نمونه و الگويي از ملت ايران هستيد.

 

دانلود فایل