مقاله بررسی خلاصه ویژوال بیسیك

مقاله بررسی خلاصه ویژوال بیسیك

مقاله بررسی خلاصه ویژوال بیسیك

مقاله بررسی خلاصه ویژوال بیسیك

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات 9
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقاله بررسی خلاصه ویژوال بیسیك در 9 صفحه ورد قابل ویرایش

چرا Visual Basic ؟

VB ، بدون شك ، یكی از بهترین ابزار های برنامه نویسی است كه تاكنون برای PC ساخته شده است . این زبان روئیای برنامه نویسان ، بخصوص برنامه نویسان WINDOWS را جامه عمل پوشاندهاست . اگر تا به حال با زبان C برای WINDOWS برنامه نوشته باشید ، می دانید كه چقدر مشكل و وقت گیرد است و دیباگ كردن آن چقدر سخت خواهد بود . فقط خواند ن كتابچه راهنمای كیت توسعه نرم افزار Microsoft windiws software Development Kit آن ساعتها به زمان نیاز دارد و نوشتن برنامه های واقعی حتی از این هم بیشتر وقت می گیرد . واسطه گرافیكی كار بر GUI-(Graphica User Interface) -شاید موج آینده باشد ، ولی كار را برای برنامه نویسان بسیار مشكل كرده است .

حتی ابتدایی ترین برنامه های windows كه چیزی نیست جز یك پنجره ساده با یك توضیح مختصر درباره نویسنده ، به حدود پنج صفحه كد c و چهار فایل جداگانه نیاز دارد (گرچه با c++ اوضاع كمی بهتر شده ).پیچیدگی فوق العاده نوشتن برنامه های سودمند و واقعی ، اغلب سرعت كار را تا حد حركتی حلزونی پائین می آورد و از ان بدتر ، ابزراهای برنامه نویسی windows ، هنوز از كمال مطلوب فاصله بسیار دارند ، و whndows SDK گاهی بیشتر از آن مفید باشد ، باعث آزارو مزاحمت است .

ولی VB كاملاً این دورنما را تغییر داده است . بالاخره، آن ابزرای كه windows تاكنون از فقدان آن در رنج بوده ، از راه رسیدن است .وقتی یك برنامه نویس با تجربه windows ، برای اولین بار VB را می بینند ، به سختی می تواند به چشمان خود اعتماد كند ! ایده كار بسیار ساده است . اگر سك پنجره با اندازهای معین لازم دارید، كافیست آن را روی صفحه كامپیوتر به اندازه دل خواهتان در آورید . اگر در جایی از پنجره برنامه یك جعبه متن لازم دارید، كافیست ان را از جعبه ابزار برداشته و در محل مورد نظر قرار دهید . VB آنچه را كه یك برنامه خوب باید بكند – برداشتن بار جزئیات از دوش شما – انجام می دهد . سودمندی VB در آنجاست كه ، بالاخره می توان در فرایند برنامه نویسیwindows كمك گرفت . شما می توانید هر چیزی را ،جعبه لیست دكمه فرمان ، دكمه تركیبی، هر جا كه مایلید قرار دهید . در پایان هم ، فقط كافیست چند خط كد Bisic (كه اغلب بسیار هم كم است ) بنویسید تا همه چیز به خوبی پیش برود ، وVB هم فایل اجرایی آن را برایتان خواهد ساخت . از دیدگاه یك برنامه نویس VB Windows هیچ چیزی از یك معجزه كم ندارد .

چه چیزهایی لازم دارید .

برای استفاده بهینه از این كتاب ،مقداری آشنایی قبلی با Basic لازم است ، ولی چون این كتاب سطح خیلی پیشرفته ای ندارد ، و vb خود تفاوتهایی با Basic استاندارد دارد ، این مقدار زیاد نیست . با این حال ، برای آن كه خودتان بتوانید برنامه بنویسید حتماً باید آشنایی كافی با Basic داشته باشید .اگر در همان اول فصل احساس سر در گمی كردید ، بهتر است قبل از ادامه این زبان Basic را فرا بگیرید . بهترین نوع Basic كه می تواند از آن استفاده كنید ، Microsoft Quick Basic یا (QB) است – QB شباهت زیادی با VB دارد .

علاوه بر آن ، چون VB به Windows احتیاج دارد باید حتماً لان را ویرایش 3.0 یا بالاتر داشته باشید .

حتماً به این نكته توجه داشته باشید كه قبل از آن بتوانید برنامه نویس ویندوز باشید ، باید ماربر ویندوز بوده باشید . یعنی اگر نمی دانید چگونه از ویندوز استفاده كنید و با حال و هوای برنامه های آن آشنایی ندارید بایستی قبل از از شروع برنامه نویسی كمی با آن كار كنید . كاربران ویندوز از یك برنامه ویندوز توقع دارند كه قواعد آن را رعایت كرده باشد و بهترین راه آشنایی با این توقعات آن است كه خودتان یك كاربر ویندوز باشید . برای كارهایی كه در این كتاب خواهید كرد حتماً به یك موش احتیاج دارید اگر چه برنامه های ویندوز طوری طراحی می شوند تا علاوه بر موش با كی بورد هم كار كنند ولی بدون موش كار واقعاً دشوار می شود به جرات می توان گفت كه برنامه نویسی VB بدون موش تقریباً غیر ممكن است . یعنی شاید كاربران اتفاقی ویندوز بتوانند بودن موش سر كنند ولی یك برنامه نویس جدی VB هرگز .