معماری باروک 💯

دانلود معماری باروک باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

معماری باروک

معماری-باروکلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏سبک ‏معماری باروک‏ ‏از ویکیپدیا ‏، دایره المعارف رایگان
‏برای سبک‏ ‏باروک در مفهومی کلی تر به باروک‏ مراجعه شود.
‏ ‏ ‏معماری باروک، دراوایل قرن هفهم در ایتایلا شروع شد، لغت روم‏ انسان گرایی (humanist Roman‏) معماری رنسانس رابه خود گرفت ‏و آن را ‏و آن رابه سبک ‏جد‏ید بیانی ، تئاتری ، مجسمه سازی‏ مورد استفاده قرار داد.
‏ که بیانگر پیروزی کلیسای و‏دولت معتقد به ‏قوای نامحدود الهی بود. اهتمامات معماری ‏جدید برای رنگ، نور و سایه‏ ارزش های مجسمه س‏ازی سبک معماری باروک را مشصخه‏ گذاری می‏ کند. اما وقتی که‏ رنسانس روی ثروت ‏و قدرت محکمه های ایتالیا ‏حاکم شد و ترکیب از نیروهای سکول‏ار و مذهبی گردید، م‏عماری باروک حداقل به طور مستقیم‏ به حرکت ‏ضد اصطلاح‏ات ،حرکت که در کلیسای کاتولیک برای اصلاح ‏کردن خو‏دش درپاسخ به اصلاحات پروتستان‏ بود م‏رتبط می شد.معمولاًشورای ترنت(trent ‏)‏( 1563-1545) بعنوان آغا‏ز‏گر ضد اصلاحات ‏مطرح شد.
‏ باروک ‏به‏ یک نیاز برای معماری تبدیل ‏شد ‏که‏ از یک طرف در احساسات عواطف قابل دسترس ‏تربود و از طرف دیگر‏نمود هویدای ثروت و قدرت ‏کلی‏سا بود. سبک جدیدخود رابه‏ طورخاص در بافت ‏ترکیبات ‏مذه‏بی جدید مانند‏ تیتنیز ( Teatines‏) و سیوعیون (sesuits‏) ‏نشان داد که هدف‏ آن بهبود دادن‏ پارسایی و پرهیز کاری‏ مردم بود.‏تا اواسط قرن هفدهم سبک معماری باروک‏ تجل‏ی سکولار خود را به صورت‏ کاخ های ب‏زرگ بدست آورد که‏ اولین آنها ‏در فراسنه به نام ( Chateau de maisons‏) (سال 1647) نزدیک‏ پاریس از فرانیس من استار بود‏ ‏و پس در سراسر اروپا ‏گسترش داشت.
‏ ‏فهرست
‏ ‏1- پیشگامان و شخصیت های معماری باروک
‏ ‏ ‏1-1. باروک و استعمارگری
‏کلیسای با سالن بزرگ کلیسای جامع نوترم دلم دُ کوبک رانشان می دهد
‏ ‏2- روم و جنوب ایتالیا
‏ ‏ ‏3- ایتالیای شمالی
‏ ‏4- فرانسه
‏ ‏5- جزیزه مالت
‏ ‏ ‏6- هند
‏ ‏7- بلژیک
‏ ‏8- انگلستان
‏ ‏ ‏9- اسکاندیناوی
‏ ‏10- امپراطور مقدس مریم
‏ ‏ ‏11- بازار مشترک لهستان – لیتوانی
‏ ‏12- مجارستان ورومان
‏ ‏13- روسیه
‏ ‏14- پرتغال و برزیل
‏ ‏15- اسپانیا و بلژیک
‏ ‏ ‏16- اسپانیا آمرکیا
‏ ‏17- ترکیه
‏ ‏18- منابع دیگر
‏ ‏ ‏19- نکات قابل توجه
‏پیشگامان و شخصیت ‏های معماری باروک
‏ ساختمان های رومی قدیمی میشل ‏انجلو ب‏طور‏خاص کلیسای دارای سالن بزرگ ‏ست پتیر ‏را می توانپیشگام معماری باروک درنظرگرفت‏ به گو‏نه ای که طراحی آن شامل مجموعه بسیار بزرگ می باشد‏که قبلاً ناشناخته بوده است .

‏ ‏دانش آموز او‏جیاکومودُلاپور ت‏ا ‏(Glacomo della porta‏) این‏ کار را در روم به
‏ ‏ ‏ ‏طور خاص در‏سر در کلیسای‏ سیوع‏یون حضرت ‏مسیح ادامه داد‏که ب‏ط‏و‏ر‏ ‏مستقیم‏
‏ ‏ ‏به مهمترین‏ سردر کلیسا سبک معماری اولیه‏ باروک ‏…….. ش‏ـود که سانتاسـوز انا
‏ ‏توسط کارلو ‏مادر‏نو می باشد. در قرن هفده‏ـ‏م سب‏ـ‏ک‏ باروک ‏در‏ س‏ـ‏راس‏ـ‏ر اروپا و
‏ ‏ ‏آمریکا ی لاتین ‏گسترش یافت ‏در ‏آنجا‏ به طور خاص توسط طرفداران ‏سیوعیون‏
‏ ‏ارتقاء داده شد .
‏قصر ترنر (آلمان)
‏رانشان میدهد.
‏ ‏ ‏ مشخصه های مهم‏ معماری باروک شامل موارد ذیل ‏می شود:
‏3
‏ *‏سالن های طولانی و باریک‏ که توسط شکل های گسترده تر و گاهی اوقات ‏
‏ ‏ ‏دایره ای جایگزین ‏می شوند.
‏ * ‏…….. نمایش و مهیج از نور، خوا از کنتراست های قوی نور- و ‏–‏ سایه‏ ، ا‏ثرات
‏ ‏ ‏مربوط به نقاشی سیاه قلم ‏(یع‏نی کلیسای صومعه و ستن برگ) یا ‏نور پردازی
‏ ‏هماهنگ بوسیله چندین ‏پنجره ( یعنی کلیسای صومعه وین‏ گارتن)
‏ ‏ *‏استفاده ‏وافر و زیاد از تزئینات‏( puttos‏ ساخته شده از‏چوب که غالباً طلا کاری
‏ ‏شده ‏می باشد) گچ بری یا گچ و سیمان ‏، سنگ مرمر با نمای صیقلی ).
‏ ‏ ‏ *‏ نقاشی های آبرنگی خیلی بزرگ‏ روی سقف
‏ *‏سردر خارجی غالباً دارای مشخصه برآمدگی مرکزی مهیج و نمایش می یابد.
‏ ‏ *‏ق‏سمت‏ داخلی غالباً بیش از یک پوسته نقاشی و مجسمه سازی ندارد ( به طور
‏ ‏خاص در معماری کهن باروک )
‏ *‏اثرات فریبنده مانند ” Trompe l oeil‏: و ترکیب نقاشی و معماری
‏ *‏ ترکیب معماری باروک Bavarian‏ چک ، لهستان و اکراین سبدهای
‏ ‏ ‏طلایی و فور زیادی دارد.
‏ *ستون‏ های تثلیث مقدس و ( Marian‏) درکشورهای دارای مذهب کاتوکلیک
‏ ‏ برپا می شوند که غابلاً بخاطر ‏…………‏ ‏برای پایان یافتن لوح منقوش می باشد.
‏معماری باروک و استعار
‏ گرچه تمایل به این صورت بوده استکه معماری باروک بعنوان پدیده ای اروپایی درنظر گرفته شود، شخص نبایدفراموش کند که آن با شروع استعمار اروپایی همراه و در درون آن قرار دارد. مستعمره ها ‏به توسعه دولت های متمرکز و قوی با اسپانیا و فرانسه نیاز داشتندپس اولی‏ن حرکت در این سمت قرار گرفت. ‏استعمار باعث پید‏ایش مقادیر بسیار بزرگی از ثروت ‏نه فقط به صورت نقره که ا زمعادن بوسیوی ‏، مکزیک و جاههای دیگر استخراج ‏می شد بلکه همینطور به صورت تجارت‏ حا‏صل شده ‏در کالا هایی مانند شکر، تبناک‏و و غیره بود. نیاز برای کنترل‏ مسیرهای تجاری ، ان‏حصارهای تجاری و برده ‏داری بطور خاص توسط فرانسه ‏در …………….. قرن هفدهم کنترل می شد و چرخه تقریباً بی پایانی از جنگ ها را‏بین قدرت های مستعمر اتی : جنگ ‏های مذهبی فرانسه، جنگ ‏سی ساله(1678و1648) جنگ فرانسه ، اسپانیا‏ ( 1653) جنگ هلند ( 1678-1672) و غیره کنترل می شد.
‏ سوء تدبیراولیه ثروت‏ مستعمراتی توسط اسپانیولی ها باعث شد که آنها در قرن شانزدهم ( 1557و 1560) ‏دچار ورشکستگی شدند و فقط صورت‏ ‏محدود در قرن بعدی خودرا ترمیم سازند.
‏ این نشان می دهد که چرا سبک‏ باروک گرچه ‏باشدت در اسپانیا توسعه یافت در حیطه ی بسیار گسترده ای بود.‏ در ‏اسپانیا معماری سطوح و‏سردرها ‏برخلاف فرانسه و اتریش است ‏که در آنجا شاهد ساخت قصرها و صومعه های بسیار بزرگ‏ی هستیم ‏.
‏برخلاف اسپانیا‏ ، فرانسه در دوران جانباستیک کلبرت ( 1683-1619)‏ وزیر مالی صنعتی کردن اقتصاد ‏ خودرا آغاز کرده بود و بنابراین‏ می توانست حداقل ‏در ابتدا اولین بانی های جریان سرمایه باشد. درحالی که این برای صنعت ساختمانی‏ دهند، خوب بود، سرمای‏ه ‏جدید باعث تورم شد که مانند آن هرگز قبلاً ت‏رجبه نشد بود . اساساً پولداران‏ پولدارتر شدند و فقیران فقیر تر شدند . ‏روم به تعداد خانه به ‏دوشان از کلیسای های مجلل جدید برخوردار شده بود.
‏روم و ایتالیای جنوبی
‏ ‏ معماری مقدس در دوره ی باروک‏ آغاز شروع خودرا در نمونه والگوی ایتالیایی از کلیسای دارای سالن دراز با گنبد‏ صلیبی و با تالار مرکزی کلیسا بود. یکی از اولین‏ ساختارهای روسی که با معاهده های روش گرایی شکسته شد در رُسو ( Gesu‏) نمونه گذاری میشد که کلیسای سانترسوزایا بود‏ و‏ توسط کارلومادرنو طراحی و ساخته شد. سبک …………….. ستونها
‏3
‏، نیم ستونها ‏، ابنارهای مرکز‏ی و پیشامدگی و دکوراسیون تراکم ‏مرکزی پیچید‏گی رابه ساختار اضافه می کرد. یک‏ سرزنده ی ابتدایی با قوانین طرح کلاسیک وجود داشت که هنوز‏دقت خودرا حفظ میکرد .آنها از سقف ها گنبدی برخوردار بودند.
‏همان تأکید‏ روی انعطاف ، تداوم و تأثیرات ‏نمایشی در کار پیترورا کورتوبا توسط سانلاکا ، سانتا ، مارتینا ( 1635) وسانتاماریا، دولاپاس (1656)‏ نشان داده شد کاملا بدیهی بود.‏ ساختمان دوم با پره های مقعر طراحی شده بود تا نمای تئاتری را شبیه ساز می کنند ، به سمت ‏جلو آورده شده بود تا یک میدان‏ و بازار کوچک در جلوی ‏آ‏ن را پر‏کند . دیگر اثرات رومی در آن ‏دروه نیز به سبک تئاتری فر ا‏گیرشده بودند و نمای شهر اطراف ‏رابه صورت‏ نمایی از محیط تئاتری برجسته ی ساختند.
‏ ‏شایدبهترین مثال شناخته شده از این رروش میدان ذوزنقه ای ‏سنت پیترز می باشدکه به عنوان ‏شاهکار تئاتر باروک مورد توجه ‏قرار گ‏رفته است. میدان بادو ردیف ستون ‏می باشد و ت‏وسط جیان روانزو برمبنی روی یک‏ مقیاس بسیار بزرگ بی‏ مانند طراحی شده است تا متناسب با فضا باشد و احساسات هیبت‏ را در برداشته ‏باشد.طرح دلخواه بر………….کلیسای بیضی شکل رنگارنگ سنت آندری ال گرین آل( 1658) بوده است که محراب رفیع و گنبد بلندش نمونه ی م‏تمرکزی از معماری جدید را فراهم ‏می سازد. ایده ی او در ارتباط با خانه ی شهری باروک توسط بالازوبار برنسی ( 1629) و بالازوچیگی – اروش کالچی( 1664‏) ‏که هردو در روم می باشند نمونه ‏گذاری می شود.
‏ رقیب ‏اصلی برینی در پایتخت ‏پاپ‏ی، فرانسسکو برمینی بود که طرح ‏های او‏ ‏از س‏ـ‏اخت‏ـ‏اره‏ـ‏ای
‏ منظم جهان تیم ‏در رنسانس حتی به صورت نمایشی تر تفاوت داشت ‏با توجه به اینـکه ‏توس‏ـ‏ط
‏ نسل های بعدی به عنوان یک انقلاب در معم‏اری مورد تحسین قرار گرفتـه اسـت ‏برومی‏ـ‏ن روش
‏ ( ‏دارای شکل‏ انسان‏ 1 ) قرن ‏شانزدهم را محکوم ‏می کرد در پی این بود که طرح معماری خود
‏رابرپایه اشکال هندسی پیچیده قرار دهد. ‏به نظر رسید فضای ‏معماری بر……… وقتی که لازم‏ شود
‏ انبساط یا انقباض داشته باشد، و این قرابت و همریشگی را باسبک گذشته میشل‏ انجلو نشان میداد.
‏ ش‏اهکار مجسمه ای و شمایلی او یک ‏کلیسای کوچ‏ک سان کارلواله کوداتروهانتین می باشدکه با طرح
‏ بیضی شکل موج دار سبک های پیچیده ی مقعر و‏محدب متمایز می باشن‏د اثر بعدتر‏«‏سانت ایووآلا اس
‏سانت آیودالا بین زا: فرانسکو بارومین
‏پین ‏زا‏»‏ همان ناسازگاری از سطح صاف ‏و حالت‏ های سرزنده رانشان میدهد که ‏توسط گنبد نانوسی در
‏بارکنی‏ شکل خلاصه‏ می شود.
‏بعداز مرگ ‏برمین د‏ر سال 1680 ، کارلو فانتانا به‏ عنوان پرنفوذ ترین معمار مطرح‏ ‏شد که در روم کار می کرد سبک اولیه‏ او با مشخصه ی سردر کمی مقعر سان مارسلو آن کورسو را داشت .‏ روش آکادمیکی فانتانا ‏گرچه از ‏قوه ی هوش خیره کنندگان قبلی او در روم برخوردار نبود تأثی‏ر قابل‏ توجهی روی معماری باروک هم از طریق دست ‏نوشته های فراوان ‏ و هم از طریق تعدادی از معماران‏ بود که آموزش داده بود و کسانی بود که‏ ایده های باروک‏ ‏را در سراسر اروپای قرن هیجدهم ‏منتشر ساختند.‏
‏ قرن هیجدهم پایتخت جهان‏ معمار‏ی اروپا بود که از روم به پاریس منتقل ‏شد. روکوکوی ایتالیایی‏ ‏که از دهه ی 1720 ب‏ه بعد‏ در ر‏وم شکوفا‏شد عیناً با ایده های ………………‏ تأ‏ثیر گرفته بود. با استعدا ترین معماران فعال در روم – فرانسسکو سنگ‏ تیس ( استپ هار اسپانیایی،172‏3) وفیلیپور اگازینی(پیزاسانت ‏ایگنازیو، 1727) ت‏أثیر کمی خارج ازکشوربومی خود‏ داشته اند ‏همان ‏طور ‏که تعداد زیادی از فعالان معماری باروک سیسیل شامل‏ جیووانی با تیس تا واکارینی، آندری آلما وجیوست و نانزیو مار وگ لیا‏ این‏ کار را انجام دادند.
‏ ‏ ‏آخرین ‏مرحله از معماری که درایتالیا با کاخ ‏ک‏سرتای سویی جی وان ویت‏ ‏سی
‏ مشخصه‏ ‏ ‏گذاری‏ ‏ می شود ‏که‏ بزرگتری‏ن ساختمان بنا‏ ‏شده‏ در‏ ‏ ‏اروپا‏ ‏در‏ ‏ قرن
‏ ‏ ‏ هیجدهم می باشد. مدیون مدلهای معاصر فرانسوی و اسپانیایی می باشد کاخ‏
‏ ‏ ‏بامهارت به چشم اندازو منظره مربوط می شود د‏ر ناپلزوکس‏ـرتا‏، و ان ویک ‏لی
‏ ‏سبک‏ آکادمیکی‏ کلاسیکی فوقی با توجه به یسکان ‏به زیبایی شناسی و
‏ ‏ ‏مهندسی ان‏جام داد. سبکی است ‏که انتقال ساده ای به‏ مکتب نوع ‏کلاسیک
‏ ‏را دربردارد.

‏4
‏ ‏ ‏شمال ایتالیا
‏باسیلی کادی سوپرگا نزدیک تورین : فیلپوجا وارا
‏ ‏ ‏در‏ ‏شمال ایتالیا‏ ‏پادشاهان از‏ ‏خاندان سوومی به طور‏ ‏خاص سبک جدیدی را
‏ ‏گ‏رفته اند،انها یک ‏ت‏سلیس برلیانی از معماران‏ کانیو کارینی ،‏ فیلیپو جا وارار
‏ وبرنالدو ویتونی‏–‏ رابه ‏کار گرفتند تاجاه ‏طلبی سیاسی زیاد خودرا نشان ده‏ند
‏ ‏ ‏ وجایگاه پادشاهی ازسلطنت ‏دودمان خود را به ‏دست آورند.
‏ کارینی یک ‏را‏هبه ی پیرو ارسطو بود که تعداد زیادی از سنت هاشامل معماری گوتیک ‏را ت‏رکیب ساخت تا‏ ساختار معماری غیر منطقی را پدیدآورد که به خاطر ستو‏نهای بیضی شکل و‏سرد‏ر‏های غ‏یر متعارفشان قابل توجه بودند .برپایه ی یافته های از هندسه‏ و استرو تومی (sterotomy‏) معاصر ، گراینی مفهوم معماری کج (architectura oblique‏) ‏را ساخت که به سبک برومینی هم ‏از لحاظ تئوریکی و هم ‏از‏ لحاظ جسارت ساختاری نزدیک‏ بود. ‏بازالاکاری نانوی مربوط به گراین (1679) رزرق وبرق دارترین کاربرد مربوط به سبک باروک برای خانه ی خصوصی در قرن هفدهم بوده است.
‏ اشکال مایع، جزئیات بدون‏ وزن و جبنه های هوایی معماری …….. رااز هنر ر‏.کوکو بینی گرفته ست گرچه اقدام‏ او کاملاً درحیطه ای فراتر از ‏تورین می باشد. جالب ترین طرح‏ های ……….. برای ویکتور آمادونی‏س دوم از ساردنیا خلق شده است.‏ تأثیر بعدی باسیبیکاری سوپرگ‏ای او( 1717) از خط بالارونده آن‏ و مکان قرار‏ گرفتن ماهرانه ای ان رومی تپه بالای تورین می باشد. تزئینات ‏و نقوس اطراف آن بیان آزادتری را از شکل معماری در شکارگاه پادشاهی پالازنیادی استاپی نی ای ( 1729) را مورد تأکید قرار می دهد جا وار‏ار این شغل کوتاه اماپرحادثه را در مادریدتمام ‏کرد در آنجا او روی‏ کاخ های پادشاهی در له گرانجا و آارن ‏جوز کارکرد.
‏ درمیان ا‏فراد زیادی که عمیقاً با شکوه ‏و تنوع جادار و گار‏ینی تحت تأثیر قرار گرفته بودند ‏هیچ کدام مهم تراز برنالدو ……………… نبودند‏ . این معمار …………..به خاطر‏ ظهور کلیساهای پر زرق و برق روکوکو به یاد اورده می شود، طرح های پیشرفته ی او غالباً دارای طاق های چند تایی ، ساختار در ساختار و گنبد در گنبد می باشند.
‏فرانسه
‏ مقاله اصلی : معماری باروک فرانسه
‏ مرکز معماری سکولار باروک، فرانسه بود . درآنجا 3 نما‏ی بالدار باز از کاخ به صورت‏ روشی ذوزنقه ای در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد اما کاخ لوگرامبرگ از سولومان روبر‏اس بود که جهت متعالی و کلاسیک‏ را نشان دادکه معماری باروک فرانسه در پی پیدایش آن بود. برای اولین بار کورپ دوروجیس به عنوان نشان‏ ‏دادن سقف اصلی ساختمان مورد تأکید قرار داده شد. درحالی که با لهای کناری به صورت سلسله مراتبی که ارزش تر ‏بودند، به طور مقتضی معیار آنها ‏پایین ‏تر بود. ‏برج ق‏رون و سطی یی به طورکامل با ‏بر‏آمدگی ‏مرکزی به شکل در وازه ی سه طبقه تاریخی جایگزین شده بود.
‏ترکیب روبراس از عناصر سنتی فر‏انسه( یعنی سقف های شیروانی بلند‏ و خط سقفی پیچیده ) با اقتباس کاملا ایت‏الیایی (‏یعنی هاتی سازی همه جا‏موجود فروان گرفته ‏شده ازپالازو‏پی تی در فلورانس ) براین بودتا‏سبک ‏لوئیس XIII‏ را مشخ‏صه گزاری کنید. ‏شایدکامل ترین‏ ف‏رمول ساز روش جدید ‏فرانسومن‏ سار‏ت یک کمال‏ گرای خستگی ناپذیر بود‏ که براین بود تا ‏معماری باروک‏ ک‏امل‏ را به فرانسه وارد کند درطراحی اوبرای شاتودو مزون ( ک‏اخ خانه ها) ( 1642) ، من سارت ‏در هماهنگ ‏سازی فرایندهای دا‏نشگاهی معماری باروک موفق شد در‏حالی که‏ ‏احترام به خصیصه ها‏ی معماری بوت‏یک از‏سنت فرانسه ‏حفظ می کرد.
‏ کاخ ‏خانه ها(شکل) سنت ادامه دار از‏کاخ های‏ بعداز برون و سطـی قـرن شانـزدهم
‏ تاخانه های روستایی ویلایی قرن هیجدهم را‏نشان می دهد .ساختار‏ ‏ ‏شدیداً متقارن
‏ است ‏به طوری که ترتیبی در هر طبقه‏ به کار برده شده‏ ‏است که طور خاص به شکل
‏ نیم ستون ‏می باشدنمای ‏سردر تاج دارشده باسقف‏ بزرگ ‏شده ی جدا‏ با انعطاف قابل
‏ ملاحظه ای نم‏ود داردو مجموعه ی کلی مانند یک ‏سه بعدی می باشن‏ـ‏د .ساخت‏ـ‏اهای
‏ من سارت باباریکه هایی از اثرات ‏دکوراسیونی پراز شکوفه ‏می باشند‏بنابرای‏ـ‏ن نم‏ـ‏ودی
‏وو-لو-ویک تون،نزدیک پاریس : لوئس لوو و آندره لو‏ نوتر، 1661
‏ ا‏ز روم ‏معاصر هستند.تأثیر معماری باروک ‏ ایتالیایی وجود ‏ندارد و به حیطه ی تزئینات
‏دکوراسیونی واگذار شده است.
‏ ‏مرحله ی بعدی در توسعه ی معماری ساختمانی اروپایی شام‏ل تلفیق باغچه ها در ترکیب

 

دانلود فایل