مروري بر روش‌هاي تامين مالي پروژه ها (مديريت طرح‌هاي توسعه) 20 ص 💯

دانلود مروري بر روش‌هاي تامين مالي پروژه ها (مديريت طرح‌هاي توسعه) 20 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مروري بر روش‌هاي تامين مالي پروژه ها (مديريت طرح‌هاي توسعه) 20 ص

مروري-بر-روش‌هاي-تامين-مالي-پروژه-ها--(مديريت-طرح‌هاي-توسعه)--20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏به نام خدا
‏مروري بر
‏روش‏‌‏هاي تامين مالي پروژه‏‌‏ها
‏عنوان درس: ‏مديريت طرح‏‌‏هاي توسعه
‏1. ‏مقدمه
‏نقش سرمايه به عنوان يكي از اركان اصلي رشد و توصعه‏‌‏ي اقتصادي پذيرفته شده است. يكي از مسائل مهم مرتبط با تشكيل سرمايه و سرمايه‏‌‏گذاري،”تامين مالي” آن است و نقش دولت در اين تامين و تشكيل سرمايه بسيار مهم تلقي مي‏‌‏شود. دولت‏‌‏ها پيشبرد و توصعه‏‌‏ي نظام اقتصادي كشورهاي خود را به عنوان هدف‏‌‏هاي رسما اعلام شده قبول كرده‏‌‏اند و بودجه(سرمايه)، يكي از مهمترين ابزارهاي اعمال سياستهاي اقتصادي آنان است. اين نقش دولت
‏3
‏‌‏ها پيوسته در چارچوب سرمايه‏‌‏گذاري در امكانات و تسهيلات زيربنايي، امكانات توليدي، تحقيق و توسعه‏‌‏ي تكنولوژي و ارايه خدمات گوناگون تجلي مي‏‌‏يابد.
‏راهكارهاي ايجاد رشد و توسعه‏‌‏ اقتصادي، عمما شناخته شده است و مي‏‌‏توان گفت فراهم‏‌‏سازي و اجراي پروژه‏‌‏هاي بزرگ زيربنايي و توسعه‏‌‏اي توسط دولت، سريعترين راه و مناسبترين روش براي دست‏‌‏يابي به توسعه اقتصادي مي‏‌‏باشد‏؟‏ اما سوال ديگري نيز بايد در اين راستا جواب داده شود و آن سوال اين است كه دولت، چگونه، از چه “منابعي” و به چه “راه‏‌‏هايي” مي‏‌‏تواند سرمايه مالي مورد نياز جهت انجام سرمايه‏‌‏گذاري جهت توسعه را فراهم نمايد؟
‏1.1. ‏تعريف منابع مالي
‏”تامين مالي” به آن بخش از دانش مالي اطلاق مي‏‌‏شود كه روش‏‌‏هاي مختلف را جهت جذب نقدينگي با بهترين ساختار و كمترين هزينه سرمايه، ابداع يا مورد بررسي قرار مي‏‌‏دهد.
‏2. ‏انواع تقسيم‏‌‏بندي‏‌‏هاي منابع تامين مالي
‏2.1. ‏منابع تامين مالي داخلي و خارجي
‏تقسيم‏‌‏بندي‏‌‏هاي ارائه شده براي روش‏‌‏هاي تامين منابع مالي بسيار گوناگون و متنوع است?‏ اما واقعيت اين است كه براي تامين سرمايه مورد نياز دولت
‏4
‏براي انجام پروژه‏‌‏هاي توسعه‏‌‏اي و زيربنايي، دو راه عمده و اصلي متصور است كه اين دو راه عبارتند از:
‏منابع تامين مالي داخلي
‏منابع تامين مالي خارجي(بين‏‌‏المللي)
‏2.1.1. ‏منابع تامين مالي داخلي
‏منظور از منابع داخلي تامين سرمايه جهت توسعه‏‌‏ي اقتصادي، منابع مالي گوناگوني است كه از داخل كشور تامين مي‏‌‏شوند. در مراجع و كتب مختلف اقتصادي، مصاديق مختلفي براي منابع تامين مالي داخلي نام برده شده‏‌‏است كه عمده‏‌‏ترين آنها عبارتند از :
‏درآمدهاي دولت (مالياتها، سرمايه‏‌‏گذاري در صنايع داخلي، درآمدهاي صادرات)
‏بخش خصوصي (حقيقي يا حقوقي?‏ استقراض يا سرمايه‏‌‏گذاري)
‏فروش اوراق قرضه (مشاركت) در بازارهاي داخلي
‏2.1.2. ‏منابع تامين مالي خارجي
‏بر خلاف منابع داخلي، منابع خارجي تامين سرمايه به منابعي اطلاق مي‏‌‏شود كه از خارج كشور تعهد و تامين مي‏‌‏گردند. به عبارتي ديگر منظور از منابع خارجي، استفاده از امكانات مالي است كه متعلق به ما نبوده و در اختيار دولت يا بخش خصوصي كشورهاي ديگر مي‏‌‏باشد. انتخاب منابع داخلي يا خارجي با توانمندي‏‌‏هاي مالي و اقتصادي كشور و نيز ميزان سرمايه‏‌‏بري اجراي پروژه ارتباط مستقيم دارد؛ بدين معني كه در صورت پايين بودن درآمدهاي مالي كشور و سرمايه
‏4
‏‌‏بري بالاي پروژه، معمولا امكان تامين منابع لازم از داخل امكان‏‌‏پذير نبوده و كشور مجبور به استفاده از سرمايه خارجي مي‏‌‏شود.
‏گستردگي منابع تامين مالي خارجي و روشهاي تامين منابع مالي خارجي بسيار بيشتر از منابع داخلي است؛ اما در كل مي‏‌‏توان منابع تامين مالي خارجي را به سه دسته زير تقسيم نمود :
‏دولتهاي خارجي
‏موسسات بين‏‌‏المللي (نظير بانك جهاني، صندوق بين‏‌‏المللي پول، موسسه مالي بين‏‌‏المللي و …)
‏بخش خصوصي خارجي (مثل شركت‏‌‏هاي سرمايه‏‌‏گذاري، ‏پيمانكاري، فروشندگان تجهي‏زات و …
‏2.2. ‏تامين منابع مالي عمومي و خصوصي
‏نوع ديگري از تقسيم‏‌‏بندي كه مي‏‌‏توان براي منابع تامين مالي پروژه‏‌‏هاي توصعه‏‌‏اي در نظر گرفت، با توجه به مشاركت يا عدم مشاركت بخش خصوصي در اين امر مي‏‌‏باشد. بر اين اساس مي‏‌‏توان منابع تامين مالي پروژه‏‌‏ها را به سه دسته زير تقسيم نمود :
‏تامين مالي از طريق بخش عمومي (دولتي)
‏تامين مالي از طريق بخش خصوصي
‏تامين مالي از طريق مشاركت بخش عمومي و خصوصي
‏2‏.2.1. ‏تامين مالي از طريق بخش عمومي
‏در صورت استفاده از منابع دولتي (عمومي) در تامين مالي، اين منابع عموما از دو طريق زير تامين مي‏‌‏شوند :

 

دانلود فایل