مبانی نظری و پیشینه رابطه طرد – پذیرش والدین و خلق و خوی دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه رابطه طرد – پذیرش والدین و خلق و خوی دانش آموزان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 110 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 88 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
تعریف پرخاشگری……………………………………………………………………………………………………………………………..15
انواع پرخاشگری…………………………………………………………………………………………………………………………………17
پرخاشگری پیدا و پنهان……………………………………………………………………………………………………………………….18
پرخاشگری پیش کنشی و واکنشی…………………………………………………………………………………………………………18
پرخاشگری ابزاری و خصمانه ……………………………………………………………………………………………………………..19
پرخاشگری عاطفی و تجاوزگرانه…………………………………………………………………………………………………………..19
پرخاشگری دفاعی و مجرمانه………………………………………………………………………………………………………………20
دیدگاه های نظری در مورد پرخاشگری……………………………………………………………………………………………..20
دیدگاه روانکاوی…………………………………………………………………………………………………………………………….20
دیدگاه یادگیری………………………………………………………………………………………………………………………………21
دیدگاه عقلانی-هیجانی……………………………………………………………………………………………………………………23
دیدگاه جامعه شناسی………………………………………………………………………………………………………………………22
دیدگاه ذاتی و غریزی……………………………………………………………………………………………………………………..23
دیدگاه موقعیتی………………………………………………………………………………………………………………………………23
دیدگاه انگیزشی …………………………………………………………………………………………………………………………….25
راههای کنترل پرخاشگری……………………………………………………………………………………………………………….28
مؤلفه های مزاج…………………………………………………………………………………………………………………………….33
سطح فعالیت…………………………………………………………………………………………………………………………………34
قابلیت پیش بینی……………………………………………………………………………………………………………………………34
نزدیک شدن یا کناره گیری از محرک جدید………………………………………………………………………………………35
سازش پذیری………………………………………………………………………………………………………………………………..36
شدت بیان خلق…………………………………………………………………………………………………………………………….37
ثبات فراخنای توجه ………………………………………………………………………………………………………………………38
حواس پرتی ………………………………………………………………………………………………………………………………….39
آستانه حسی………………………………………………………………………………………………………………………………….40
پدر و مادر شدن……… ……………………………………………………………………………………………………………………41
تعامل مادر-فرزند……………………………………………………………………………………………………………………………42
تعامل پدر-فرزند…………………………………………………………………………………………………………………………….45
طرد-پذیرش والدین………………………………………………………………………………………………………………………..48
رویکردهای نظری به تعامل والد-فرزند……………………………………………………………………………………………52
نظریه روان تحلیل گری……………………………………………………………………………………………………………………52
نظریه زیستی…………………………………………………………………………………………………………………………………..53
نظریه رفتارگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………….53
نظریه یادگیری اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………..54
نظریه ی انسان گرایی……………………………………………………………………………………………………………………….55
نظریه تعامل گرایی نمادین……………………………………………………………………………………………………………….56
نظریه منظومه ای…………………………………………………………………………………………………………………………….57
نظریه طرد-پذیرش والدین………………………………………………………………………………………………………………58
نظریه دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………….59
کیفیت دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………..62
دلبستگی در دوران کودکی………………………………………………………………………………………………………………63
شیوه های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………………………………..65
بازنگری پژوهشهای خارجی انجام شده در رابطه با متغیرها………………………………………………………………69
بازنگری پژوهشهای داخلی انجام شده در رابطه با متغیرها………………………………………………………………..86