مبانی نظری و پیشینه رابطه رفتارهای ضدتولید با رفتارهای شهروندی سازمانی و شخصیت

مبانی نظری و پیشینه رابطه رفتارهای ضدتولید با رفتارهای شهروندی سازمانی و شخصیت

مبانی نظری و پیشینه رابطه رفتارهای ضدتولید با رفتارهای شهروندی سازمانی و شخصیت

مبانی نظری و پیشینه رابطه رفتارهای ضدتولید با رفتارهای شهروندی سازمانی و شخصیت

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات 91
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 16

2-1 رفتارهای ضدتولید………………………………………………………………………………………………………………………. 16

2-1-1 تعاریفی از رفتارهای ضدتولید……………………………………………………………………………………………….. 18

2-1-2 رفتارهای ضدتولید چگونه طبقه‌بندی شده‌اند؟…………………………………………………………………… 18

2-1-2-1 دسته‌بندی رفتارهای ضدتولید از نگاه اسپکتور و همکاران……………………………………………. 19

2-1-2-2 طبقه‌بندی رفتارهای ضدتولید از نگاه گرایز…………………………………………………………………….. 20

2-1-3 ابعاد پنج‌گانه رفتارهای ضدتولید…………………………………………………………………………………………… 20

2-1-3-1 بدرفتاری با دیگران…………………………………………………………………………………………………………….. 21

2-1-3-2 انحراف از تولید………………………………………………………………………………………………………………….. 23

2-1-3-3 خرابکاری…………………………………………………………………………………………………………………………….. 23

2-1-3-4 سرقت…………………………………………………………………………………………………………………………………. 24

2-1-3-5 رفتارهای کناره‌گیرانه…………………………………………………………………………………………………………. 25

2-1-4 پیشایندهای رفتارهای ضدتولید……………………………………………………………………………………………. 25

2-1-4-1 شش طبقه‌بندی پیشایندهای رفتارهای ضدتولید…………………………………………………………… 25

2-1-4-2 طبقه‌بندی پیش‌بینی‌های رفتارهای ضدتولید بر اساس ماهیتشان……………………………….. 26

2-1-5 پیامدهای رفتارهای ضدتولید………………………………………………………………………………………………… 30

2-2 شخصیت: مبانی نظری و پیشینه پژوهشی……………………………………………………………………………….. 30

2-2-1 مفهوم شخصیت………………………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-2 نظریه‌های شخصیت……………………………………………………………………………………………………………….. 32

2-2-2-1 دیدگاه روان‌پویایی……………………………………………………………………………………………………………… 32

2-2-2-2 دیدگاه انسان‌گرایانه……………………………………………………………………………………………………………. 35

2-2-2-3 دیدگاه روابط بین فردی……………………………………………………………………………………………………. 37

2-2-2-4 دیدگاه یادگیری اجتماعی…………………………………………………………………………………………………. 38

2-2-2-5 دیدگاه شناختی…………………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-2-6 صفت‌گرایان…………………………………………………………………………………………………………………………. 42

2-2-2-7 ریموند کتل………………………………………………………………………………………………………………………… 44

2-2-2-8 نظریۀ میدانی لوین…………………………………………………………………………………………………………….. 44

2-2-2-9 گوردن آلپورت……………………………………………………………………………………………………………………. 47

2-2-2-10 نظریه آیزنک……………………………………………………………………………………………………………………. 47

2-2-2-11 نظریه رو…………………………………………………………………………………………………………………………… 50

2-2-2-12 نظریه هالند……………………………………………………………………………………………………………………… 52

2-3 رفتار شهروندی سازمانی چیست؟……………………………………………………………………………………………… 61

2-3-1 انواع رفتار شهروندی در سازمان……………………………………………………………………………………………. 62

2-3-2 ابعاد رفتار شهروندی………………………………………………………………………………………………………………. 63

2-3-3 اساس، چهارچوب و ساختار رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………. 69

2-3-4 چهارچوب‌های مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………….. 71

2-3-5 تأثیر ویژگی‌های کاری بر رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………… 72

2-3-6 پیشایندهای رفتار شهروندی سازمانی و روابط آن با دیگر سازه‌ها……………………………………… 74

2-3-7 ادراک و انصاف و رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………… 75

2-3-8 تأثیرات میانجی اعتماد به سرپرست…………………………………………………………………………………….. 75

2-3-9 رابطه با سازه‌های عملکرد………………………………………………………………………………………………………. 77

2-3-10 وابستگی متقابل تکالیف و رفتارهای شهروندی سازمانی………………………………………………….. 77

2-3-11 رفتارهای شهروندی سازمانی خدمت‌گرا…………………………………………………………………………….. 78

2-3-12 کلیات رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………….. 79

2-3-13 پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………….. 79

2-3-14 پیشایندهای نگرشی رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………… 80

2-3-15 رابطه بین جنسیت و رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………. 82

2-3-16 جهت‌گیری جنسیتی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………. 83

2-3-17 حرفه‌های جنسیتی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………… 83

2-3-18 پیشایندهای هیجانی رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………….. 84

2-4 جمع بندی از مرور مطالعاتی برای ارائه چارچوب نظری تحقیق……………………………………………. 89

2-5 نمودار تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………. 91