مبانی نظری و پیشینه آموزش مبتنی بر موسیقی و کاهش اختلال یادگیری کودکان
مبانی نظری و پیشینه آموزش مبتنی بر موسیقی و کاهش اختلال یادگیری کودکان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 67 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 51 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1-2- مقدمه………………………………………………………………………9
2-2- موسیقی…………………………………………………………………..9
3-2- موسیقی نیاز انسان……………………………………………………10
4-2- استفاده از موسیقی………………………………………………..11
5-2-یادگیری مطالب از طریق موسیقی………………………..12
6-2- منافع موسیقی در یادگیری مطالب…………………………………13
7-2- چه سنی برای تربیت موسیقیایی مفید است؟……………..13
8-2-کودکان و موسیقی…………………………………………………….14
9-2- ریشه تاریخی و تحولی موسیقی درمانی به چه زمانی برمی گردد؟.16
10-2- موسیقی و پزشکی و روانپزشکی و روانشناسی…………….16
11-2-2- مکانیزم مغزی موسیقی…………………………………..18
12-2-2- آرامش روانی با موسیقی طبیعت………………………..21
1-3-2- اختلال یادگیری…………………………………………..21
2-3-2- تعاریف اختلال یادگیری………………………………………22
3-3-2- اختلالات یادگیری چگونه تشخیص داده می شود؟…………24
4-3-2- ویژگی های ناتوانی های یادگیری…………………………..25
5-3-2- ناتوانی های خواندن و سایر ناتوانی هایی که اساس آن زبان است … 26
6-3-2- اختلالات یادگیری دیداری- حرکتی ……………….26
7-3-2- انواع اختلالات یادگیری………………………………..27
اختلال ریاضی…………………………………………………………27
مشکلات دانش آموزان با ناتوانی در یادگیری ریاضی………………….30
موسیقی و مهارت های مربوط به ریاضی………………33
8-3-2- اختلال در خواندن ……………………………..33
9-3-2- اختلال در نوشتن ……………………………….36
10-3-2- شناخت اجتماعی …………………………42
11-3-2- اضطراب اجتماعی ……………………………….46
12-3-2- استفاده از موسیقی در آموزش…………………..47
13-3-2- کاربرد موسیقی در اختلالات یادگیری……………48
14-3-2- چه کسانی دارای اختلالات یادگیری هستند؟……….49
15-3-2- چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری می شود؟…………49
4-2- پیشینه تجربی موضوع……………………………………….52
1-4-2- تحقیقات داخلی……………………………………………….52
2-4-2- تحقیقات خارجی………………………………………..53