مبانی نظری و پیشینه آموزش مبتنی بر موسیقی و کاهش اختلال یادگیری کودکان

مبانی نظری و پیشینه آموزش مبتنی بر موسیقی و کاهش اختلال یادگیری کودکان

مبانی نظری و پیشینه آموزش مبتنی بر موسیقی و کاهش اختلال یادگیری کودکان

مبانی نظری و پیشینه آموزش مبتنی بر موسیقی و کاهش اختلال یادگیری کودکان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات 51
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2- مقدمه………………………………………………………………………9

2-2- موسیقی…………………………………………………………………..9

3-2- موسیقی نیاز انسان……………………………………………………10

4-2- استفاده از موسیقی………………………………………………..11

5-2-یادگیری مطالب از طریق موسیقی………………………..12

6-2- منافع موسیقی در یادگیری مطالب…………………………………13

7-2- چه سنی برای تربیت موسیقیایی مفید است؟……………..13

8-2-کودکان و موسیقی…………………………………………………….14

9-2- ریشه تاریخی و تحولی موسیقی درمانی به چه زمانی برمی گردد؟.16

10-2- موسیقی و پزشکی و روانپزشکی و روانشناسی…………….16

11-2-2- مکانیزم مغزی موسیقی…………………………………..18

12-2-2- آرامش روانی با موسیقی طبیعت………………………..21

1-3-2- اختلال یادگیری…………………………………………..21

2-3-2- تعاریف اختلال یادگیری………………………………………22

3-3-2- اختلالات یادگیری چگونه تشخیص داده می شود؟…………24

4-3-2- ویژگی های ناتوانی های یادگیری…………………………..25

5-3-2- ناتوانی های خواندن و سایر ناتوانی هایی که اساس آن زبان است … 26

6-3-2- اختلالات یادگیری دیداری- حرکتی ……………….26

7-3-2- انواع اختلالات یادگیری………………………………..27

اختلال ریاضی…………………………………………………………27

مشکلات دانش آموزان با ناتوانی در یادگیری ریاضی………………….30

موسیقی و مهارت های مربوط به ریاضی………………33

8-3-2- اختلال در خواندن ……………………………..33

9-3-2- اختلال در نوشتن ……………………………….36

10-3-2- شناخت اجتماعی …………………………42

11-3-2- اضطراب اجتماعی ……………………………….46

12-3-2- استفاده از موسیقی در آموزش…………………..47

13-3-2- کاربرد موسیقی در اختلالات یادگیری……………48

14-3-2- چه کسانی دارای اختلالات یادگیری هستند؟……….49

15-3-2- چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری می شود؟…………49

4-2- پیشینه تجربی موضوع……………………………………….52

1-4-2- تحقیقات داخلی……………………………………………….52

2-4-2- تحقیقات خارجی………………………………………..53