مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مدیریت کلاس 💯

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مدیریت کلاس باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مدیریت کلاس

مباني-نظري-و-پيشينه-پژوهش-(فصل-دو)مدیریت-کلاسلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏2-1‏مقدمه :
‏توانايي اداره کلاس و ايجاد رفتار مطلوب در دانش‌آموزان، بخشي مهم از کار معلم ‏در‏ کلاس و‏ ‏زمينه مناس‏ب ‏براي يادگيري است. به نظرمي رسد معلم براي اداره مطلوب کلاس به دو مهارت نياز دارد :
‏1- ب‏رقراري ارتباط موثر و مثبت با دانش‌آموزان
‏2- ‏مديريت کلاس
‏اين دو مهارت باعث تسهيل امر آموزش و کاهش رفتارهاي نامطلوب‏ در‏ دانش‌آموزان مي‌شود. جو کلاس در هرشرايط بر نگرش دانش‌آموزان نسبت به مدرسه، مطالعه، تحصيل و حتي خود پنداري آن‏ان‏ تاثير مي‌گذارد (کديور، 1382، 227).
‏ارتباط مناسب ميان معلم و‏ ‏دانش‌آموز، اغلب محور اثر بخشي معلم است. ارتباط مفيد مستلزم آن است که ‏معلمان از شناخت لازم وجامع هم نسبت به موضوع درسي وهم نسبت به دانش‌آموزان خويش برخوردار باشند‏، ‏چنين امري برايجاد يک پل ارتباطي بين دانش‌آموزان و موضوع درسي کمک مي‌كند، معلمان را نيز قادر مي‌سازد که موضوع درسي را به شاگردان خويش تفهيم کنند. برعکس ارتباط ‏سطحي‏ و ضعيف ميان معلم و دانش‌آموز ‏موجب مي‌شود که حتي يادگيري مطالب ساده نيز ميسرنباشد. بنابراين روابط مبتني بر محبت، احترام و باور متقابل ميان معلم و دانش‌آموز مي‌تواند بر ‏ميزان انگيزه‏ دانش‌آموز تاثير گذارد.
‏مديريت کلاس درس به مفهوم ايجاد شرايط لازم براي تحقق يادگيري است و بر اين اساس مي‌توان گفت که مهارتهاي مديريت کلاس زير بناي کل موفقيت درتدريس است. اين امر در کلاس‌هاي درس مدارس ايران که مملو از دانش‌آموزان است، ازاهميت خاص‏ي‏ برخوردار است. براي اعمال مديريت بر کلاس درس و ايجاد شرايط بهينه براي يادگيري، خود معلم بايد فردي کارا باشد تا از مهارتهاي مديريت کلاس درس بهره بگيرد.
‏و لازم است که معلمان با شيوه‌هاي مديريت کلاس و مهارت‌هاي ارتباط با دانش‌آموز آشنا بوده، برحسب موقعيت و فضاي کلاس آن را به نحو مطلوب به کار ببند‏ن‏د.
‏2-2 مباني نظري تحقيق

 

دانلود فایل