ماز ذهنی 12 شاخه – آزمایش ماز ذهنی – آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)

ماز ذهنی 12 شاخه – آزمایش ماز ذهنی – آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)

ماز ذهنی 12 شاخه – آزمایش ماز ذهنی – آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)

ماز ذهنی 12 شاخه - آزمایش ماز ذهنی - آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1.182 مگا بایت
تعداد صفحات 23
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (آزمایش ماز ذهنی پترسون – ماز ذهنی 12 شاخه)

تعداد صفحات: 23 (سه نمونه گزارش کار)

نوع فایل: WORD

فهرست مطالب نمونه اول:

چکیده

مقدمه

ادبیات تحقیق

فرضیه

نمونه

اجرای آزمایش

نتایج آزمایش

بحث و تفسیر

پیوست

منابع

فهرست مطالب نمونه دوم:

هدف

وسایل آزمایش

نمونه

روش آزمایش

تحلیل نتایج

نتیجه گیری

فهرست مطالب نمونه سوم:

هدف

توصیف آزمایش

وسیله ازمایش

اجرای آزمایش

روش تحلیل

بخشی از متن نمونه دوم:

تحلیل نتایج :

1ــ تعداد خطاهای آزمودنی درهریک ازتمرینها را محاسبه کردیم بدین صورت که عدد12 را ازکل پاسخهای آزمودنی کم کردیم. منحنی خطاها یا نموداریادگیری آزمودنی را رسم کردیم. این منحنی همیشه سیرنزولی دارد وکاهش تدریجی خطاها را نشان می دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که یاد گیری ازراه کوشش وخطا وبه صورت تدریجی به دست می آید.

2ــ مقایسه با نورم : میدانیم که قوی یا ضعیف بودن حافظه جنبه نسبی دارد یعنی نتیجه کاریک فرد باید با معیاردیگری مقایسه شود. این معیارعبارت است ازمیانگین نتایج گروهی ازافراد که آزمودنی یا خود ما نیزبه آن تعلق داریم. مثلاً اگردانش آموزهستیم، نتیجۀ کارخود را باید با نتایج دانش آموزان هم سن خود مقایسه کنیم. این معیارنورم یا هنجارنامیده می شود. دراین آزمایش نورم تشکیل می شود از100 دانشجوی رشته روانشناسی که سن آنها بین 25ــ20 سال است.

جدول1ــ دفعات تمرین،پاسخها وخطاهای آزمودنی

…………..

بخشی از متن نمونه سوم:

اجرای آزمایش:

ازمایش در منزل و محیطی ارام که حواس ازمودنی پرت نشود انجام گرفت ، در ابتدا یک ماز 5شاخه ای برای مدل به ازمودنی ارائه شد و به وی اطلاع داده شد که این مرحله صرفا جهت اطلاع و تمرین و یاد گیری روش کشف راه صحیح بود.

به ازمودنی گفته شد که فرض کند در ابتدای ماز ذهنی ازمایشی است و می خواهد به انتهای ان و به مقصد برسد ، در هر مرحله یک دو راهی وجود دارد که یکی از ان راه ها به مقصد میرسد و راه دیگر به مقصد منتهی نمی شود .

ما برای ازمودنی 2 عدد می خوانیم اگر وی مسیر درست را انتخاب می کرد کار را ادامه می دادیم ولی اگر ازمودنی در هر 2راهی مسیر نا درست را انتخاب میکرد ما مجددا مسیر درست همان 2راهی را می خواندیم که عدد درست در ان مشترک بود و ازمودنی باید از تکرار ان عدد در یک 2راهی متوجه درست بودن ان عدد می شد و انتخاب خود را تصحیح می نمود .

این کار در چندین مرحله ادامه داشت تا اینکه ازمودنی 3 مرحله متوالی بدون خطا مسیرها را اعلام می کرد.