قرارداد اجاره نامه – فرم خام اجاره نامه تک برگی

قرارداد اجاره نامه – فرم خام اجاره نامه تک برگی

قرارداد اجاره نامه – فرم خام اجاره نامه تک برگی

قرارداد اجاره نامه - فرم خام اجاره نامه تک برگی

دسته بندی سایر گروه های علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 569 کیلو بایت
تعداد صفحات 3
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

نمونه قرارداد اجاره نامه انواع ملک (مسکونی-اداری-تجاری)

قرارداد اجاره نامه در قالب A3 و A4

نوع فایل: WORD و PDF

فهرست مطالب:

ماده 1 : طرفین قرارداد (شامل 2 بند)

ماده 2: موضوع قرارداد و مشخصات مورد اجاره (شامل 1 بند)

ماده 3 : مدت اجاره (شامل 1 بند)

ماده 4 : اجاره بها و نحوه پرداخت (شامل 2 بند)

ماده 5 : تسلیم مورد اجاره (شامل 1 بند)

ماده 6 : شرایط و آثار قرارداد (شامل 14 بند)

ماده 7: کلیه خیارات ولو خیار غبن به استثناء خیار تدلیس از طرفین ساقط گردید . (شامل 1 بند)

ماده 8 :این قرارداد در سایر موارد تابع مقررات قانون مدنی و قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال 1376 خواهد بود . (شامل 1 بند)

ماده 9: باستناد ماده 2 قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال 1376 شهود با مشخصات زیر این قرارداد را امضاء و گواهی می نمایند . (شامل 1 بند)

ماده 10: حق الزحمه مشاور املاك (شامل 1 بند)

ماده 11 : تعداد نسخه و تایم تنظیم (شامل 1 بند)

ماده 12: موارد حقوقی مفاد این قرارداد مطابق با مقررات جاری است و تایید می شود. (شامل 1 بند)

و دو خط خالی جهت نوشتن توضیحات

بخشی از متن فایل:

ماده 6 : شرایط و آثار قرارداد

1-6- مستأجر نمی تواند از مورد اجاره بر خلاف منظور قرارداد ( مسکونی ، تجاری ، اداری ) استفاده نماید . مستأجر مکلف است به نحو متعارف از مورد اجاره استفاده نماید .

2-6- مستأجر حق استفاده از مورد اجاره را به نحو مباشرت دارد و بایستی شخصاً از مورد اجاره استفاده کند . علاوه بر این مستأجر حق انتقال و واگذاری مورد اجاره را به غیر دارد / ندارد . در صورت تخلف و انتقال به غیر ، اعتبار اجاره منوط به تنفیذ مالک خواهد بود در صورتیکه مستأجر مورد اجاره را به غیر بدون اذن مالک تسلیم کرده باشد شخص متصرف در صورت عدم تنفیذ در برابر مالک در حدود مقررات قانونی مسئول خواهد بود .

3-6- موجر باید مالک یا متصرف قانونی یا قراردادی مورد اجاره باشد و در صورتیکه به عنوان ولایت ، وصایت ، وکالت ، قیمومت ، اجاره با حق انتقال و از این قبیل اختیار اجاره دادن داشته باشد ، بایستی اسناد و مدارک مثبت حق انتقال را ضمیمه کند و مشاور موظف به احراز موضوع فوق است .

4-6- در صورتیکه مستأجر از پرداخت اجاره بها بیش از یک ماه تاخیر نماید ، موجر می تواند قرارداد را فسخ و تخلیه مورد اجاره را از مراجع ذیصلاح بخواهد .

5-6- پرداخت هزینه های مصرفی آب / برق / گاز / تلفن / شارژ / فاضلاب شهری بر عهده مستأجر است و باید در موعد تخلیه یا فسخ قبوض پرداختی را به موجر ارائه نماید .

6-6- پرداخت هزینه نگهداری آپارتمان (حق شارژ و غیره) و همچنین افزایش احتمالی آن بر مبنای مصوب مسئول یا مسئولین ساختمان بر عهده مستأجر است .

7-6- پرداخت هزینه تعمیرات و هزینه های کلی از قبیل نصب و راه اندازی به منظور بهره برداری از دستگاه تهویه ، شوفاژ ، کولر ، آسانسور و شبکه آب ، برق و گاز به عهده مالک است و هزینه های جزیی مربوط به استفاده از مورد اجاره به عهده مستأجر است و نوع هزینه ها و میزان آن را عرف تعیین می کند .

8-6- مالیات مستغلات و تعمیرات اساسی و عوارض شهرداری با موجر است و مالیات بر درآمد و مشاغل ( تجاری ، اداری ) بر عهده مستأجر می باشد .

9-6- در خصوص اماکن تجاری مبلغ ……………………………………… ریال به حروف …………………………………………………………………. ریال بعنوان حق سرقفلی توسط مستأجر به موجرتسلیم و پرداخت گردید / نگردیده است .

10-6- مستأجر مکلف است در زمان تخلیه ، مورد اجاره را به همان وضعی که تحویل گرفته به موجر تحویل داده و رسید دریافت نماید . در صورت حدوث خسارات نسبت به عین مستأجره ، مستأجر متعهد به جبران خسارت وارده خواهد بود .

11-6- موجر ملزم است در زمان تخلیه نهایی و با تسویه حساب بدهیهای زمان اجاره ، نسبت به استرداد قرض الحسنه دریافتی از مستأجر ، با اخذ رسید اقدام نماید .