روانکاری در آسانسور و پله برقی (ورد) 💯

دانلود روانکاری در آسانسور و پله برقی (ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

روانکاری در آسانسور و پله برقی (ورد)

روانکاری-در-آسانسور-و-پله-برقی-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏روانکاری در آسانسور و پله برقی
‏ 
‏روانکاری ” مناسب ” يکی از مهمترين قسمتهای هر برنامه نگهدای می باشد . کلمه کليدی در اينجا کلمه مناسب است . يک روانکاری مناسب زمانی انجام می شود که موارد زير در آن رعايت شود : 1. استفاده از روانکار مناسب 2. استفاده صحيح و به کار بردن مقدار مناسب روانکار 3. چک کردن و کنترل کردن در بازده های زمانی تعيين شده اگر از روانکار نامناسب استفاده شود و يا به صورت نا صحيح از روانکار استفاده گردد ، نتايج اغلب ، بسيار نامطلوبتر از زمانی است که شما هيچگونه روانکاری انجام نداده باشيد . هيچ نوع روانکار جادوئی وجود ندارد که تمامی نيازهای روانکاری را پوشش دهد و باعث صرفه جوئی های غيرمعمول نظير افزايش عمر روانسازها و يا کاهش ضررهای ناشی از اصطحکاک گردد . مانند همه محصولات ديگر ، افرادی که در کار فروش روانکار هستند ادعاهائی در مورد قابليت های محصول خود مطرح می کنند که تاکنون توسط تست ها و آزمايشهای فنی تأئيد نشده است .

‏خصوصیات یک روانکار :
‏روغن ها :
‏3
‏روغن معدنی يکی از معمولترين روانکارها می باشد و به غير از چند استثناء برای روانکاری اغلب آسانسورها و پله برقی ها به کار برده می شود . از انواع ديگر روانکارها می توان به روغن های گياهی ، سيليکونی ، فسفات استر ، فلوروکربنها اشاره کرد . از روغنهای ذکر شده تنها نوع سيليکونی کاربرد زيادی در صنعت آسانسور دارد . ساير روانکارها در موارد خاص کاربرد دارند و از آنها ممکن است تنها در شرايط خاصی استفاده شود .

خصوصيات روغن ها :
‏گرانروی يکی از مهمترين خصوصيات يک روغن بوده و نيز يکی از معيارهای سنجش غلظت روغن است . هر چه اين عدد بيشتر باشد نشان دهنده غلظت بيشتر روغن است . گرانروی يک روغن بر اساس زمانی که مقدار 60 ميلی ليتر از آن در دمای تعيين شده از يک منفذ استاندارد عبور می کند برحسب ثانيه تعيين می گردد . واحدهای گرانروی Saybolt Second‏ Universal ) SSU‏ ) می باشند . از گرانروی مطلق و گرانروی کينماتيک نيز ممکن است استفاده شود . گرانروی کينماتيک با واحد سانتی استوک به صورت وسيعی در مهندسی و آزمايشگان به کار می رود و نشان دهنده استحکام برشی روغن است . در سيستم SAE‏ ، درجه بندی روغن موتور به صورت حداکثر و حداقل گرانروی در يک دامنه تغيير دما تعيين می گردد . به طور مثال ، SAE 5W-20‏ دارای گرانروی بالاتری در دمای 200 درجه فارنهايت بوده و معمولاً به عنوان روانکار برای سيم بکسل ها به کار برده می شود . روغن های با گرانروی کمتر معمولاً به ” روغنهای سبک ” معروف هستند . هنگام استفاده از سيستم SSU‏ برای نشان دادن ميزان گرانروی حتماً بايد دمائی که در آن اندازه گيری انجام شده ذکر شود . از آنجائی که گرانروی با دما تغيير می کند ، بی معنا خواهد بود اگر که گرانروی را بدون مشخص کردن دمای مربوطه استفاده کنيم .
‏3
‏شاخص گرانروی ، بيانگر عددی تغيير در گرانروی متناسب با تغييرات دما می باشد . هرچه که مقدار اين شاخص بيشتر باشد ، گرانروی به ميزان کمتری با دما تغيير می کند . کمترين ميزان شاخص گرانروی صفر و بالاترين ميزان آن 100 می باشد . هنگامی که اين شاخص پايه گذاری شد ، مقياس طوری تعيين شده بود که 100 حداکثر مقدار شاخص قابل دسترسی بود . با اين وجود بعضی از روغن های جديد ، به خصوص روغن های مصنوعی ممکن است دارای شاخص گرانروی بالای 150 باشند .
‏نقطه ريزش ، دمائی است که در آن روغن در شرايط از پيش تعيين شده ، جاری می شود .
‏نقطه اشتغال ، دمائی است که در آن دما در حضور اکسيژن ، احتراق اتفاق می افتد .
‏نقطه آنيلين ، معيار و مقياسی است برای نمايش قابليت حلاليت يک محصول نفتی .
‏افزودني ها :
‏به تمامی روانکارها افزودنی های مختلفی برای بالا بردن و بهبود عملکرد و خواص افزوده می شود .
‏بهبود دهنده شاخص گرانروی :‏ اين افزودنی ميزان تغيير گرانروی را نسبت به دما کاهش می دهد. روغن های چند درجه دارای چنين افزودنی هائی هستند .
‏زداينده ها :‏ از اين افزودنی برای کاهش رسوب در اطراف قطعات متحرک ، استفاده می شود .
‏4
‏پراکنده ها :‏ برای معلق نگاه داشتن آلودگی ها در داخل روغن و جلوگيری از جمع شدن آنها بر روی سطوح جدا کننده ها لغزش روی آن انجام می شود کاربرد دارند . اين افزودنی همچنين باعث می شود تا بتوان آلودگيهای بزرگ را به راحتی فيلتر و تصفيه کرد .
‏عاملهای ضد سائيدگی :‏ اين افزودني ها برای کاهش اصطحکاک در مواردی که فشار بالاست کاربرد دارد .
‏آنتی اکسيدان ها :‏ اين گونه افزودني ها برای کاهش ميل به ترکيب شيميائی روغن با اکسيژن به کارگرفته می شود .
‏کاهنده های زنگ و خوردگی :‏ اين افزودنی ها را برای خنثی کردن اسيد هائی که در اثر استفاده دراز مدت از روغن توليد شده ، استفاده می شود .
‏پيراينده های اصطحکاک :‏ از اين افزودني ها برای بهبود خاصيت کاهندگی اصطحکاک روغن استفاده می شود .
‏کند کننده های نقطه ريزش :‏ اين افزودنی ها باعث کاهش تشکيل کريستالهای مومی در دماهای پائين می شوند و به همين سبب دمای ريزش کاهش پيدا می کند .
‏کاهنده های کف ( ضد کف ) :‏ روغنی که دارای کف باشد روانکار بسيار ضعيفی است .
‏اين افزودنی ها باعث از بين رفتن حباب های هوا شده و ميزان کف موجود در روغن را کاهش می دهند. برای شرايط و نيازهای خاص ، افزودني های ديگری نيز وجود دارند . ترکيب دقيق شيميائی افزودنی ها برای توليد کنندگان آنها جزء رازهای تجاری محسوب می گردد . به طور معمول ، يک توليد کننده ، روانکار خود را با يک نام و نشان تجاری خاص عرضه می کند .

 

دانلود فایل