رابطه سبك اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

رابطه سبك اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

رابطه سبك اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

رابطه سبك اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات 91
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بررسی رابطه سبك اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

چکیده :

به منظور بررسی سبک اسناد و پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان ابعاد سه گانه اسناد شامل بعد مکان کنترل (درونی درمقابل بیرونی)، بعد ثبات (پایدار در مقابل ناپایدار) و بعد کلیت (کلی در مقابل جزئی) در دو موقعیت شکست و موفقیت در 120 نفر دانش آموز از طریق پرسشنامه سبک اسنادی (ASQ) مورد بررسی قرار گرفتند. نمرات بدست آمده از طریق این پرسشنامه با روش تحلیل واریانس تک متغیره و چند متغیره و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که ابعاد سه گانه اسناد بین دختران و پسران در موقعیت شکست و موفقیت تفاوت معنی داری ندارند. رابطه بین ابعاد سه گانه اسناد و پیشرفت تحصیلی نشان داد که بجز بعد درونی – بیرونی در موقعیت شکست، بقیه ابعاد با پیشرفت تحصیلی رابطه معنا داری ندارند. همچنین تنها متغیری که تا حدی می توانستیم از طریق آن تا حدی به پیش بینی تحصیلی دانش آموزان بپردازیم همان بعد درونی – بیرونی در موقعیت شکست بود.