دانلود پاورپوینت هدفمند كردن يارانه ها در بخش کشاورزی 💯

دانلود دانلود پاورپوینت هدفمند كردن يارانه ها در بخش کشاورزی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود پاورپوینت هدفمند كردن يارانه ها در بخش کشاورزی

دانلود-پاورپوینت-هدفمند-كردن-يارانه-ها-در-بخش-کشاورزیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 36 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
هدفمند كردن يارانه ها
در بخش كشاورزي
در چارچوب کلی طرح تحول اقتصادی، اصلاح نظام يارانه ها به عنوان يكي از محورهای اصلی، معرفی شده و مورد توجه جدي سياستگزاران قرار گرفته است. از اينرو قانون هدفمند كردن يارانه ها با رويكرد اصلي اصلاح يارانه حامل هاي انرژي در سال 1388 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است.
در حال حاضر مهمترين شاخصه بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور از جمله بخش كشاورزي پايين بودن كارآيي و بهره وري انرژی است كه به صورت بهره‌وري پايين واحدهاي فعال در بخش نمايان شده است. دليل اصلي اين بهره‌وري پايين، غير منطقي بودن قيمت نهاده ها مي باشد. با توجه به اينكه قيمت ها علامت دهنده و تعيين كننده جهت فعاليت توليدكنندگان هستند، منطقي نبودن قيمت ها منجر به تخصيص نابهينه منابع شده است؛ بنابراين از فواید هدفمند كردن یارانه‌ها، افزایش كارآیی نظام اقتصادی از طریق اصلاح قیمت‌ها و اصلاح تولید در راستای به كارگيري فناوری و انرژی در بخش است.
بنابر اين اين اعتقاد وجود دارد كه هدفمند كردن یارانه‌ها، در بلندمدت منجر به افزایش كارآیی نظام اقتصادی از طریق اصلاح قیمت‌ها و اصلاح ساختار درآمد بنگاه های تولید انرژی و اصلاح تولید در راستای بكارگيري فناوری و انرژی مي‌گردد؛ اما طبيعي است كه هر سياستي ضمن در برداشتن آثار مثبت، ممكن است تبعاتي نيز به دنبال داشته باشد و به صرف وجود اين تبعات نمي‌توان از اجراي يك سياست موثر خودداري نمود. تنها بايد تلاش نمود تا عوارض سياست با روشهاي جبراني كاهش یابد. افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در کوتاه‌مدت، منجر به افزايش هزينه واحد‌ توليد بنگاه‌هاي اقتصادي خواهد شد؛ اما آثار مثبت درازمدت آن بر کسي پوشيده نيست؛ بنابراين چنانچه با مديريت صحيح بتوان بر پيامدهاي كوتامدت غلبه نمود، آثار مثبت آن را بر رشد و شكوفايي اقتصاد ملي در بلند مدت مشاهده خواهيم كرد.

 

دانلود فایل