دانلود پاورپوینت طراحی ساختار سازمانی مفاهیم ابزارها و مدلها 23 اسلاید

دانلود پاورپوینت طراحی ساختار سازمانی مفاهیم ابزارها و مدلها 23 اسلاید

دانلود پاورپوینت طراحی ساختار سازمانی مفاهیم ابزارها و مدلها 23 اسلاید

دانلود پاورپوینت طراحی ساختار سازمانی مفاهیم ابزارها و مدلها 23 اسلاید

دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قسمتی از محتوی پاورپوینت

تعداد اسلاید : 23 صفحه

طراحی ساختار سازمانی: مفاهیم، ابزارها و مدلها دكتر حسن دانایی فرد استادیار دانشگاه تربیت مدرس .
ساختار سازمان به عنوان نوعی ابزار مدیریتی برای اجرای استراتژیها و تحقق اهداف چرا ساختار سازمان ابزار متداول میان مدیران است؟
تغییر آن نسبتاً ساده است (تغییر رفتار، اصلاح فرهنگ یا اجرای استراتژی جدید دشوارتر است).
اما جذابیت آن به تاثیر شدید آن بر سازمان برمی گردد.
تغییر ساختار را می توان به عنوان یكی از دغدغه های جدید مدیریت دانست.
با تغییر ساختار، مدیر جدید می تواند آثار شخصی خود را در سازمان برجای گذارد.
با تغییر ساختار، می توان آهنگ یا سبك عملیاتی سازمان را شكل جدید داد.
با تغییر ساختار، می توان تغییرات جدید در سازمان را ابلاغ كرد.
به طور كلی: طراحی ساختار بخشی از شغل مدیر است.
طراحی ساختار بر شكل دهی، پیكره بندی و ریخت ساختار رسمی سازمان متمركز است برای اثربخش بودن ساختار باید بین جنبه های تئوریك با جنبه عملی نوعی توازن برقرار شود.
مدیران باید به طور مستمر بین دو نگاه به ساختار: 1) نگاه استراتژیك 2) نگاه اجتماعی و فرهنگی توازن برقرار كنند.
طراح باید دو سئوال را مدنظر قرار دهد.
چگونه ساختار سازمان را به اجرای استراتژیهای مختلف قادر می سازد و مدیریت سازمان را در انجام كار مورد نیاز تسهیل خواهد كرد؟
چگونه ساختار سازمان بر افراد درون سازمان و الگوهای غیررسمی رفتار تاثیر می گذارد.
در چه زمانهایی ساختار را باید تغییر داد؟
تغییر جهت استراتژیك: وقتی استراتژیها تغییر می كند ساختار را باید با آنها همساز كرد.
تعریف مجدد وظایف: وقتی تعریف وظایف تغییر می كند، ساختار باید تغییر كند.
تغییر سیاسی / فرهنگی: تغییر در سازمان غیررسمی از طریق چیدمان رسمی سازمانی تغییر در ساختار را می طلبد.
رشد سازمانی: تغییر در اندازه و قلمرو سازمان، تغییر در ساختار را می طلبد.
تغییر در افراد: تغییر در افراد سازمانی تغییر در ساختار را ایجاب می كند.
واكنش نسبت به مسائل درون سازمانی: مسائل عملكردی ناشی از عدم تناسب محیطی، تغییر در ساختار را می طلبد دو نگاه به طرح سازمان انواع طرح سازمانی تفاوت در طرح استراتژیك و طرح عملیاتی مدل شناخت پویایی های سازمان سازمان غیر رسمی فرد چیدمان های رسمی سازمان وظایف محیط منابع سابقه سازمان سازمانی گروهی فردی بستر برون داد استراتژی مدل پردازش اطلاعات برای طرح سازمان وظایف متفاوت الزامات پردازش اطلاعاتی متفاوتی را ایجاب می كنند.
طرحهای سازمانی متفاوت انواع متفاوتی از ظرفیت پردازش اطلاعات را فراهم می كنند زمانی كه ظرفیت های پردازش اطلاعاتی ساختار با الزامات پردازش اطلاعاتی وظایف سازگار و متناسب باشد، اثربخشی سازمان در بالاترین حد خواهد بود.
عدم پیش بینی پذیری وظیفه اثرات محیطی بر وظیفه وابستگی متقابل عناصر وظیفه عدم اطمینان وظیفه الزامات پردازش- اطلاعات برای انجام وظیفه گروهبندی وظایف پیوند ساختاری فرایندهای مدیریتی / عملیاتی ظرفیت پردازش اطلاعات در ساختار عدم پیش بینی پذیری وظیفه اثرات محیطی بر وظیفه وابستگی متقابل عناصر وظیفه عدم اطمینان وظیفه الزامات پردازش- اطلاعات برای انجام وظیفه گروهبندی