دانلود پاورپوینت سنجش عملکرد آزمون های واقعی و اصیل 83 اسلاید

دانلود پاورپوینت سنجش عملکرد آزمون های واقعی و اصیل 83 اسلاید

دانلود پاورپوینت سنجش عملکرد آزمون های واقعی و اصیل 83 اسلاید

دانلود پاورپوینت سنجش عملکرد آزمون های واقعی و اصیل 83 اسلاید

دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 1.227 مگا بایت
تعداد صفحات 83
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قسمتی از محتوی ورد

تعداد اسلاید : 83 صفحه

سنجش عملکرد Performance assessment آزمون های واقعی و اصیل ویگوتسكی vigotsky -مطابق نظریه منطقه مجاور رشد ویگوتسكی، سطح رشد كودك را نمی‌توان فهمید.
مگر آن كه سطح رشد واقعی و سطح ظرفیت رشد او را نیز بشناسیم.
مرز مجاور رشد، فاصله ایست میان سطح رشد واقعی كه در جریان حل مستقل مسئله تعیین می‌شود .
و سطح ظرفیت رشدی كه از طریق حل مسئله همراه با راهنمایی مربی یا همكاری با شاگردهای تواناتر حاصل می‌شود.
هرگاه كه یك دانش‌آموز به تنهایی نمی‌تواند راه حل مسئله را پیدا كند، به كمك آزمونگر بهره‌مند می‌شود.
به جای محاسبه تعداد تمرینهای لازم برای یادگیری یك موضوع ، میزان راهنمایی و كمك مورد نیاز دانش‌آموز برای دستیابی به یك مجموعه از قوانین و بكار گیری آنها در یادگیری بررسی شود.
به دنبال مقایسه فراگیران با یكدیگر نیستیم.
به دنبال روشهایی هستیم تا به تك تك افراد كمك كنیم تا به سطح معینی از عملكرد برسند.
سنجش پویا همه می‌توانند یاد بگیرند ولی با سرعت‌های مختلف.
یادگیری در حد تسلط بلوم Master lesrning 1.
منطق پاسخ‌گویی 2.
عدم توجه به ابعاد دیگر شخصیت فراگیران 3.
نظریه ویگوتسكی 4.
سبك‌های یادگیری 5.
نظریه یادگیری در حد تسلط بلوم 6.
نظریه شناختی برونر ضرورت نظریه های جدید یادگیری بر فرایند های پیچیده فکری تأکید می کنند.
نظریه ها بر خود نظم دهی و خودارزیابی یادگیرنده تأکید می کنند.
چگونه دانش را تفسیر می کنند و به کار می گیرند تا مسایل پیچیده را حل کنند و خود را ارزیابی کنند.
آزمون های کتبی مهارتهایی را می سنجد که در دنیای واقعی مانند ندارد.
از بچه خواسته می شود سوالهایی را حل کند که ممکن است در دنیای واقعی هرگز با آن روبرو نشود.
آزمون های عملکردی از آزمون شونده می خواهند تا به انجام نوعی رفتار اقدام کند نه اینکه صرفاً سوال هایی را جواب دهد.
(با مهارت سروکار دارد.
) موارد استفاده آزمون های عملکردی یادگیریهای که به خوبی با آزمونهای متداول کتبی قابل سنجش نیستند.
سخن گفتن، نوشتن، گوش دادن، خواندن شفاهی، انجام آزمایش در آزمایشگاه، رسم کردن، نواختن آلات موسیقی، ژیمناستیک، مهارتهای شغلی، مهارتهای مطالعه کردن، و مهارتهای اجتماعی مهارتها یادگیریهای که به خوبی با آزمونهای متداول کتبی قابل سنجش نیستند.
توانایی در برنامه ریزی، استفاده ی درست از زمان، استفاده از وسائل، استفاده از منابع، نشان دادن ویژگیهایی چون ابتکار، خلاقیت، پشتکار، و قابل اعتماد بودن.
عادتهای کاری یادگیریهای که به خوبی با آزمونهای متداول کتبی قابل سنجش نیستند.
علاقه مندی به رفاه دیگران، احترام گذاشتن به قانون، احترام گذاشتن به اموال دیگران، حساس بودن نسبت به مسائل اجتماعی، احترام گذاشتن به نهادهای اجتماعی، میل به کوشیدن برای پیشبرد اجتماعی نگرشهای اجتماعی یادگیریهای که به خوبی با آزمونهای متداول کتبی قابل سنجش نیستند.
اظهار علاقه نسبت به فعالیتهای آموزشی، مکانیکی، هنری، علمی، اجتماعی، تفریحی، شغلی علاقه ها یادگیریهای که به خوبی با آزمونهای متداول کتبی قابل سنجش نیستند.
ابراز