دانلود پاورپوینت راهنماي استفاده از پارتوگراف در اداره زايمان 💯

دانلود دانلود پاورپوینت راهنماي استفاده از پارتوگراف در اداره زايمان باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود پاورپوینت راهنماي استفاده از پارتوگراف در اداره زايمان

دانلود-پاورپوینت-راهنماي-استفاده-از-پارتوگراف-در-اداره-زايمانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 66 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
1
2
راهنماي استفاده از پارتوگراف در اداره زايمان
3
مقدمه
مرگ مادر در نتيجه مشكلات مشابه در سرتاسر دنيا اتفاق مي افتد و پنج علت آن خونريزي ، عفونت ،فشار خون بالا، زايمان طولاني و انجام سقط در شرايط غير بهداشتي است.
سه عامل (ترياد )كشنده خونريزي ،عفونت و زايمان طولاني مهمترين علل مرگ مادر طي زايمان و روزهاي اول و بعد از زايمان است . در كشورهاي در حال توسعه علت 8% مرگ و مير مادران، زايمان طولاني و مهمترين علت زايمان طولاني ،عدم تناسب سرجنين با لگن مادر و اختلال در نيروهاي انقباضي رحم است.
براساس مطالعات انجام شده در اندونزي و گواتمالا شيوع زايمان طولاني به ترتيب 8/4 و 8/2 درصد بوده است. زايمان طولاني ممكن است با مشكلاتي چون عفونت ،پارگي رحم، خونريزي ،كم آبي و خستگي مادر، فيستول وزيكوواژينال، نازايي ثانويه،آسيفكسي نوزاد ،فلج مغزي و حتي مرگ مادر همراه باشد.
4

براساس مطالعات سازمان بهداشت جهاني (1993) حدود 3 درصد بچه ها (6/3 ميليون نفر)از آسيفكسي متوسط يا شديدي كه بدنبال زايمان طولاني ايجاد شده است رنج مي برند، از اين تعداد حدود 000/840 نفر جان خود را از دست مي دهند و به همين تعداد از يك آسيب مغزي رنج مي برند كه منتهي به فلج مغزي ،تشنج و اختلال در يادگيري مي شود.
تشخيص زودرس پيشرفت غير طبيعي زايمان و پيشگيري از زايمان طولاني بطور قابل توجهي خطر خونريزي بعد از زايمان و عفونت را كاهش مي دهد و خطر زايماني كه ثبت گرافيك پيشرفت زايمان، وضعيت مادر و وضعيت جنين است در سال 1970 براي تشخيص زايمان غير طبيعي و عدم تناسب سرجنين با لگن مادر مورد استفاده قرار گرفت.
5

پارتوگراف يك سيستم اخطار دهنده زودرس است كه به تصميم گيري در ارجاع بموقع مادر، تسريع زايمان و ختم حاملگي كمك مي كند و سبب افزايش كيفيت و نظم معاينات بروي جنين و مادر طي زايمان مي شود و بطور زودرس مشكلات هر يك را تشخيص مي دهد.
براساس مطالعات انجام شده استفاده از پارتوگراف در پيشگيري از زايمان طولاني و كاهش سزارين و زايمان با اسباب موثر بوده است و همچنين بر سرانجام نوزادي اثر مطلوب داشته است. مطالعاتي كه براثر استفاده از پارتوگراف در طي زايمان انجام شده است نشان ميدهد كه در زنان شكم اول نمودار اتساع دهانه رحم در بيشتر از  موارد از خط اخطار دهنده مي گذرد و در 10 تا 15 درصد موارد از خط فعال عبور مي كند. با استفاده از پارتوگراف مي توان نياز به احياء نوزاد را نيز پيشگويي نمود بطوريكه ديو جاردين و اسچامفلري (1990) اعلام كردند كه3/4 درصد آنها در خط اخطار دهنده و بعد از آن بوده ،نوزاد آنها در بعد از تولد نيازمند احياء بوده است.

 

دانلود فایل