دانلود پاورپوینت در مورد میکروارگانیسم ها 💯

دانلود دانلود پاورپوینت در مورد میکروارگانیسم ها باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود پاورپوینت در مورد میکروارگانیسم ها

دانلود-پاورپوینت-در-مورد-میکروارگانیسم-هالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

به نام خداوند مهربان
* دستاورد هاي عملي مهندسي ژنتيك در بيوتكنولوژي 1) ‌ پروتئين هاي پستانداران
برخي پروتئين هاي پستانداران داراي اهميت تجارتي و پزشكي هستند . توليد تجارتي پروتئين هاي انساني به وسيله ي استخراج مستقيم از مايعات يا بافت هاي بدن ، كاري پيچيده و گران و يا غير ممكن مي باشد ، اما با كلون كردن ژن مي توان آن ها را از باكتري ها توليد كرد .
* انسولين انساني
يكي از جالب ترين مثال هاي اهميت مهندسي ژنتيك ، توليد انسولين انساني مي باشد . انسولين انساني كه از طريق مهندسي ژنتيك تهيه شده است ، اولين داروي بيوتكنولوژيك است كه وارد بازار شده است . انسولين پروتئيني است كه در پانكراس توليد مي شود و براي تنظيم متابوليسم كربوهيدرات بدن حياتي مي باشد . ديابت كه بيماري وجود آمده در اثر كمبود انسولين است ، ‌ ميليون ها انسان را رنج مي دهد . درمان قطعي ديابت ، تزريق پياپي يا تجويز خوراكي انسولين است و از آنجايي كه انسولين بيش تر پستانداران از نظر ساختمان مشابه مي باشد ، درمان ديابت انساني با استفاده از انسولين استخراج شده از پانكراس گاو و خوك امكان پذير است ، اما انسولين غير انساني به اندازه ي انسولين انساني موثر نيست و فرآيند استخراج آن گران و پيچيده مي باشد . امروزه ژن توليد انسولين انساني در باكتري ها كلون مي شود .
* میکروارگانیسم ها در خدمت پزشکی و دارو سازی
تولید سالانه ی جهانی آنتی بیوتیک ها ودرراس همه پنی سیلین ها ، سنالوسپورین ها تترا سایلکین ها به بیش از صد هزار تن میرسد . این داروها متابولیت های ثانویه یا مشتقات آنهایند که در مرحله ی رکود دوران رشد باکتری ها یا قارچ ها تولید می شوند . میکروب ها تولید کننده ی آنتی بیوتیک معمولا به مدت چند روز در ظرف های بزرگ و در کشت بسته ای که هوا دهی می شوند رشد می کنند . حجم بعضی از ظرف ها از صد هزار لیتر هم تجاوز می کند
دخالت میکروب ها در تولید بعضی از هورمون های استروتیدی نیز اهمیت دارد مثلا در سنتز شیمیایی کرتی زون – ماده ای که عامل ضد التهاب است – سی و هفت واکنش دخالت دارند ، اما هنگامی که از میکروب ها هم کمک گرفته شود این واکنش ها به پانزده واکنش تقلیل می یابد . از این رو بر خود واجب دانستیم تا از کاربرد میکروارگانیسم ها در صنعت پزشکی و دارو سازی نیز در این تحقیق به طور مختصر استفاده کنیم .

 

دانلود فایل