دانلود پاورپوینت تحلیل مبلمان شهری نیمکت 78 اسلاید

دانلود پاورپوینت تحلیل مبلمان شهری نیمکت 78 اسلاید

دانلود پاورپوینت تحلیل مبلمان شهری نیمکت 78 اسلاید

دانلود پاورپوینت تحلیل مبلمان شهری نیمکت 78 اسلاید

دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 41.822 مگا بایت
تعداد صفحات 78
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قسمتی از محتوی ورد

تعداد اسلاید : 78 صفحه

موضوع: تحلیل مبلمان شهری نیمکت منابع: مناظر خیابانی شهر –جوانا جیبونز و برنارد ابرحولز flicker سایت پروژه تحلیل فضای شهری استاد راهنما : جناب اقای مهندس حمید رضا حسن نژاد دانشجویان:حمید رضا دیهیم مبلمان شهری مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسائل و تجهیزات اطلاق می شود که چون در شهر و خیابان و کلاً فضاهای باز نصب می شوند و استفاده عمومی دارند به این نام معروف هستند.
مبلمان شهری بیش از یکصد عنوان را شامل میشود، برای مثال: ایستگاه های اتوبوس، نمایشگرهای شهری، سرویس های بهداشتی، زمین های بازی کودکان، وسائل ورزشی بدنسازی پارکی، تابلوها و بیلبوردها، سطل های زباله، نیمکت ها، پل های عابر پیاده و .
.
.
.
.
نیمكت و صندلی خیابانی صندلی معمولا برای استفاده كوتاه مدت یا طولانی مدت است برای استفاده طولانی مدت صندلی ها باید راحتتر باشد (برای مثال شكل قالبی با پشت و دسته برای صندلی پارك و بازار) ولی برای استفاده كوتاه مدت می توانند ساده تر و چند منظوره باشند (مانند نیمكت هایی كه در گلدان ها و دیوارهاست یا صندلی ایستگاههای اتوبوس).
صندلی به سبك های مختلفی ساخته می شود: رو به داخل برای گفتگو رو به بیرون پشت به پشت با یك دید برای مراكز فعالیتی بازارها و فروشگاهها به صورت تكی برای ایستگاههای اتوبوس و كافه تریاها به صورت مدولار كه در واحدهای كوچك می تواند شكل خمیده خطی داشته باشد و برای پوشش اطراف و بین درختان مورد استفاده قرارگیرد .
به صورت تكی كه كنار درختان قرار می گیرد و فضایی كاملا خصوصی ایجاد می كند.
عواملی كه در طراحی صندلی باید مد نظر قرار گیرد: راحتی دوام جذب گرما ریختن راحت اب از روی ان مراقبت كمتر مقاومت در برابر تخریب مصالح مصالح گوناگون سطوح زیبایی برای نشستن ایجاد می كنند.
چوب ماده ای گرم است فلز و سنگ نیز كاربردی و راحت هستند ولی سطح آنان برای نشستن طولانی مدت سرد است.
چوب هم برای بافت های امروزی و هم برای بافت های تاریخی مناسب است البته باید به صورت گرد سخت دانه دانه و قطعه قطعه دراید.
ورقه های فلزی سوراخدار شبكه ی سیمی یا تور سیمی مصالح پوششی سختی هستند كه به ویژه برای محیط های شهری مناسبند.
چدن نسبت به مصالح دیكر نایاب است و به ندرت برای ساخت صندلی به كار می رود.
ابعاد و تناسبات ابعاد لازم برای یك فرد متوسط عبارت است از: ارتفاع صندلی : 44 سانتیمتر گودی صندلی :مردان 48 سانتیمتر زنان 42 سانتیمتر میانگین ارتفاع تكیه گاه:72 سانتیمتر بنابر این ارتفاع صندلی نشیمن بین 60 تا 65 سانتیمتر است.
پهنای نشیمنگاه :مردان 37 سانتیمتر زنان40 سانتیمتر برای یك صندلی كوتاه وگود ارتفاع 39.
5 -43 سانتیمتر وگودی 49 -63 5 سانتیمتر بهتر است .
علاوه بر این هرچه مقطع صندلی بیشتر باشد راحتتر است در صندلی هایی با تكیه گاه و زاویه ی كم این راحتی بیشتر می شود.
طول نیمكت معمولی1 2 1 8 و 2 4 متر است.
اكر نیمكت ها به اندازه ای بلند باشد كه بتوان روی ان دراز كشید ولگردهای خیابانی بر روی ان می خوابند ولی با طراحی و تعبیه ی دسته های صندلی می توان مانع این كار شد.<