دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 8 – 25 اسلاید

دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 8 – 25 اسلاید

دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 8 – 25 اسلاید

دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 8 - 25 اسلاید

دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات 25
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قسمتی از محتوی فایل

تعداد اسلاید : 25 صفحه

1/24 اسلایدهای آموزشی استانداردهای حسابداری ایران مدیریت تدوین استانداردهای حسابداری تهیه کننده: حلیمه رحمانی استفاده کننده گرامی: جهت بهبود کیفیت اسلایدهای آموزشی، لطفا نظرات خود را از طریق فرم نظرخواهی ارائه شده در آدرس ذیل برای ما ارسال نمایید.
(http://www.
audit.
org.
ir/standardfeedback_fa.
html) شماره تلفن: 88503742 ، 10 – 88502601 – 021 2/24 استاندارد حسابداری شماره 8 حسابداری موجودی مواد و کالا 3/24 این استاندارد نحوه ارزشیابی وانعکاس موجودی مواد و کالا در صورتهای مالی را تشریح می کند وموارد زیر را در بر نمی گیرد: کار در جریان پیشرفت پیمانهای بلند مدت ابزارهای مالی پیچیده موجودی گله های دام، محصولات کشاورزی، جنگلی ومعدنی در مواردی که این اقلام در صنایع مربوط، به خالص ارزش فروش اندازه گیری می شود.
دامنه کاربرد 4/24 موجودی مواد وکالا به داراییهایی اطلاق می شود که: برای فروش در روال عادی عملیات واحد تجاری نگهداری می شود، به منظور ساخت محصول یا ارائه خدمات در فرآیند تولید قرار دارد، به منظور ساخت محصول یا ارائه خدمات، خریداری شده و نگهداری می شود، ماهیت مصرفی دارد و بطور غیر مستقیم در جهت فعالیت واحد تجاری مصرف می شود.
5/24 طبقات مختلف موجودیها شامل موارد زیر می باشد: مواد اولیه، کار در جریان پیشرفت (شامل کالای در جریان ساخت وکارهای خدماتی در جریان تکمیل)، کالای ساخته شده و کالای خریداری شده برای فروش، مواد و کالای در راه (با توجه به مقطع زمانی انتقال مالکیت)، سایر اقلام مصرفی (از قبیل قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات، ملزومات و مواد غیر مستقیم)، و اقلامی که به طور معمول و با توجه به شرایط ایجاد شده به منظور فروش نگهداری می شود (از قبیل ضایعات تولید، داراییهای ثابت برکنار شده و اقلام اسقاطی).
6/24 اندازه گیری موجودی مواد و کالا موجودی مواد وکالا باید بر مبنای “اقل بهای تمام شده وخالص ارزش فروش” تک تک اقلام یا گروههای مشابه اندازه گیری شود.
خالص ارزش فروش: عبارت است از بهای فروش (بعد از کسر تخفیفات مربوط به تسویه حساب) پس از کسر: مخارج برآوردی تکمیل، و مخارج برآوردی بازاریابی، فروش و توزیع.
ارزش قابل انعکاس موجودی در صورتهای مالی اقل بهای تمام شده خالص ارزش فروش 7/24 نکاتی در مورد خالص ارزش فروش موارد به کار گیری خالص ارزش فروش: افزایش هزینه ها یا کاهش قیمت فروش، خراب شدن موجودی، ناباب شدن محصولات، تصمیم شرکت مبنی بر ساخت محصولات به زیان (به عنوان بخشی از استراتژی شرکت)، و وقوع اشتباهاتی در تولید یا خرید.
8/24 نکاتی در مورد خالص ارزش فروش مقایسه خالص ارزش فروش موجودیها با جمع کل بهای تمام شده آنها باعث: تهاتر زیانها و سودها می شود لذا اقلام باید جداگانه با هم مقایسه شوند چنانچه این کار عملی نباشد: باید گروههای کالا و یا کالاهای مشابه را جمعا” در نظر گرفت.
9/24 اقلامی از موجودیهایی که به صورت گروهی ارزیابی می شوند باید ویژگیهای زیر را دارا باشند: مربوط به خط تولید یکسانی باشند، اهداف یا کاربرد مشابهی داشته باشند، در ناحیه جغرافیایی واحدی تولید و فروخته شوند، و نتوان آنها را عملا جدا از سایر اقلام خ