دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن

دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن

دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن

دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن

دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5.075 مگا بایت
تعداد صفحات 21
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

روش استاندارد برای تعیین خمیرنرمال (غلظت نرمال)

}هدف :
}این آزمایش برای تعیین غلظت نرمال سیمان یعنی در صد مناسبی از آب می باشد که با آن بتوان خمیر نرمال بدست آورد . نتیجه این آزمایش در تعیین زمان گیرش استفاده می شود .
}وسایل آزمایش :
}1 . ترازو 2 . استوانه مدرج 3 . دستگاه ویکات
}روش آزمایش :
}450 گرم سیمان را با درصدهای مختلف ( 5/27 در صد – 5/25 در صد ) وزن سیمان از آب تمیز مطابق روش استاندارد مخلوط میکنیم . سپس خمیر سیمان بدست آمده را به صورت توپی در آورده و آن را چند بار از این دست به این دست می اندازیم و سپس آن را از انتهای گشاد وارد قالب می کنیم وحلقه را کاملاٌ پر می کنیم و خمیر اضافی را از روی آن بر می داریم . ضمناٌ باید مواظب باشیم که خمیر در موقع وارد کردن در حلقه فشرده نشود .
}تعیین غلظت :
}در هنگامی که ما با درصدهای مختلف این آزمایش را انجام میدهیم اگر عدد 10 میلیمتر بدست آمد که همان مقدار غلظت نرمال است . ولی اگر بدست نیامد با روی نمودار بردن داده ها درصد آب مورد نیاز برای غلظت نرمال بدست می آ ید .

روش استاندارد برای تعیین زمان گیرش سیمان

}هدف :
}تعیین زمان گیرش سیمان به وسیلة دستگاه ویكات ـ گیرش اولیه و گیرش نهایی سیمان
}وسایل آزمایش :
}1 ـ ترازوبادقت از گرم 2 ـ پیمانه مدرج شیشه ای 3 ـ دستگاه ویكات 4 ـ سیمان خشك 5 ـ به مقدار كافی آب 6 ـ كاردك 7 ـ روغن و 8 ـ وسایل دیگ‍‍‍ر…
}در این آزمایش ما باید به ترتیب به مقداره 5 / 27 ـ 5 / 25 درصد وزن سیمان آب اضافه كنیم ولی چون اگر بخواهیم سه بار این آزمایش را تكرار كنیم با در صدهای مختلف و این كار در زمان كوتاه آزمایشگاه كافی نمی باشد مافقط با 5 / 26 در صد این آزمایش را انجام می دهیم .

پاورپوینت 21 اسلاید