دانلود پاورپوینت آریتمی های قلبی 💯

دانلود دانلود پاورپوینت آریتمی های قلبی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود پاورپوینت آریتمی های قلبی

دانلود-پاورپوینت-آریتمی-های-قلبیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

بنام خدا
         آریتمی های قلبی
آریتمی ها ضربان های غیر طبیعی هستند، که موجب می شوند قلب خیلی سریع ( تاکی کارد ) یا خیلی آهسته ( برادی کارد ) بزند و پمپاژ غیر مؤثر داشته باشد .
آریتمی ها خیلی شایع هستند و میلیونها نفررا در جهان درگیر می کنن د آنها علت اصلی مرگ ناگهانی قلبی در ایالات متحده هست ند سالیانه موجب 400/000 مرگ می شوند . فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین شکل آریتمی در آمریکاست که تقریباً ۵ / ۲ میلیون نفر به آن مبتلا هستند .
  فیبریلاسیون دهلیزی شایعترین ریتم غیر طبیعی در افراد مسن می باشد . آریتمی ها در اثر اختلال سیستم هدایت الکتریکی طبیعی قلب و بیماریهای قلبی ایجاد می شوند . بطور طبیعی، چهار حفره قلب ( دو دهلیز دو بطن ) به صورت کاملاً اختصاصی و هماهنگ منقبض می شوند :
▪ سیگنالی که به قلب می رسد تا بصورت هماهنگ منقبض شود یک ایمپالس الکتریکی است که از گره سینوسی – دهلیزی شروع می شود که در واقع باتری طبیعی بدن می باشد .
▪ سیگنال، گره سینوس – دهلیزی را ترک کرده و در طول دو دهلیز حرکت می کند و آنها را تحریک می کند تا منقبض شوند . سپس، سیگنال در طول گره دیگری ( گره دهلیزی بطنی ) حرکت می کند و در نهایت از بطنها گذشته آنها را تحریک می کند تا بصورت هماهنگ منقبض شوند . اختلال در هر جای این سیستم هدایتی می تواند روی دهد و آریتمی های مختلفی ایجاد می کند . اختلال در عضله قلب نیز می تواند وجود داشته باشد که باعث می شود تا به سیگنال بصورت متفاوتی پاسخ دهد یا موجب انقباض بطنها بصورت غیر وابسته و خود مختار شود .
تحت بعضی شرایط تقریباً تمام بافت قلبی قادر به ایجاد ضربان قلب هستند و می توانند به عنوان باتری عمل کنن د
آریتمی زمانی روی می دهد که :
▪ باتری طبیعی قلب ریتم و ضربان غیرطبیعی تولید کند .
▪ مسیر هدایتی طبیعی قطع شده باشد .
▪ قسمت دیگری از قلب بعنوان باتری عمل کند .
▪ بیماری در ماهیچه قلب اجازه می دهد تا الکتریسته در چرخه ای حرکت کند که یک ضربان ریتم سریع و اغلب خطرناکی را تولید نماید .

 

دانلود فایل