دانلود مواد لازم برای نقاشی سیلیكات 79 ص

دانلود مواد لازم برای نقاشی سیلیكات 79 ص

دانلود مواد لازم برای نقاشی سیلیكات 79 ص

دانلود مواد لازم برای نقاشی سیلیكات 79 ص

دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات 132
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 132 صفحه

مواد لازم برای نقاشی سیلیكات یافتن یك روش نقاشی كه هیچگونه نقطه ضعفی نداشته باشد بسیار غریب به نر می رسد.
این موضوع در مورد نقاشی با تكنیك بی نظیر «سیلیكات »نیز صدق می كند.
بسیار ضروری است كه كار در این روش روی سطوح هموار وجاذب انجام گیرد.
تركهایی كه بر اثر جمع شدن سطح بوجود می آیند، همچنین سوراخهای پرشده، به وضوح بعد از اتمام كار در این تكنیك مشاهده می گردند.
مسئله مهم این است كه نباید روی سطوحی كه قبلا با آب آهك یا محلولهای رنگی یا رنگ روغن نقاشی شده اند كار كرد.
در واقع هیچ ماده حلالی نمیتواند آنطور كه باید و شاید رنگ روغن را از روی سطح بردارد، تاآنكه رنگ «سیلیكات» بتواند بخوبی جذب زمینه گردد.
براساس تجربیاتی كه مولف در این زمینه داشته می توان ابزار كرد كه : آب آهك و یا رنگهای محلول را میتوان با برسهای سیمی-آنچنانكه دانه های شن لایه بتوانند، ماده سیلیكات را بطور همیشگی درون خود حفظ و نگهداری كنند-برداشت.
تولید كنندگان رنگهای «سیلیكات» مواد مناسب كمكی را برای استفاده در شرایط حاد پیشنهاد می كنند.
بعنوان مثال ماده «فیكس كروست» ساخت «لوهوالدورك» وماده«دوموسیلین» ساخت «سیلین فارب ورك» برای جلوگیری از تكه تكه شدن لایه رنگ ویا كار روی سطوح ناهموار و یا لایه های تعمیری عرضه شده اند.
مایع «اچینگ» برای لایه سیمانی خالص وساروج شنی كه اصولا سطوح بسیار جاذبی هستند،مطرح می گردد.
استفاده از محلول «هیداكسیدباریم» در صورت استفاده بر روی دیوار، حالت دیوار را بطور مرتب از «سولفات كلسیم» به «سولفات باریم» تغییر می دهد واین امكان را بوجود می آورد كه حتی در موارد اضطراری بتوان روی لایه سنگ گچ نیز كار كرد.
اینگونه مواد را میتوان از تولید كنندگان مختلف وتحت عناوین تجاری تهیه كرد.
مسئله ای كه بسادگی نمی توان برای آن راه حلی پیشنهاد وعرضه كرد موضوع رطوبت بالارونده زمین است.
این مشكل در واقع به نقاش مربوط نمی شود وبرای آن باید به معمار و یا مهندس سازنده بنا مراجعه كرد.
در هر حال هنرمندان مایلند كه برای بعضی نقائص فنی مواد یا محصولات یك تولید كننده خاص ویا بعضی تكنیكهای بخصوص را بهانه كار خود قرار دهند.
در بخشهای قبل راجع به سه مشخصه اصلی تكنیكهای نقاشی صحبت شد.
هنگامی كه برای یافتن دلایل نقاط ضعف جستجو می شود باید تمامی عوامل را بطور یكسان مورد توجه قرارداد، این مسئله شالم روش های كاری- مورد اجرا برای تركیب موادرنگی وحلال-زمینه كار ووسائل دیگر نیز می شود.
مسئله دیگری كه در انتها باید به آن اشاره كرد، انواع صمغ تركیبی انتشاری است كه فضاهای كار را امتداد می بخشد و امكانات عملی مناسبی را برای اجرا ایجاد می كند.
در ضمن گفته میشود این ماده بعنوان یك تثبیت كننده نیز عمل می كند.
اسگرافیتوی خشك (توضیح: «اسگرافیتو» نوعی تزئین روی ظروف سفالین و غیره است كه در اثر خراشیدن سطح ظرف ، و رنگ كردن آن ایجاد می شود، مثل بعضی ظروف مربوط به قرن 17 كه در شهر بولونا ساخته می شد.
در ابتدای بحث باید روی این نكته تاكید كرد كه این روش شكل دیگری از تكنیك «اسگرافیتو» سنتی معمول است.
به هر حال از آنجایی كه این روش قادر بوداثرات قابل توجه وجذابی را بوجود آورد «اسگرافیتوی» خشك،