دانلود مقاله گذشته و حال جمشيد آموزگار 12 ص 💯

دانلود دانلود مقاله گذشته و حال جمشيد آموزگار 12 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله گذشته و حال جمشيد آموزگار 12 ص

دانلود-مقاله-گذشته-و-حال-جمشيد-آموزگار-12-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 


12
1
‏گذشته و حال جمشيد آموزگار
‏جمشيد آموزگار از جمله سياستمداراني است كه هم خود او و هم پدرش اكثر سالهاي عمر را ‏در خدمت رژيم پهلوي سپري كرده‏ ‏اند. آموزگار در چهارم تير 1302ش در تهران متولد شد. ‏پدرش حبيب الله خان كه از قضات وزارت عدليه رضاخان بود، هم در دوران سلطنت رضاخان و ‏هم در دوره محمدرضا پهلوي عهده‏ ‏دار مسئوليتهاي مهمي بود؛ در مجلس مؤسسان عضويت داشت ‏و در دوره‏ ‏هاي دوم و سوم مجلس سنا از اعضاي آن بود. مدتي هم در كابينه حسين علاء ‏وزير فرهنگ بود‏.
‏جمشيد آموزگار دوران ابتدا‏يي و متوسطه را در تهران گذراند.‏ ‏تحصيلات دانشگاهي جمشيد ‏آموزگار با جنگ دوم جهاني همزمان شد و او تحصيلات خود را در تهران رها كرد و راهي ‏امريكا شد و در رشته مهندسي راه و ساختمان در دانشگاه «كرنل » Cornnell ‏ادامه تحصيل ‏داد. پس از اخذ كارشناسي مهندسي، فوق ليسانس خود را در رشته هيدروليك از دانشگاه ‏واشنگتن دريافت كرد و با ادامه تحصيل در همين رشته دكتري گرفت‏.

2
11
‏جمشيد آموزگار در 1328 ش. و در سن 26 سالگي به استخدام سازمان ملل درآمد و در زمينه ‏مهندسي سدسازي، راهسازي، آبياري و بهداشت، با اين سازمان همكاري كرد
‏وي در ‏اواخر اقامت خود در امريكا همسري يهودي آلماني‏ ‏تبار به نام «اولريش» برگزيد. آموزگار ‏در 1330 به ايران بازگشت و در 1332 به استخدام وزارت بهداشت درآمد و معاون آن ‏وزارتخانه در امور مهندسي بهداشت شد. در اين سالها حضور حبيب الله آموزگار در مجلس ‏سناي دوم و سوم، نقش مؤثري در ارتقاء شغلي پسرش داشت. وي با اعمال نفوذ پدرش، ‏توانست به منوچهر اقبال ـ نخست وزير وقت ـ نزديك شود و مدارج سياسي را به سرعت طي ‏كند. او در 1335 با گشايش كنفرانس بغداد، به عنوان عضو كميته اقتصادي در آن حضور ‏يافت و به رياست يكي از كميته‏ ‏هاي تخصصي آن انتخاب شد‏.
‏آموزگار در 9 شهريور 1337 در كابينه ترميمي اقبال وزير كار شد. در دوره وي نخستين ‏قانون كار ايران از تصويب مجلسين گذشت. وي سپس در 9 آبان 1338 جاي خود را به حسنعلي ‏منصور داد و خود وزير كشاورزي شد.
‏از شهريور 1339 كه دولت منوچهر اقبال بركنار شد تا آخر تيرماه 1341 دولتهايي به ‏رياست شريف امامي، علي اميني و اسدالله علم اداره امور كشور را به عهده داشتند. در ‏اين دولتها، آموزگار نقش مهمي نداشت و هيچ سمت رسمي به وي واگذار نشد. در اين دوره ‏كشور درگير مسائل عمدهاي همچون نحوه اجراي لوايح شاه «انقلاب سفيد» شد كه از حمايت ‏آشكار غرب برخوردار بود. يكي از بازتابهاي اجتماعي ومذهبي آن در كشور، مخالفت ‏بسياري از علما به رهبري امام خميني(ره) بود كه منجر به حوادثي همچون 15 خرداد 1342 ‏گرديد.

 

دانلود فایل