دانلود مقاله موتورهای دو سوپاپ 💯

دانلود دانلود مقاله موتورهای دو سوپاپ باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله موتورهای دو سوپاپ

دانلود-مقاله-موتورهای-دو-سوپاپلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏موتورهای دو سوپاپ
‏موتورهای دو سوپاپ رايجترين نوع موتورهايی است که تا کنون ساخته شده اند و پايه اوليه موتورهای احتراق داخلی رفت و برگشتی محسوب می شوند. همانطور که می دانيد در هر سيلندر يک سوپاپ برای ورود هوا ( يا هوا و سوخت) و يکی برای برای خروج محصولات احتراق در نظر گرفته شده که سوپاپهای هوا جهت بالا بردن راندمان حجمی (افزايش شارژ سيلندر- راحتی تنفس موتور) دارای سطح بيشتری نسبت به سوپاپهای دود می باشند. ساخت اين سيستم که دارای يک ميل بادامک در بالا می باشد نسبت به نمونه های ديگر ارزانتر می باشد. اما اين سيستم دو عيب عمده دارد:
‏سوپاپها در اين سيستم نسبتاً بزرگ هستند و دارای اينرسی بالا. بنابراين موتور نمی تواند با وجود آنها در دورهای بالا کار کند.‏
‏تنفس و بازدم موتور بدليل محدود بودن سطح ورود و خروج سيلندرها نامناسب بوده (شارژ سيلندر پايين است، راندمان حجمی کم است) بنابراين توان خروجی موتور کم است.
‏3
 
 
‏اما موتورهای سه سوپاپه که در هر سيلندر آنها سه سوپاپ وجود دارد؛ دو سوپاپ برای ورود هوا و يکی برای خروج محصولات احتراق. اين موتورها کمی نسبت به نمونه دو سوپاپ توسعه يافته اند چرا که سطح تبادل گاز بويژه در ورودی افزايش يافته و تنفس موتور بهتر شده است ولی اين موتورها هم بدليل وجود يک سوپاپ دود که نسبتاٌ بزرگ است و اينرسی بالا دارد محدوديت دور دارند.
‏نسل توسعه اين موتورها 4 سوپاپه می باشد که در هر سيلندر آن دو سوپاپ برای ورود هوا و ذو سوپاپ برای خروج محصولات احتراقی وجود دارد. اين موتورها غلاوه بر تنفس راحت تر دارای بازدم مناسبی نيز می باشند و راندمان حجمی آنها نيز بالاتر از چند نمونه قبل می باشد. همچنين اين موتورها می توانند در دورهای بالاتر کار کنند چرا که سوپاپهای آنها به اندازه ای کوچک هستند که اين توانايی را به موتور بدهند.

 

دانلود فایل