دانلود مقاله معنی جایگزین کربن 💯

دانلود دانلود مقاله معنی جایگزین کربن باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله معنی جایگزین کربن

دانلود-مقاله-معنی-جایگزین-کربنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏معنی جایگزین: ‏کربن )‏رایانه(
‏کربن ‏عنصری شیمیائی در ‏جدول ‏تناوبی ‏است، با نشان C ‏و عدد اتمی ‏۶. ‏کربن ‏عنصری غیر فلزی و ‏فراوان، چهارظرفیتی ودارای سه ‏آلوتروپ ‏می‌‌باشد:
‏الماس)‏سخت‌ترین ‏کانی ‏شناخته شده(
‏گرافیت)‏کی از نرم‌ترین مواد(
Covalend bound sp1 orbitals are of chemical interest only
‏فولریت (‏فولرین ‏ها، مولکولهایی در حد بیلیونیوم متر هستند که در شکل ساده آن، 60 اتم ‏کربن ‏یک لایه گرافیتی با ‏ساختمان 3 بعدی منحنی، شبیه به روروئک (روروئکی که قسمت جلوی آن مانند چوب اسکی خم ‏شده)، تشکیل می‌‌دهند .
‏دوده چراغ از سطوح کوچک گرافیت تشکیل شده. این سطوح بصورت تصادفی توزیع شده، به ‏همین دلیل کل ساختمان آن ‏همسانگرد (‏ایزوتروپیک) است.
‏چنین کربنی همسانگرد و مانند شیشه محکم است. لایه‌های گرافیت آن مانند کتاب مرتب ‏نشده اند، بلکه مانند کاغذ خرد شده می‌‌باشند.
‏الیاف ‏کربن ‏شبیه ‏کربن ‏شیشه‌ای می‌‌باشند. تحت ‏مراقبتهای ویژه (کشیدن الیاف آلی و کربنی کردن) می‌توان لایه‌های صاف ‏کربن ‏را در جهت الیاف مرتب ‏کرد. هیچ لایه کربنی در جهت عمود بر محور الیاف قرار نمی‌گیرد. نتیجه الیافی با ‏استحکام بیشتر از فولاد می‌‌باشد . ‏کربن ‏در تمامی جانداران وجود ‏داشته و پایه ‏شیمی ‏آلی ‏را تشکیل می‌‌دهد.همچنین این غیرفلز ویژگی جالبی دارد که می‌تواند با خودش ‏و انواع زیادی از عناصر دیگر پیوند برقرار کند(تشکیل دهنده بیش از ده میلیون ‏ترکیب).در صورت ترکیب با ‏اکسیژن ‏تولید دی اکسید
‏کربن ‏می‌کند که برای رویش گیاهان، حیاتی می‌‌باشد.در صورت ترکیب با هیدروژن ترکیبات ‏مختلفی بنام ‏هیدرو ‏کربنها ‏را بوجود می‌‌آورد که به شکل سوختهای فسیلی، در صنعت بسیار بنیادی ‏هستند. وقتی هم با اکسیژن و هم با ‏هیدروژن ‏ترکیب گردد ،گروه زیادی از ترکیبات را از جمله ‏اسیدهای ‏چرب ‏را می‌‌سازند که برای حیات و استر، که طعم دهنده بسیاری از میوه‌ها است، ‏ضروری است.‏ایزوتوپ C-14 ‏به طور متداول در ‏سن ‏یابی پرتوزایشی ‏کاربرد دارد.
‏ویژگیهای درخور نگرش
‏کربن ‏به دلایل زیادی ‏قابل توجه است. اشکال مختلف آن شامل یکی از نرم‌ترین (گرافیت) و یکی از سخت‌ترین (‏الماس) مواد شناخته شده توسط انسان می‌‌باشد. افزون بر این، ‏کربن ‏میل زیادی به ‏پیوند ‏با ‏اتمهای ‏کوچک دیگر از ‏جمله اتمهای دیگر ‏کربن‏، ‏داشته و اندازه بسیار کوچک آن امکان پیوندهای متعدد را بوجود می‌‌آورد. این خصوصیات ‏باعث شکل گیری ده میلیون ترکیبات کربنی شده است .ترکیبات ‏کربن ‏زیر بنای حیات را در ‏زمین ‏می‌‌سازند و چرخه ‏کربن – ‏نیتروژن ‏قسمتی از ‏انرژی تولید شده توسط ‏خورشید ‏و ‏ستارگان ‏دیگر را تأمین می‌کند.
‏کربن ‏در اثر ‏مهبانگ (‏انفجار بزرگ آغازین) حاصل نشده، چون این عنصر برای تولید نیاز به یک برخورد سه ‏مرحله‌ای ذرات آلفا (هسته اتم ‏هلیم) ‏دارد. ‏جهان در ابتدا گسترش یافت و به چنان به سرعت سرد شد که امکان تولید آن غیر ممکن ‏بود. به هر حال، ‏کربن ‏درون ‏ستارگانی که در رده افقی ‏نمودار H-R ‏قرار دارند، یعنی جائی که ستارگان هسته ‏هلیم ‏را با ‏فرایند ‏سه گانه آلفا ‏به ‏کربن ‏تبدیل می‌کنند، تولید شد.

 

دانلود فایل