دانلود مقاله مصدومیتها در ورزش بسکتبال 16 ص 💯

دانلود دانلود مقاله مصدومیتها در ورزش بسکتبال 16 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله مصدومیتها در ورزش بسکتبال 16 ص

دانلود-مقاله-مصدومیتها-در-ورزش-بسکتبال-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مصدومیتها در ورزش بسکتبال

مصدومیت درحین بازی
‏بسکتبال ورزش مفرح و پر هیجانیست که البته در کنار آن برای سلامتی نیز بسیار مفید است، اما مصدومیتهای ناشی از همین ورزش مفرح و پر نشاط هم در پاره ای از موارد برای بازیکنان بسیار خطرناک و دردسر ساز می شود و گاها” موجب میشود که بسکتبالیستها تا مدتها از ورزش کردن باز بمانند.
‏این ورزش پر طرفدار پزشکان و محققان ورزشی را بر آن داشت که دستورالعمل هایی ساده را برای کسانی که در هنگام بازی مصدوم می شوند در قالب مقالاتی متعدد در اختیار عموم قرار دهند.
‏محبوب ترین ورزش آمریکاییها‏
بسکتبال یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزشهای قاره پهناور آمیکا بوده و در طول مدت زمان کوتاهی توانسته جای خود را در میان مردم سراسر جهان باز کند و از این جهت حائز اهمیت است. هر ساله شمار زیادی از بازیکنان خارجی حرفه ای بسکتبال از کالج های مختلف به این کشور می آیند و شمار بازیکنان تیم های بسکتبال را افزایش میدهند. در این میان مشارکت زنان در این ورزش پر تحرک در طی سالهای اخیر و وخصوصا” از 5 سال پیش پس از ایجاد “انجمن و آکادمی ملی زنان بسکتبالیست” روند روز افزونی داشته است.
مقاله ای که در ادامه توجه شما را در چندین بخش مختلف به خواندنش جلب می کنیم توسط جمعی از پزشکان و متخصصان سلامتی آکادمی پزشکی آمریکا نوشته شده که میخواهد به زبان ساده برای شما انواع مصدومیت ها ناشی از این ورزش و شیوه های مراقبتی را توضیح دهد. اینکه چطور بازی کنیم تا کمتر مصدوم شویم و در صورت بروز این عارضه چطور با آرامش تمام به درمان بپردازیم.
تشخیص و مدیریت مصدومیت های پزشکی چه در موارد بحرانی و چه در موارد عادی، نیازمند حداقل دانش و اطلاعات پایه ای در زمینه پزشکی
‏2
‏–‏ ورزشی است چرا که به هر حال هر مصدومیتی به نحوی با بیوشیمی و بیومکانیک بدن انسان مرتبط است. کششهای افقی بدن، شروع های ناگهانی بازی بدون گرم کردن و حرکت های پرتابه ای که لازمه بسکتبال است بازیکنان این رشته در برابر درصد زیادی از مصدومیتها آسیب پذیر می کند.
‏مصدومیتهای قوزک پا

 

دانلود فایل