دانلود مقاله مددكاري اجتماعي 40 ص 💯

دانلود دانلود مقاله مددكاري اجتماعي 40 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله مددكاري اجتماعي 40 ص

دانلود-مقاله-مددكاري-اجتماعي-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 38 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏موضوع تحقيق:
‏مددكاري اجتماعي
‏نام و نام خانوادگي : ليلا رفعت جمال آباد
‏رشته : حسابداري
‏تحقيق درس : جامعه شناسي
‏تعريف مددكاري اجتماعي :
‏مدد كاري اجتماعي حرفه اي است مبتني بر استعدادها، مهارتها و دانشهاي خاص، به منظور فراهم آوردن شرايط مادي و معنوي براي افراد و اقشار نيازمند جامعه، به ‏گونه‏‌‏اي كه در جهت شناخت و رفع مشكل خود برانگيخته شوند.
3
‏مددكاري داوطلبانه :
‏چنانكه مي‏‌‏دانيم مددكاري به مفهوم اول، تاريخي به قد‏م‏ت تاريخ بشر دارد، يعني از زماني كه بشر خلق شد، با توجه به نيازهاي اجتماعيش ناچار به زندگي در جمع بوده است. اين جمعي زيستن او را در جهت همكاري اجتماعي ‏و مددکاری بی برنامه سوق می داد، یعنی برای تأمین نیازهای خود مخصوصاً نیازهایی که بعد اجتماعی ‏داشت و همچنين به منظور دفاع‏ ‏و حراست از خود مجبور به همكاري با ديگران بوده، مضاف بر آنكه، به قول علامة شهيد مطهري، انسان علاوه بر نيازهاي زيستي و ‏غر‏يزي، يك سلسله نيازهاي معنوي و روحاني نيز دارد كه همراه با او زاده مي‏‌‏شود و توجه به اين نيازها و تأمين آنها ريشة فطري دارد.
‏الف ‏–‏ وجود مناسبات انساني ‏–‏ اجتماعي بسيار ساده : ‏عمده ترين علت آن نيز محدوديت و كوچكي اجتماعات و شيوة زندگي قبيله‏‌‏اي و عشيره‏‌‏اي بوده است. چون روابط بسيار نزديك و صميمانه است همه از احوال يكديگر، باخبرند و با يكديگر هم پس با رخ دادن مشكلي براي يكي همسر در تلاش براي حل مشكل.
‏ب ‏–‏ وجود خانواد‏‌‏ة گسترده و سنتي : ‏روابط خويشاوندي سنتي كه امروزه در كشور هايي كه سنت خود را حفظ كرده اند بسيار قوي بوده است به طوري كه اگر يكي از اعضا فوت مي

 

دانلود فایل