دانلود مقاله فيزيك 18 ص 💯

دانلود دانلود مقاله فيزيك 18 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله فيزيك 18 ص

دانلود-مقاله-فيزيك-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فيزيك
‏فیزیک از واژه یونانی physikos ‏به معنی « ‏طبیعی» ‏و physis ‏به معنی « ‏طبیعت» ‏گرفته شده است. پس فیزیک ‏علم طبیعت است، به عبارتی در عرصه علم پدیده‌های طبیعی را بررسی ‏می‌کند.
‏علم فیزیک
‏علم فیزیک رفتار و اثر متقابل ماده و ‏نیرو ‏را ‏مطالعه می‌کند. ‏مفاهیم بنیادی ‏پدیده‌های طبیعی تحت عنوان ‏قوانین فیزیک مطرح می‌شوند. این قوانین به توسط علوم ریاضی فرمول بندی می‌شوند، ‏بطوری که قوانین فیزیک و روابط ریاضی باهم در توافق بوده و مکمل هم هستند و دوتایی ‏قادرند کلیه پدیده‌های فیزیکی را توصیف نمایند.
‏تاریخچه علم فیزیک
‏از روزگاران باستان مردم سعی می‌کردند رفتار ماده را بفهمند. و بدانند که: ‏چرا مواد مختلف خواص متفاوت دارند؟ ‏، ‏چرا برخی مواد سنگینترند؟ ‏و … ‏همچنین جهان ، تشکیل زمین و رفتار ‏اجرام ‏آسمانی ‏مانند ‏ماه ‏و ‏خورشید ‏برای همه معما بود.
‏قبل از ‏ارسطو ‏تحقیقاتی ‏که مربوط به فیزیک می‌شد ، بیشتر در زمینه ‏نجوم ‏صورت می‌گرفت. علت ‏آن در این بود که لااقل بعضی از مسائل نجوم معین و محدود بود و به آسانی امکان داشت ‏که آنها را از مسائل فیزیک جدا کنند. در برابر سؤالاتی که پیش می‌آمد گاه خرافاتی ‏درست می‌کردند، گاه تئوریهایی پیشنهاد می‌شد که بیشتر آنها نادرست بود.
‏2
‏این ‏تئوریها اغلب برگرفته از عبارتهای فلسفی بودند و هرگز بوسیله تجربه و آزمایش تحقیق ‏نمی‌شدند و بعضی مواقع نیز جوابهایی داده می‌شد که لااقل بصورت اجمالی و با تقریب ‏کافی به نظر می‌رسید.
‏جهان به دو قسمت تقسیم می‌شد: ‏جهان تحت فلک قمر و مابقی جهان. مسائل ‏فیزیکی اغلب مربوط به جهان زیر ماه بود و مسائل نجومی مربوط به ماه و آن طرف ماه ‏نیز «فیزیک ارسطو» یا بطور صحیحتر «فیزیک مشائی» بود که در چند کتاب مانند «فیزیک» ‏، « ‏آسمان» ، « آثار جوی» ، « مکانیک» ، « کون و فساد» و حتی«مابعدالطبیعه» دیده ‏می‌شد.
‏تا اینکه در قرن 17 ، ‏گالیله ‏برای اولین بار به منظور قانونی کردن تئوریهای فیزیک ، از آزمایش استفاده کرد. او ‏تئوریها را فرمولبندی کرد و چندین نتیجه از دینامیک و ‏اینرسی ‏را با موفقیت آزمایش کرد. پس از ‏گالیله ، ‏اسحاق ‏نیوتن ‏، قوانین معروف خود (‏قوانین حرکت نیوتن) ‏را ارائه کرد که به خوبی ‏با تجربه سازگار بودند.
‏بدین ترتیب فیزیک جایگاه علمی و عملی خود را یافت و روز به روز پیشرفت کرد، ‏مباحث آن گسترده‌تر شد، تا آنجا که قوانین آن از ریزترین ابعاد اتمی تا وسیعترین ‏ابعاد نجومی را شامل می‌شود. اکنون فیزیک مانند زنجیری محکم با بقیه علوم مرتبط است ‏و هنوز هم به سرعت در حال گسترش و پیشرفت می‌باشد.
‏نقش فیزیک در زندگی
‏هر فرد بزرگ یا کوچک ، درس خوانده یا بی‌سواد ، شاغل یا بیکار خواه ناخواه با ‏فیزیک زندگی می‌کند. عمل دیدن و شنیدن ، عکس العمل در برابر اتفاقات ، حفظ تعادل در

 

دانلود فایل