دانلود مقاله فسیل 14ص 💯

دانلود دانلود مقاله فسیل 14ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله فسیل 14ص

دانلود-مقاله-فسیل-14صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏فسیل
‏سَنگواره‏ یا ‏فُسیل‏ به بازمانده‌های کانی‌شده جانوران و گیاهان یا بازمانده‌های دیگر مثلآ ردپا گفته می‌شود. ‏فرآیند‏ سنگواره‌شدن فرایندی کم‌اتفاق است زیرا ‏کانی‌های‏ طبیعی معمولاً تجزیه شده و دوباره وارد ‏چرخه‏ مواد می‌‌گردند. برای اینکه یک ‏سازواره‏ (ارگانیسم)، سنگواره شود میبایست روی آن هرچه سریعتر با مواد رسوبی پوشیده شود. سنگواره‌ها و روند سنگوارگی انواع گوناگونی دارند. سنگواره‌ها معمولاً از خود مواد بازمانده از سازواره تشکیل شده‌اند، ولی هستند سنگواره‌هایی که تنها شامل اثر و رد یک سازواره مثلآ رد پای یک ‏دایناسور‏ یا ‏خزنده‏ می‌شوند. ‏به اینگونه سنگواره‌ها، سنگواره‌های ردّی می‌گویند. دانش بررسی سنگواره‌ها ‏دیرین‌شناسی‏ نام دارد.
‏از مناسب‌ترین مکانهابرای تشکیل سنگوارها می‌توان به “حاشیه ‏دلتا‏ها” و “اطراف کوه‌های آتشفشانی قدیمی که خاکستر از آنها متصاعد می‌شود” و “دریاهای کم عمق” و “یخچالها” و “باتلاقها” نام برد. از آثار سنگوارها برای اثبات نظریه‌های زمین‌ساخت ورقه‌ای و
‏2
‏تکامل‏ تدریجی استفاده شده است. در علم زمین‌شناسی مطالعه دانشگاهی فسیلها در دو مبحث (درس) ‏میکروفسیل‏ و ‏ماکروفسیل‏ صورت می‌پذیرد.
‏بقایای موجودات زنده که در لایه های ‏زمین ‏مانده اند سنگواره (فسیل) نامیده می شوند در فرآیندی که میلیونها سال ‏به طول می انجامد سنگواره مانند یک کپی از حیوان یا گیاه مرده شکل می ‏گیرد این فرایند آهسته به این معنی است که سنگواره هاییکه امروزه کشف ‏می شوند از بقایای گونه ‏های بسیار قدیمی تشکیل شده اند که بسیاری از ‏آنها اکنون منقرض شده اند.
‏عکس سمت چپ متعلق به ‏آرکئوپتریکس است . این پرنده مانند ‏پرندگان ‏امروزی بالهای پوشیده ‏از پر داشت و مانند خزندگان دارای دندانها ‏٬‏چنگالها‏٬‏دست ها و دم بلند ‏استخوانی بوده است .
‏سنگواره سمت چپ هم سنگواره آرکئوپتریکس است

 

دانلود فایل