دانلود مقاله علل مختلفي كه باعث فرسودگي و تخريب سازه هاي بتني مي شوند 40 ص Copy 💯

دانلود دانلود مقاله علل مختلفي كه باعث فرسودگي و تخريب سازه هاي بتني مي شوند 40 ص Copy باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله علل مختلفي كه باعث فرسودگي و تخريب سازه هاي بتني مي شوند 40 ص Copy

دانلود-مقاله-علل-مختلفي-كه-باعث-فرسودگي-و-تخريب-سازه-هاي-بتني-مي-شوند-40-ص--copyلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏علل مختلفي كه باعث فرسودگي و تخريب سازه هاي بتني مي شوند – علائم هشدار دهنده كه كار مرمت را الزامي مي دارند.
‏1- علل فرسودگي و تخريب سازه هاي بتني
(CAUSES OF DETERIORATIONS)
‏علل مختلفي كه باعث فرسودگي و تخريب سازه هاي بتني مي شود همراه با علائم هشدار دهنده ديگري كه كار تعميرات را الزامي مي دارند، در نخستين بخش از كتاب مورد بررسي و تحليل قرار مي گيرند:
‏ ‏1-1‏- ‏نفوذ نمكها
‏ (INGRESS OF SALTS)
‏نمكهاي ته نشين شده كه حاصل تبخير و يا جريان آبهاي داراي املاح مي باشند و همچنين نمكها‏ي‏ي كه توسط باد در خلل و فرج و تركها جمع مي شوند، هنگام كريستاليزه شدن مي توانند فشار مخربي به سازه ها وارد كنند كه اين عمل علاوه بر تسريع و تشديد زنگ زدگي و خوردگي آرماتورها ب‏ه ‏واسطه وجود نمكهاست. تر وخشك شدن متناوب نيز مي تواند تمركز نمكها را شدت بخشد زيرا آب داراي املاح، پس از تبخير، املاح خود را ب‏ه ‏جا مي گذارد.
‏ ‏1-2‏- ‏اشتباهات طراحي
‏ (SPECIFICATION ERRORS)
‏ب‏ه ‏كارگيري استانداردهاي نامناسب و مشخصات فني غلط در رابطه با انتخاب مواد، روشهاي اجرا‏ي‏ي و عملكرد خود سازه، مي تواند به خرابي بتن منجر شود. به عنوان مثال استفاده از استانداردهاي اروپا‏ي‏ي و آمريكا‏ي‏ي جهت اجراي پروژه هايي در مناطق خليج فارس، جا‏ي‏ي كه آب و هوا و مواد و مصالح ساختماني و مهارت افراد متفاوت با همه اين عوامل در شمال اروپا و آمريكاست، باعث مي شود تا دوام و پايا
‏2
‏ي‏ي سازه هاي بتني در مناطق ياد شده كاهش يافته و در بهره برداري از سازه نيز با مسائل بسيار جدي مواجه گرديم.
‏ ‏1-3‏- ‏اشتباهات اجرا‏ي‏ي
‏ (CON STRUCTION ERRORS)
‏كم كاريها، اشتباهات و نقصها‏ي‏ي كه به هنگام اجراي پروژه ها رخ مي دهد‏،‏ ممكن است باعث گردد تا آسيبهايي چون پديده‏ء‏ لانه زنبوري، حفره هاي آب انداختگي، جداشدگي، تركهاي جمع شدگي، فضاهاي خالي اضافي يا بتن آلوده شده، ب‏ه ‏وجود آيد كه همگي آنها به مشكلات جدي مي انجامند.
‏اين گونه نقصها و اشكالات را مي توان زاييده‏ء‏ كارآئي، درجه‏ء‏ فشردگي، سيستم عمل آوري، آب مخلوط آلوده، سنگدانه هاي آلوده و استفاده غلط از افزودنيها به صورت فردي و يا گروهي دانست.
‏ ‏1-4‏- ‏حملات كلريدي
  (CHLORIDE ATTACK)
‏وجود كلريد آزاد در بتن مي تواند به لايه‏ء‏ حفاظتي غير فعالي كه در اطراف آرماتورها قرار دارد، آسيب وارد نموده و آن را از بين ببرد.
‏خوردگي كلريدي آرماتورهايي كه درون بتن قرار دارند، يك عمل الكتروشيميايي است كه بنا به خاصيتش، جهت انجام اين فرآيند، غلظت مورد نياز يون كلريد، نواحي آندي و كاتدي، وجود الكتروليت و رسيدن اكسيژن به مناطق كاتدي در سل  (CELL)‏خوردگي را فراهم مي كند.

 

دانلود فایل