دانلود مقاله علـــل گرايش جوانــان و نوجوانــان به سوء مصرف مواد اعتیاد آور 27 ص 💯

دانلود دانلود مقاله علـــل گرايش جوانــان و نوجوانــان به سوء مصرف مواد اعتیاد آور 27 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله علـــل گرايش جوانــان و نوجوانــان به سوء مصرف مواد اعتیاد آور 27 ص

دانلود-مقاله-علـــل-گرايش-جوانــان-و-نوجوانــان-به-سوء-مصرف-مواد-اعتیاد-آور-27-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏عل‏ـــ‏ل گرا‏ي‏ش جوان‏ــ‏ان و نوجوان‏ــ‏ان
‏به س‏وء‏ مصرف م‏ـــ‏واد اعت‏ي‏ـــ‏اد آور
‏عوام‏ـ‏ل فردی
‏عوام‏ـ‏ل خانوادگی
‏عوام‏ـ‏ل اجتماعی
‏اوقـات فراغت و فعاليتـهای جايگزي‏ن
‏2
‏عـلل گراي‏ش جوانان و نوجوانان به سؤ مصرف مواد اعت‏ي‏اد آور‏ (‏و‏ي‏ژه نوجوانان و جوانان )
‏س‏ـ‏ـ‏ـ‏لام‏
‏تا به حال به این مسئله فکر کرد‏ین‏ که ‏چطور یک نفر به مواد مخدر معتاد می ش‏ه‏؟ آی‏ا به نتیجه خاصی هم رسیدین یا نه‏؟ در اینجا علل مختلف گرایش جوانها را به مواد اعتیادآور بررسی می کنیم. بسیاری از جوانها و حتی پدر و مادرها فکر می کنن که دلیل اعتیاد فرد، اصرار دوستان بوده است. در حالی که این تنها انگیزه سوء مصرف مواد در جوانان نیست. اگر بخواهیم انگیزه های مصرف مواد مخدر جوانها را بشناسیم، فهرست بلند بالایی میشه، نگاه کنین:
‏کنجکاوی، کسب لذت، تسکین درد، فراموش کردن مشکلات، شوخی و خنده، هیجان طلبی یا میل به خطر کردن، احساس بزرگ شدن، پیوستن به گروهی خاص، و . . . این علل با وجود این که چندان مهم به نظر نمی رسند، باعث اعتیاد میلیونها انسان شده اند. بیشترین لذت اعتیاد جوان در ایران دو عامل کنجکاوی و کسب لذت است.امروزه متخصصین، یک عامل را زمینه اعتیاد نمی دانند و معتقدند عوامل مختلف دست به دست هم میدن و فرد را معتاد می کنن. این عوامل تشکیل شدن از عوامل ‏فردی ( عوامل روانی، زیستی و بیولوژیک )، عوامل خانوادگی و عوامل اجتماعی.‏ ‏هر کدام از این سه عامل به تنهایی نیز قادرند تا موجب گرایش فرد به اعتیاد شوند.
‏ي‏ک‏ـ‏ـ‏ی از مهمت‏ـ‏ـري‏ن عوام‏ـ‏ـ‏ل گرايـ‏ـ‏ش جوان‏ـ‏ـ‏ان و نوجوان‏ـ‏ـ‏ان به مص‏ـ‏ـ‏رف م‏ـواد اعتيــ‏اد‏ ‏آور کنج‏ــ‏کاوی و ه‏ي‏ج‏ـ‏ـ‏ان طلب‏ــ‏ی است‏ ‏.
‏عوام‏ـ‏ل ف‏ـ‏ردی
‏فش‏ــ‏ارهای عصب‏ــی و بيــماريــ‏های روح‏ــ‏ی :
‏کسانی که دائماً در معرض فشارهای عصبی و محیطی قرار دارن، بیشتر از دیگران در معرض خطر گرایش به اعتیاد هستن. موقعیت هایی همانند کنکور، ‏از دست دادن نزدیکان، شکستهای عاطفی، مالی، شغلی، تحصیلی، انتخاب همسر، و . . . ممکن است در زندگی هر جوانی پیش آید و اگر شما راه صحیح مقابله با آن ها را ‏ن‏دانید، امکان دارد برای دستیابی به تسکین و آرامش مقطعی، به مواد اعتیادآور روی‏ آورید. از آن جایی که امروزه رابطه بین بیماریهای روانی و اعتیاد به اثبات رسیده، خیلی خوب است که جوانها به جای راه حلهای مقطعی و نادرست (توسل به مواد اعتیادآور و . . .) به فکر یافتن راه حل‏ ‏های مناسب برای رفع مشکلات خود باشند.
‏س‏ــ‏ن بح‏ـ‏رانی :
‏سنین شانزده تا بیست و چهار سال، سنین پر خطر برای جوانان محسوب میش‏وند‏.
‏شخص‏يـ‏ت ه‏ـ‏ای خ‏ـ‏اص :

 

دانلود فایل