دانلود مقاله صدمات ورزشي 💯

دانلود دانلود مقاله صدمات ورزشي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله صدمات ورزشي

دانلود-مقاله-صدمات-ورزشيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏بهبود پیچیدگی مفصل مچ پا، با انجام حرکات تعادلی
‏ایسکانیوز ـ بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، انجام حرکات تعادلی ساده به مدت 5 الی 10 دقیقه در طول روز می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از بروز پیچ خوردگی مفصل مچ پا در ورزشکاران و بخصوص در افرادی که سابقه پیچ خوردگی مفصل در آنها وجود دارد، داشته باشد.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز، به نقل از forbes‏، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد انجام حرکات تعادلی به مدت 5 روز در هفته می‌تواند از بروز آسیب‌های مفصلی در افراد جلوگیری کند
‏به طوری که محاسبات نشان می‌دهد، احتمال پیچ خوردگی مفصل مچ پا و یا هر گونه آسیب‌های مفصلی در افراد و ورزشکارانی که به انجام حرکات تعادلی می‌پردازند، حدود 38 درصد کمتر از افرادی است که در انجام این نوع تمرینات ورزشی ساده غافل هستند.
‏آسيب هاي ورزشي
‏آسيبهاي ورزشي، آسيبهايي است كه در اثر فعاليتهاي ورزشي و يا عوارض و عواقب آن به وجود مي‏آيد و معمولا به دو گروه بزرگ حاد و مزمن تقسيم بندي مي‏شوند. آسيبهاي حاد، آسيبهايي هستند كه به صورت ناگهاني به وجود مي‏آيند و يا هنگام مراجعه به پزشك از بروز آن كمتر از دو هفته گذشته باشد. اما آسيبهاي مزمن، آسيبهايي هستند كه به مرور زمان به وجود آمده‏اند و يا آسيبهاي حاد بوده‏اند كه هنگام مراجعه به پزشك از زمان بروز آن بيشتر از دوهفته گذشته باشد.
3
‏از آسيبهاي حاد مي‏توان به شكستگيها، در رفتگيها، بريدگيها و سوختگيها اشاره كرد و از آسيبهاي مزمن، مي‏توان به آرنج تنيس بازان و زانوي دوندگان اشاره كرد. از طرف ديگر فرض كنيد يك ورزشكار دچار پيچ خوردگي مچ پا شده ولي براي درمان اصولي آن اقدامي نكرده و پس از دو هفته با درد مچ پا به پزشك مراجعه نموده است، اين آسيب در ابتدا از نوع حاد بوده ولي به علت عدم درمان و گذشت زمان به يك آسيب مزمن تبديل شده است.
‏علل اصل‏ی‏ ايجاد صدمات ورزش‏ی‏ چيست؟
‏عدم‏ آمادگ‏ی‏ بدن‏ی‏،گرم‏ نکردن بدن پيش از شروع فعاليت ورزش‏ی‏،استفاده‏ از تکنيک ها‏ی‏ نادرست و نيز ماهيت خود رشته ورزش‏ی‏ از جمله دلايل ايجاد آسيب ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ هستند.
‏چگونه‏ م‏ی‏ توان از بروز صدمات ورزش‏ی‏ جلوگير‏ی‏ کرد؟
‏ارتقا‏ دانش و سطح معلومات مربيان و خود ورزشکاران،داشتن سطح آمادگ‏ی‏ بدن‏ی‏ مطلوب و گرم کردن بدن به اندازه کاف‏ی‏ و قبل از مبادرت به انجام فعاليت م‏ی‏ توانند از ميزان بروز آسيب ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ بکاهند
‏التهاب تاندون آشيل :
‏شايع ترين آسيب مچ پا ، تاندونيت يا التهاب حاد تاندون آشيل و تندنيوزيس يا تخريب بافتي تاندون و ضخيم شدن تاندون آشيل مي باشد . آسيب هاي خفيف مکرر منجر به پارگي هاي کوچک تاندون در ناحيه فوقاني محل اتصال تاندون به استخوان پاشنه مي شود . در همين ناحيه دچار درد شده که با خم کردن مچ پا به طرف بالا تشديد مي يابد .

 

دانلود فایل