دانلود مقاله سلاح مدرن 31ص 💯

دانلود دانلود مقاله سلاح مدرن 31ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله سلاح مدرن 31ص

دانلود-مقاله-سلاح-مدرن-31صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 29 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تاریخچه بمب اتمی
!‏اطلاعات اولیه
‏هانری بکرل ‏نخستین کسی بود که متوجه پرتودهی ‏عجیب ‏سنگ معدن اورانیوم ‏گردید. پس از آن در سال 1909 ‏میلادی ‏ارنست ‏رادرفورد ‏هسته اتم ‏را کشف کرد. وی همچنین نشان داد که ‏پرتوهای رادیواکتیو ‏در ‏میدان مغناطیسی ‏به سه دسته تقیسیم می‌شوند (‏پرتوهای ‏آلفا ‏، ‏بتا ‏و ‏گاما). ‏بعدها دانشمندان دریافتند که منشا این پرتوها درون هسته اتم اورانیم می‌باشد.
‏پیدایش بمب اتمی
‏در سال 1938 با انجام آزمایشاتی توسط دو دانشمند آلمانی ‏به نامهای ‏اتوهان ‏و ‏فریتس شتر اسمن ‏، فیزیک هسته‌ای به مرحله تازه‌ای ‏پای نهاد. این فیزیکدانان با بمباران هسته اتم اورانیوم بوسیله ‏نوترونها ‏به ‏عناصر رادیواکتیوی ‏دست یافتند که جرم اتمی ‏کوچکتری نسبت به اورانیوم داشت. برای توصیف علت ایجاد این عناصر ‏لیزه میتنر ‏و اتو فریش ‏پدیده ‏شکافت هسته ‏را در اورانیوم تو ضیح دادند و در اینجا بود که ناقوس شوم اختراع ‏بمب اتمی به صدا در آمد.
‏هر فروپاشی هسته اورانیم می‌تواند تا ۲۰۰ مگا ولت ‏انرژی آزاد کند. بدیهی است که اگر هسته‌های بیشتری فرو پاشیده می‌شد انرژی فراوانی ‏حاصل می‌گردید. بعدها فیزیکدانان دیگری نیز در این محدوده به تحقیق پرداختند. یکی ‏از آنان ‏انریکو فرمی ‏بود که بخاطر تحقیقاتش در سال ‏۱۹۳۸ ‏موفق به دریافت ‏جایزه نوبل ‏گردید.
‏2
‏سیر تحولی و رشد
‏در سال 1939 یعنی قبل از شروع جنگ جهانی دوم در بین ‏فیزیکدانان این بیم وجود داشت که آلمانیها به کمک فیزیکدانان نابغه‌ای مانند ‏هایزنبرگ ‏و دستیارانش می‌توانند با استفاده ‏از دانش شکافت هسته‌ای بمب اتمی بسازند. به همین دلیل از ‏آلبرت انیشتین ‏خواستند که نامه‌ای به ‏فرانکلین روزولت ‏رئیس جمهور وقت آمریکا بنویسد. در آن نامه تاریخی از امکان ‏ساخت بمبی صحبت شد که هرگز هایزنبرگ آن را نساخت.
‏به این ترتیب دولتمردان ‏آمریکا برای پیشدستی بر آلمان ‏طرح مانهاتان ‏را به راه انداختند، و از ‏انریکو فرمی دعوت به عمل آوردند تا مقدمات ساخت ‏بمب ‏اتمی ‏را فراهم سازد. سه سال بعد ، در دوم دسامبر 1942 در ساعت 3 بعد از ظهر ‏نخستین ‏راکتور ‏هسته‌ای ‏دنیا در دانشگاه شیکاگو آمریکا ساخته شد.
‏در 16 ژوئیه 1945 ‏نخستین آزمایش بمب اتمی در صحرای آلامو گرودو نیومکزیکو انجام شد. سه هفته بعد ‏هیروشیما ‏در ساعت 8:15 صبح روز 6 آگوست 1945 ‏بوسیله بمب اورانیومی بمباران گردید. سپس ناکازاکی در 9 آگوست سال 1945 در ساعت ‏حدود 11:15 بوسیله بمب پلوتونیومی بمباران شد. در طی آن بمبارانها صدها هزار نفر ‏جان باختند.
‏پیشگامان ساخت بمب اتمی
‏انریکو فرمی و همکارانش در دانشگاه شیکاگو پس از ساخت نخستین ‏راکتور ‏هسته‌ای ‏جهان به امید آنکه از راکتور هسته‌ای تنها در ‏اهداف صلح آمیز ‏استفاده شود، و دنیا عاری از ‏سلاحهای اتمی ‏گردد، در این زمینه گام ‏برداشتند.

 

دانلود فایل