دانلود مقاله در مورد مشخصات فنی سد قوسی کارون 27 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد مشخصات فنی سد قوسی کارون 27 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد مشخصات فنی سد قوسی کارون 27 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-مشخصات-فنی-سد-قوسی-کارون-27-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 29 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مشخصات فنی سد قوسی کارون 3
‏طراحی و ساخت پل های قوسی ‏سد‏ ‏ کارون 3
‏مقدمه
‏پل‌هاي قوسي بزر گر اه جايگزين طرح كارون 3 يكي ‏ديگر از پروژه‌هاي عظيم مي‌باشد كه طراحي، محاسبات، ساخت و نصب آن توسط شركت ‏ماشين‌سازي اراك انجام شده است و مي‌تواند از جنبه‌هاي مختلف مشروحه ذيل به‌عنوان ‏يكي از فعاليت‌هاي انجام شده در جهت توسعه تكنولوژي و تحقيقات در سال‌هاي‌1380 تا 1383‌‏شركت قرار گيرد:
 ‏اعتماد به نفس و جسارت مهندسي‏ ‏ شركت در پذيرش ‏طراحي، ساخت و نصب پروژه.
 ‏ثبت ركورد جديد براي كشور در صنعت پل‌سازي با ‏طرح و ساخت و نصب پلي با دهانه قوس‌264 متر.بزرگترين دهانه‌هاي پل طراحي شده در ‏ايران توسط واحد مهندسي شركت قبل از اين پروژه پل‌هاي قوسي جهان‌آراء خرمشهر و ‏يادگار امام آبادان بر روي رود كارون با دهانه 144 متر مي‌باشند.
 ‏اهميت روش نصب پروژه به لحاظ توپوگرافي محل ‏اجراي پل.
 ‏محدوديت زماني و فشردگي آن در بخش‌هاي طراحي، ‏ساخت و نصب.
 ‏استفاده از تخصص نيروهاي داخلي و امكانات موجود ‏در تمامي فعاليت‌هاي پروژه.
 ‏صرفه‌جويي ارزي حدود (هشتصد هزار) دلار در طراحي ‏كه با صرفه‌جويي‌هاي ارزي در عمليات ساخت و نصب اين مبلغ تا‏ ‏ (پنج ميليون‌) دلار ‏قابل پيش‌بيني مي‌باشد.
‏با توجه به حسن نيت مديران ارشد شركت توسعه منابع ‏آب و نيروي ايران ايران نسبت به استفاده از توانمندي‌هاي داخلي دراحداث اين پل و ‏به‌دليل تجارب ارزنده شركت در طراحي، ساخت و نصب پل‌هاي بزرگ، مطالعه اوليه و تهيه ‏پيش‌طرح از زمستان سال 1379‌در دستور كار اين‌شركت قرار گرفت و با تهيه چندين گزينه ‏مختلف و بررسي‌هاي فني هر يك از طرح‌ها، طرح نهايي پل اول تأييد گرديد.
‏اين پل در بالا دست سد كارون3 و به‌منظور برقراري ‏و حفظ و ارتباط جاده خوزستان- شهركرد پس از آبگيري درياچه سد و بر روي دره‌اي به ‏عمق حدود 250‌متر احداث گرديده است. كارفرماي اين پروژه مجري طرح كارون‌3‌و مشاركت ‏شركت‌هاي رهآور- هگزا به‌عنوان مشاورين كارفرما مي‌باشند. در بخش نصب علا‌وه بر ‏مشاركت مهندسين مشاور ايراني ذكر شده، شركت واگنربيرو از كشور اتريش نيز مشاور اين ‏پروژه مي‌باشد كه متأسفانه همكاري اين شركت در مراحل حساس و كليدي پاياني پروژه ‏شايسته نبود و شركت ماشين‌سازي‌اراك با اتكا به نيروي كاري و متخصص خود و با سعي و ‏تلاش شبانه روزي عمليات نصب را با موفقيت و بدون حضور ناظر خارجي پروژه به پايان ‏برد.
‏مشخصات فنی پل و نحوه اجرای آن :
‏دهانه مياني و اصلي پل اول به صورت قوس از زير، ‏با دهانه قوس 264=212 x81+91x ‏متر، مركز تا مركز مفصل‌ها 252 متر و خيز قوس 42متر ‏است، دو دهانه 21 متري پيوسته بر روي پايه‌هاي بتني در سمت راست و دو دهانه 12 و 18 ‏متري پيوسته روي پايه‌هاي بتني در سمت چپ آن قرار دارد و طول كل عرشه 336 متر و ‏عرض8/11 متر با دو خط عبور و دو پياده رو در طرفين اجرا شده كه از نظر طول دهانه ‏قوسي كه تاكنون در كشور اجرا شده است منحصر به‌فرد مي‌باشد.
‏با توجه به دهانه بيش از 150متر پل و تأكيد ‏آيين‌نامه‌ها و استانداردهاي جهاني، پل جهت بارهاي جانبي آناليز ديناميكي شده و ‏طيف‌هاي زلزله ناقان و طبس مورد استفاده قرار گرفته است و حداكثر بازتاب‌هاي ‏ديناميكي سازه از قبيل نيروهاي داخلي اعضاء، تغيير مكان‌ها و عكس‌العمل‌هاي ‏تكيه‌گاهي به روش تحليل ديناميكي تاريخچه زماني انجام شد. برش پايه به‌دست آمده ‏براي كل سازه از روش تحليل ديناميكي طيفي با برش پايه محاسبه شده بروش استاتيكي

 

دانلود فایل