دانلود مقاله در مورد مادربرد 50 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد مادربرد 50 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد مادربرد 50 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-مادربرد-50-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مادربرد
‏نحوه انتخاب یک ‏مادربرد‏:‏انتخاب مادربرد ، يکی از تصميمات مهم در زمان تهيه و يا ارتقاء يک کامپيوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثير مستقيم بر عملکرد فعلی سيستم ، بيانگر انعطاف سيستم در زمان ارتقاء نيز می باشد .‏ قابليت های فعلی يک کامپيوتر و پتانسيل های ارتقاء آن در آينده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر( Fireware(IEEE‏ 1394و یا USB 2.0‏ و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID‏ وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم‏ ‏ و بدون نياز به نصب امکانات جانبی ديگر ، استفاده بعمل آورد.
‏درزمان انتخاب یک مادربرد همواره سوالات متعددی در ذهن تهیه کننده (خريدار ) مطرح می گردد: مادربردها چگونه با يکديگر مقايسه می گردند؟ پارامترها ی سنجش و وزن هر کدام چیست؟ ( پردازنده ها ، نوع تراشه ها ، نحوه ارتباط با دستگاههای ذخیره سازی ). معيار انتخاب یک مادربرد چیست ؟ Chip set‏ های يک مادربرد بيانگر چه واقعيت هائی می باشند ؟ امکانات یک مادربرد چه تاثیراتی را در حیات فعلی و آتی سيستم بدنبال خواهد داشت؟ميزان کارایی و کيفيت یک سیستم تا چه میزان وابسته به پتانسیل های مادربرد می باشد ؟ موارد فوق ، نمونه سوالاتی است که‏ ‏ در زمان انتخاب يک مادربرد در ذهن تهيه کنندگان
‏3
‏ ‏ مطرح می گردد. در این مقاله قصد داریم به برخی از پرسش های متداول در زمینه انتخاب یک مادربرد پاسخ داده و از این رهگذر با ضوابط و معيارهای انتخاب صحيح يک مادربرد بيشتر آشنا شويم .
‏جایگاه مادربرد
‏مادربرد ، پردازنده و حافظه‏ ‏سه عنصرحیاتی در کامپیوتر بوده که در زمان انتخاب‏ ‏مادربرد، سرنوشت پردازنده و حافظه نیز بنوعی رقم خواهد خورد.انتخاب مناسب یک مادربرد از جمله تصمیمات مهمی است که دامنه آن گريبانگير تجهيزات سخت افزاری ديگر نيز خواهد شد. انتخاب یک مادربرد قديمی و از رده خارج ( ولو اینکه در حال حاضر پاسخگوی نیازها و خواسته ها باشد ) می تواند زمينه بروز مسائل متعددی در ارتباط با‏ ‏ارتقاء و افزايش توان عملياتی کامپيوتر در آينده‏ ‏ را بدنبال داشته باشد . فراموش نکنيم ما کامپيوتر را نه بخاطر خود بلکه بخاطر اجرای برنامه ها ( در حال حاضر و آينده )‏ ‏ تهيه می نمائيم .
‏ویژگی ها ی مهم
‏از مهمترین ویژگی های مرتبط با مادربرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود :
Chip Set‏ مادربرد ، عملياتی حياتی و مهم نظير روتينگ داده از هارد ديسک به حافظه و پردازنده را انجام و اين اطمينان را بوجود می آورد که تمامی دستگاههای جانبی و کارت های الحاقی ، قادر به گفتگو ( ارتباط ) با پردازنده می باشند . تولید کنندگان مادربردها ، با افزدون چیپ ست های متفاوت بر روی مادر برد تولیدی خود نظير کنترلر
‏4
RAID‏ و پورت های Fireware‏ ، قابليت ها ی مادربرد توليدی خود نسبت به ساير محصولات مشابه را نشان می دهند .
‏چیپ ست های موجود بر روی یک مادربرد ، باعث اعمال محدودیت در رابطه با انتخاب نوع پردازنده ، حافظه‏ ‏ و ساير تجهيزات جانبی ديگر نظیر کارت گرافیک ، کارت صدا و پورت های USB 2.0‏ می گردد. ( برخی از امکانات فوق نظير کارت صدا ، می تواند بعنوان پتانسيل های ذاتی همراه مادربرد ارائه گردد).‏ ‏ اغلب مادر بردهائی که از یک نوع مشابه Chip set‏ ‏ استفاده می نمایند ، ویژگی های متعارفی‏ ‏ را به اشتراک گذاشته ( به ارث رسیده از Chip set‏) و کارآئی آنان در اکثرموارد مشابه می باشد. آگاهی از نوع پردازنده ، حافظه ، سرعت کنترل کننده IDE‏ ، کارت گرافیک و صدا ، می تواند کمک‏ ‏ مناسبی در خصوص انتخاب‏ ‏ مادربرد را ارائه نمايد (خصوصا” در موارديکه از Chip set‏ مشابه استفاده می گردد ) .
‏پردازنده :تولید کنندگان مادربرد در برخی حالات‏ ‏ ، فهرست مادربردهای تولیدی خود را بر اساس نوع سوکتی که مادربرد حمایت می نماید ، ارائه می نمایند. مثلا” سوکت 478 برای P4‏ و سوکت A‏ برای Athlon‏ . در اکثر کاربردهای تجاری ، کاربران تفاوت مشهودی را در ارتباط با سرعت بین دو‏ ‏ پردازنده Athlon‏ و P4‏ مشاهده نمی نمایند در حاليکه ممکن است تفاوت قيمت آنان مشهود باشد.بهرحال نوع و سرعت پردازنده ای که می تواند همراه يک مادر برد استفاده شود ، يکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب مادربرد است .
‏4
‏ ‏
‏حافظه : امروزه اکثر مادربردها از حافظه های SDRam DDR‏ )Double Date Rate‏) استفاده می نمایند . البته هنوز مادر بردهائی نیز وجود دارد که از RDRAM‏ یا Rambus‏ استفاده می نمایند. ( تعداد این نوع از مادربردها اندک است ).حافظه های DDR‏ دارای سرعت های مختلفی بوده و پیشنهاد می شود که سریعترین نوعی را که مادربرد حمایت می نماید ، انتخاب گردد . تولید کنندگان مادربرد ،حافظه های DDR‏ را بر اساس‏ ‏ سرعت Clock‏ و یا پهنای باند تقسیم می نمایند . سرعت این نوع از حافظه ها ( DDR‏ ) به ترتیب‏ ‏ از کندترین‏ ‏ به سریعترین نوع ،‏ ‏ بصورت زیر می باشد :
DDR200 ( aka PC1600)  , DDR266 ( PC2100) , DDR333(PC2700) , DDR400(PC3200)
‏بردهایی كه از RDRAM‏ استفاده می نمايند‏ ‏ دارای Chip set‏ ‏ ‏ اینتل 850 یا 850E‏ می باشند. این نوع‏ ‏ از حافظه ها ( RDRAM‏ ) می بایست بمنظور افزایش کارآئی ، بصورت زوج بر روی مادربرد استفاده شده و اسلات های‏ ‏ خالی توسط‏ ‏ CRIMM‏ تکميل ( پر) گردند.حافظه ها ی RDRAM‏، قادر به تامین پهنای باند بالای مورد نياز برنامه هائی با حجم عملیات سنگین‏ ‏ در ارتباط با حافظه، می باشند.( برنامه های ویرایش فیلم های ویديوئی و یا بازیهای سه بعدی گرافیکی) . قیمت حافظه های

 

دانلود فایل