دانلود مقاله در مورد كارآفريني كارخانه توليد كنسانتره ميوه 33 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد كارآفريني كارخانه توليد كنسانتره ميوه 33 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد كارآفريني كارخانه توليد كنسانتره ميوه 33 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-كارآفريني--كارخانه-توليد-كنسانتره-ميوه-33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏خلاصه طرح
‏ـ درخواست كننده تسهيلات‏ ‏: شركت كشت و صنعت در سبلان (سهامي خاص)
‏ـ موضوع طرح‏ ‏ ‏: ‏ ‏احداث و راه‏‌‏اندازي كارخانه توليد كنسانتره ميوه به ظرفيت 7000 تن در سال
‏ـ محصول اجراي طرح‏ ‏: كيلومتر 5 جاده مشكين‏‌‏شهر به اهر ـ استان اردبيل
‏ـ سرمايه‏‌‏گذاري قبلي
‏(ريالي) ‏: 620/655/2 هزار ريال
‏(ارزي) ‏: ‏-
‏ـ سرمايه‏‌‏گذاري جديد
‏(ريالي) ‏: ‏047/921/24 هزار ريال ‏(با احتساب سرمايه در گردش و سود دوران مشاركت مدني)
‏ ‏ ‏ 047/241/19 هزار ريال ‏(بدون احتساب سرمايه در گردش و سود دوران مشاركت مدني)
‏(ارزي) ‏ : ‏482/887/3 يورو بدون سود دوران مشاركت
‏ـ تسهيلات بانك
‏(ريالي) ‏: ‏000/000/12 هزار ريال از محل اعتبارات SME‏ (سود دوران مشاركت مدني: 000/680/1 هزار ريال)
‏(ارزي) ‏:‏ ‏ ‏000/400/3 يورو از محل اعتبارات صندوق ذخيره ارزي (سود دوران مشاركت مدني: 000/102 يورو)
‏ـ سرمايه‏‌‏ در گردش ‏: 000/000/4 هزار ريال
‏ـ سهم سرمايه‏‌‏گذاري جديد متقاضي
‏(ريالي) ‏:‏ 047/241/7 هزار ريال
‏(ارزي) ‏: ‏ 482/487 يورو
‏ـ مدت تسهيلات ‏: يكسال دوران مشاركت مدني و 6 سال بازپرداخت با اقساط سالانه
‏ـ سود مورد انتظار:
‏(ريالي) ‏: ‏14 درصد در سال
‏(ارزي)‏ : ‏با ‏توجه به امتياز‏ات منطقه محروم، 3 درصد در سال (2 درصد سهم بانك و 1 درصد سهم دولت)
‏نرخ بازده سرمايه‏‌‏گذاري ‏: ‏44/24 درصد نتيجه‏‌‏گيري شده است.
‏1) درخواست‏‌‏كننده تسهيلات و مجري طرح:
3
‏شركت كشت و صنعت در سبلان (سهامي خاص) كه تحت شماره 227387 و تاريخ 11/5/83 نزد اداره ثبت شركت‏‌‏ها و موسسات غيرتجاري به ثبت رسيده است.
‏سرمايه ثبت شده شركت برابر سه ميليارد ريال و موضوع شركت عبارت است از توليد انواع كنستانتره و مواد اوليه براي توليد و بسته‏‌‏بندي انواع آبميوه و توزيع آن، توليد و توزيع انواع نوشابه‏‌‏هاي غير الكلي و آب و توليد انواع نكتار و پوره و صادرات و واردات كليه كالاهاي مجاز بازرگاني.
‏ـ صاحبان سهام و درصد سهام:
‏1ـ آقاي محمد درخشان دارنده 90% سهام
‏2ـ خانم زهرا صمدي امير كندي 5% سهام
‏3ـ خانم نسترن درخشان 5/2% سهام
‏4ـ خانم نازنين درخشان 5/2% سهام
‏جمع: درصد 100
‏ـ مديران شركت به استناد آگهي شماره 13377/32 مورخ 20/4/85 عبارتند از:
‏1ـ آقاي محمد درخشان به سمت مديرعامل و رييس و عضو هيات‏‌‏مديره
‏2ـ خانم زهرا صمدي امير كندي به سمت نايب رييس هيات‏‌‏مديره
‏انتخاب گرديدند و كليه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شركت از قبيل چك، سفته، بروات، قراردادها و عقود اسلامي اوراق عادي و اداري با امضاي مديرعامل به تنهايي همراه با مهر شركت معتبر است.
‏ـ دفتر مركزي شركت:
‏تهران ـ بزرگراه بعثت ـ چهارراه فرح‏‌‏آباد ـ خيابان شهيد اميرحسين اسدي ـ بلوك 2 طبقه 3 پلاك 20
‏2ـ محل اجراي طرح:
‏عبارت است از يك قطعه زمين به مساحت 20500 مترمربع از اراضي قريه عاليجاه واقعه در كيلومتر 5 جاده مشكين‏‌‏شهر به اهر و در ضلع شمالي جاده كه مسير آن آسفالته مي‏‌‏باشد. (به شرح كروكي صفحه بعد)
‏3ـ سوابق طرح:
‏استان اردبيل در شمال فلات ايران با مساحتي بالغ بر 4/17951 كيلومتر مربع (كه 09/1 درصد مساحت كل كشور را تشكيل مي‏‌‏دهد) قرار گرفته و رود ارس حدود شمالي آن را با جمهوري آذربايجان تشكيل مي‏‌‏دهد. محور اردبيل ـ آستارا، از طريق گردنه حيران مهمترين خط ارتباطي اين استان با مركز كشور مي‏‌‏باشد كه شهرستانهاي استان را از طريق رشت و قزوين با تهران مرتبط مي‏‌‏سازد. براساس آخرين تقسيمات كشوري (گزارش اقتصادي ـ اجتماعي استان اردبيل 1382) اين استان به مركزيت شهر اردبيل داراي 9 شهرستان، 20 شهر، 25 بخش، 66 دهستان و 1855 آبادي مي
3
‏‌‏باشد. شهرستانهاي اين استان شامل اردبيل، بيله سوار، پارس آباد، خلخال، مغان، مشكين‏‌‏شهر، كوثر و نمين مي‏‌‏باشند.
‏مشكين‏‌‏شهر نيز داراي مساحتي برابر با 2/3615 كيلومتر مربع و داراي چهار بخش، سه شهر و دوازده دهستان است. جمعيت اين شهرستان نيز براساس سرشماري سال 1375 حدود 000/164 نفر مي‏‌‏باشد. مقايسه گروههاي عمده سني در سال 1375 (به استناد گزارش فوق‏‌‏الاشاره) نشان مي‏‌‏دهد 5/53 درصد جمعيت استان در گروه سني بين 15 تا 64 سال قرار مي‏‌‏گيرد كه در مقايسه با سال 1365 كه اين درصد 6/48 و سال 1355 برابر 9/26 درصد بوده به خوبي اهميت اشتغال‏‌‏زايي در اين استان هويدا مي‏‌‏گردد.
‏مشكين‏‌‏شهر با 1/14 درصد نرخ بيكاري رتبه دوم را در اين استان داراست.
‏باغهاي استان اردبيل شامل باغهاي مثمر و غيرمثمر است كه در سال زراعي (82-1381) مجموع سطح زيركشت آن بالغ بر 24888 هكتار بوده و تقريبا تمامي آن به صورت آبي بهره‏‌‏برداري مي‏‌‏شود.
‏محصولات عمده زيربخش باغباني استان برحسب ميزان توليد به ترتيب سيب، هلو، انگور، زردآلو، گيلاس، آلبالو، شليل و گردو مي‏‌‏باشند. تمام محصولات توليدي به صورت تازه خوري به مصرف نرسيده و ضروري مي‏‌‏نمايد، اين محصولات كه از كيفيت مناسبي نيز برخوردارند در صنايع تبديلي استفاده شده تا پس از تبديل به آبميوه و كنستانتره در زمان‏‌‏هاي لازم مورد استفاده قرار گيرند.
‏4ـ موضوع و تشريح طرح:
‏عبارت است از توليد كنستانتره انواع ميوه و توليد انواع آبميوه طبيعي به ظرفيت 7000 تن در سال اين واحد توليدي فعاليت خود را بر توليد كنستانتره و آبميوه دو محصول عمده منطقه و استان شامل سيب و انگور متمركز نموده است و در مراحل بعدي توليد با توجه به استعداد و توانايي ماشين‏‌‏آلات و تجهيزات و خطوط بسته‏‌‏بندي با تغييراتي اندك قادر به ‏توليد كنستانتره و آبميوه و ‏ميوه‏‌‏جات نظير گلابي، هلو، آلو، زردآلو و ‏…‏ خواهد بود.
‏كنستانتره سيب
‏جهت توليد كنستانتره سيب كه علي‏‌‏الاصول از ميوه‏‌‏هاي درجه 2 و 3 از نظر اندازه انتخاب مي‏‌‏گردند. ابتدا ميوه‏‌‏هاي تهيه شده (مخصوص صنايع تبديلي) جمع‏‌‏آوري گرديده و در استخرهاي بزرگي به نام سيلو ذخيره مي‏‌‏شود كه ظرفيت اين سيلوها بايستي متناسب با ظرفيت توليد باشد. سپس ميوه‏‌‏ها ضمن شستشو به داخل سالن هدايت شده و پس از عبور از روي ميز سورت (sorting‏) و جداسازي ميوه‏‌‏هاي خراب و برگ و خاشاك و … توسط چند نفر كارگر وارد دستگاه خردكن (crasher‏) مي‏‌‏شود.
4
‏ميوه خرد شده توسط يك دستگاه پمپ به داخل مخازن هدايت مي‏‌‏شود. به منظور افزايش راندمان آبگيري به داخل مخازن آنزيم‏‌‏هاي مختلفي اضافه مي‏‌‏گردد و ميوه از اين پس وارد پروسه آبگيري مي‏‌‏شود. آبگيري توسط دستگاههاي پرسي انجام مي‏‌‏شود كه اين پرس‏‌‏ها داراي انواع مختلفي بوده من جمله پرس تسمه‏‌‏اي (belt press‏) پرس پنوماتيكي مي‏‌‏باشد.
‏از مزاياي مهم اين دستگاه، بسته بودن محيط عمل و در نتيجه عدم آلودگي محصول و محيط و همچنين داراي بالاترين بازده از نظر استحصال آب موجود در مش ميوه مي‏‌‏باشد.
‏كنستانتره توليدي در مخازن بزرگي از جنس استنلس استيل و در سردخانه ذخيره شده و به تدريج و در صورت نياز به دو صورت معمولي و اسپتيك بسته‏‌‏بندي مي‏‌‏گردد و قابليت صدور به ساير كشورها و يا انتقال به واحدهاي توليد آبميوه را پيدا مي‏‌‏كند. بريكس كنستانتره توليدي بدين شرح به حدود عدد 70 مي‏‌‏رسد. براي توليد آبميوه نيز در صورت افزودن آب و شكر و ساير افزودني‏‌‏هاي مجاز به كنستانتره و انتقال به خطوط بسته‏‌‏بندي شرايط توليد آبميوه فراهم مي‏‌‏گردد.
‏كنستانتره انگور:
‏خطوط توليد كنستانتره انگور خيلي شبيه به توليد كنستانتره سيب بوده با اين تفاوت كه در مرحله شستشو عمليات مربوط به خوشه‏‌‏گيري بايستي انجام پذيرد و در مرحله تغليط از دستگاه اوپراتور استفاده مي‏‌‏شود.
‏به منظور توليد آبميوه از كنستانتره علاوه بر استفاده از مواد افزودني طي چند مرحله عمليات فيلتراسيون، شفاف‏‌‏سازي آبميوه انجام پذيرفته و سپس به خطوط بسته‏‌‏بندي منتقل مي‏‌‏شوند. آبميوه‏‌‏ها در بسته‏‌‏هاي 200 گرمي (ميلي‏‌‏ليتر) و در نوع دي‏‌‏پك بسته‏‌‏بندي و عرضه مي‏‌‏گردند.
‏*(دياگرام خطوط توليد كنستانتره سيب و انگور به منظور بيشتر روشن شدن موضوع به پيوست مي‏‌‏باشد)
‏ماشين‏‌‏آلات و تجهيزات مورد نياز وارداتي براي توليدات اين واحد به شرح زير مي‏‌‏باشند.
‏1ـ خطوط توليد كنستانتره، آماده‏‌‏سازي و فرمولاسيون و بازسازي كنستانتره (توليد آبميوه) از شركت ماشين‏‌‏سازي فنكو (Fenco‏) ساخت كشور ايتاليا انتخاب گرديده است.
‏2ـ خطوط استريليزاسيون، آماده‏‌‏سازي براي پركن و بسته‏‌‏بندي. ساخت داخل كشور ايران مي‏‌‏باشد.
‏3ـ ماشين‏‌‏آلات پركن، بسته‏‌‏بندي، پاكت‏‌‏سازي براي بسته‏‌‏بندي دوي پك از شركت بوسار (Bossar‏) اسپانيا تهيه خواهد گرديد.

‏5ـ مديريت طرح:
‏مديريت كلان طرح به عهده آقاي محمد درخشان مديرعامل و رييس هيات‏‌‏مديره شركت متقاضي مي‏‌‏باشد كه نامبرده فارغ‏‌‏التحصيل رشته مهندسي برق و قدرت از دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز است.

 

دانلود فایل