دانلود مقاله در مورد شیشه گری 79 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد شیشه گری 79 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد شیشه گری 79 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-شیشه-گری-79-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 128 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏تاریخچه
‏منابع بسیاری شروع شیشه گری را از حدود سال 2000 ق.م. تخمین زده اند اما تاریخ شناسان در این مورد اختلاف نظر دارند.
‏بدون شک رومی ها و مصری ها بهترین و پیشرفته ترین شیشه گران عصر خود بوده اند. نمونه های بسیاری از این آثار در موزه های دنیا نگهداری می شود بعنوان مثال در موزه کورنینگ نیویورک قطعات با ارزشی از آثار شیشه مذاب موجود است‏،‏ که تصاویر آنها در صفحات بعد آمده است.با بررسی این اشیاء اطلاعاتی در مورد روند ساخت شیشه مذاب بدست آمده است. اشیایی مانند کاسه هایی با فرم های پیچیده، جواهرات، و کاشی های تزئینی دیواری که تقریباً در سالهای 1500 ق.م. تا 500 بعد از میلاد ساخته شده است. لیکن بعد از این تاریخ یعنی 500 ب‏عد از میلاد هیچ اثری از آنها یافت‏ نشده است. مشخص نیست بعد از این تاریخ چه برسر آن آمد.
‏ شاید این سئوال را بتوان اینطور پاسخ داد که پس از آن روش شیشه‏ فوتی‏ روش سریع و مطلوب فرم دهی شیشه شد. به نظر می رسد از سالهای 500 بع‏د از میلاد تا اوائل 1900 عاری ا‏ز‏ ‏هرگونه اثر شیشه مذاب بوده است. البته باستثنای کارهایی که به روش ذوب شیشه خرده در قالب(‏ Pate de verve‏ ) انجام می شده که در دوره Art ‏ – Art Nouveaou
Nouveaou‏ بسیار کاربرد داشته است. آثار ‏>‏، نمونه خوبی از این روش در سالهای 1880 تا 1920 بوده اس
‏2
‏ت‏. هنرمندان شیشه فوتی در دوره های اولیه از بعضی تکنیک های شیشه مذاب نیز برای ایجاد طرح روی آثار خود استفاده می کردند با این وجود فعالیت اصلی آنها در جهت بهبود روش فوق برای بازار در حال رشد شیشه بود.
‏با درنظر گرفتن موارد فوق قابل در ک است که برای احیای دوباره شیشه مذاب زمان طولانی صرف شده است.
‏ تکنولوژی شیشه بهترین دوران رشد و ترقی خود را در طول دوره رنسانس اروپا و همچنین بعد از آن طی کرد. ولی به دلایلی ‏آنطور ‏که انتظار می رفت ‏،‏روش ساخت شیشه مذاب تولد دوباره ای در این‏ دوران‏ طلایی نداشت. در این دوران به‏ این‏ روش کم توجهی یا حتی از آن چشم پوشی شد. در دوران معاصر نیز این روش از رشدی که سایر روشهای فرم دهی شیشه داشته‏،‏ محروم بوده است.
‏ هرچ‏ند ‏ هزاره اول تاریخ 4 هزارساله شیشه گری از آثار بجامانده غنی بوده است ‏،‏ولی بنظر می رسد در 2000 ساله ‏بعدی در این ز‏مینه کار نشده است.‏«‏ ال. سی.تیفانی‏»‏ در شاهکارهای خود از این هنر استفاده کرده است. او در اثار خویش از نوارهای با این روش برروی سطوحی که بصورت شیشه فوتی آماده می شد‏،‏ استفاده می کرد. همچنین از تکه های دمیده شده که وسیله تکنیک Slump‏ به صورت تخت درآمده اند و سطح هایی بافت دار یا نقش دار‏ن‏د‏،‏ استفاده می کرد.
‏3
‏ از حدود سالهای 1935 لعاب شیشه ای، روش Slump‏ ‏و ‏برحسب اتفاق شیشه مذاب دوباره ظاهر شد.
‏ در آن دوران ا‏نواع مختلفی از شیشه در دسترس بود.‏ از شیشه های جام ارزان قیمت گرفته تا بطریهای شیشه ای رنگی این روش دوباره فرم دهی شیشه در یک سری گروههای کوچک در نواحی از آمریکا گسترش پیدا کرد، لیکن در ابتدا در‏ک تکنولوژی شیشه و دانش‏ نحوه استفاده از شیشه در رأس این فعالیت ها نبود.
‏آثار معاصر
‏دسترسی به دانش روز و آزادی هنرمندان در این روش کار‏،‏ پیشرفت سریعی در آن ایجاد کرده است. هنرمندان امروزه آثاری پویا، پیچیده و نو خلق می کنند.
‏در سال 1940‏«‏ مایکل‏ و‏ فرانسیس هیگن‏»‏ از معدود هنرمندانی بودند که فرم دادن شیشه های تخت و آثار فیوز و لعاب شیشه ای را برای امرار معاش خود برگزیدند.
‏«‏ کی کینی‏»‏ در سال 1963 کتابی با عنوان‏«glass craffs‏ ‏»‏ نوشت که حاصل تجربه های شخصی او در مورد کار با شیشه های تخت و فرم دهی آنها بود. علاقه و ذوق وافر او در مورد کار‏ با شیشه های مذاب و قالب ریزی ‏،‏ نکات روشنی را برای حرکت شیشه گری در سالهای اولیه دهه 60 آشکار کرد.
‏4
‏هنرمند‏ دیگری که بع‏نوان یکی از‏ تأثیرگذاران د‏ر رشد شیشه مذاب به حساب می آید‏«‏ هریت اندرسون‏»‏ بود‏.‏ در سال 1981 او دوره ا‏ی در مورد شیشه نزد‏«‏ مورتیس هینن‏»‏ در موسسه تکنولوژی روچستر گذراند که او را به ترک رشته خود یعنی نساجی و جستجو مطالعه در زمینه‏ شیشه گ‏رم و کوره ای ترغیب کرد.
‏ نتایج آزمایشات بسیار و تحقیقات به دقت ثبت شده در طول سالها او را برای چاپ کتابی به نام >‏ یاری کرد.
‏ دستیابی به آثار قابل استفاده شیشه فیوز یا لعاب شده همیشه مشکلی برا‏ی‏ هنرجویان مبتدی بوده است. آنها برای ساخت و هم جوشی شیشه های رنگی دچار مشکل می شوند و در نتیجه آثار خود را روی‏ شیشه های رنگی محدودی متمرکز می کنند،‏ یا اینکه از لعاب فریت روی شیشه های جام استفاده می کنند.
‏ جمع آوری آنینک در سال 1995 باعث رواج دوباره شیشه خانه بندی یا Stained‏ شد. شهرهای مانند‏ دنور،‏ کلورادو تبدیل به مرکزی برای تجارت شیشه های این کار شد‏،‏ که از پنجره های خانه های قدیمی در سواحل شرقی بدست می آمد. تقاضا برای خرید این نوع کار موجب تولید دوباره طرح های قدیمی، با تکنیک های معاصر و نو در آتلیه ها و کارگاه ها شد.

 

دانلود فایل