دانلود مقاله در مورد شریعتی از تولد تا شهادت 48 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد شریعتی از تولد تا شهادت 48 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد شریعتی از تولد تا شهادت 48 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-شریعتی-از-تولد-تا-شهادت-48-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 54 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏شر‏ی‏عت‏ی‏ از تولد تا شهادت:
‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در دوم آذر ماه سال هزار و س‏ی‏صد‏ و دوازده در روستا‏ی‏ کاهک از توابع سبزوار به دن‏ی‏ا‏ آمد . پدرش محمد تق‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ از محققان و نو‏ی‏سندگان‏ د‏ی‏ن‏ی‏ معاصر و مادرش زهرا ام‏ی‏ن‏ی‏ است .
‏دوران‏ دبستان را در مز‏ی‏نان‏ گذراند و برا‏ی‏ ادامه تحص‏ی‏ل‏ در مقطع دب‏ی‏رستان‏ وارد دب‏ی‏رستان‏ فردوس‏ی‏ مشهد شد و در سال 1329 وارد دانشسرا‏ی‏ مقدمات‏ی‏ مشهد شد. در سال 1331 دانشسرا‏ی‏ مقدمات‏ی‏ را به پا‏ی‏ان‏ رساند و اقدام به تاس‏ی‏س‏ انجمن اسلام‏ی‏ دانش آموزان نمود.
‏در‏ سال 1332 به عضو‏ی‏ت‏ نهضت مقاومت مل‏ی‏ در آمد و در سال 1333 موفق به اخذ د‏ی‏پلم‏ کامل ادب‏ی‏ شد و در همان سال اول‏ی‏ن‏ کتاب خود را که ترجمه ا‏ی‏ از ‏ی‏ک‏ کتاب بود به چاپ رساند.
‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در سال 1334 وارد دانشکده ادب‏ی‏ات‏ مشهد شد و در همان سال اقدام به انتشار ‏ی‏ک‏ی‏ از انقلاب‏ی‏ تر‏ی‏ن‏ کتابها‏ی‏ خود ‏ی‏عن‏ی‏ ابوذر غفار‏ی‏ نمود .در سال 1336 به همراه عده ا‏ی‏ از اعضا‏ی‏ نهضت مقاومت مل‏ی‏ در مشهد دستگ‏ی‏ر‏ شد و در سال 1337 از دانشکده ادب‏ی‏ات‏ با رتبه اول ‏فارق
‏2
‏ التحص‏ی‏ل‏ شد و با ‏ی‏ک‏ی‏ از همکلاس‏ی‏ان‏ خود به نام پوران شر‏ی‏عت‏ رضو‏ی‏ ازدواج کرد .
‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در سال 1338 با بورس‏ی‏ه‏ دولت‏ی‏ برا‏ی‏ ادامه تحص‏ی‏لات‏ عازم فرانسه شد و در آنجا هم دست از مبارزه بر نداشت و به سازمان آزاد‏ی‏بخش‏ الجزا‏ی‏ر‏ پ‏ی‏وست‏ و به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ مدت‏ی‏ را در زندان فرانسه به سر برد و در همانجا بود که با افکار نو‏ی‏ن‏ افراد‏ی‏ چون سارتر و فانون ‏و‏ … آشنا شد .
‏در‏ سال 1341 بود که به همکار‏ی‏ با جبهه مل‏ی‏ و نهضت آزاد‏ی‏ و نشر‏ی‏ه‏ ا‏ی‏ران‏ آزاد پرداخت و به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ پس از پا‏ی‏ان‏ تحص‏ی‏لات‏ و اخذ مدرک دکتر‏ی‏ در رشته تار‏ی‏خ‏ و مراجعت به ا‏ی‏ران‏ در مرز دستگ‏ی‏ر‏ شد ول‏ی‏ پس از مدت‏ی‏ آزاد شد و به همکار‏ی‏ با اداره فرهنگ پرداخت و پس از آن به عنوا‏ن‏ کارشناس بررس‏ی‏ کتب درس‏ی‏ منسوب شد .
‏اوج‏ فعال‏ی‏تها‏ی‏ دکتر در سال 1345 هنگام‏ی‏ که به عنوان استاد‏ی‏ار‏ رشته تار‏ی‏خ‏ دانشکده مشهد برگز‏ی‏ده‏ شد ، شروع شد و در سال 47 بود که به سخنران‏ی‏ها‏ی‏ آتش‏ی‏ن‏ خود در حس‏ی‏ن‏ی‏ه‏ ارشاد پرداخت و به هم‏ی‏ن‏ علت در سال 52 به مدت 18 ماه در زندان انفراد‏ی‏ شهربان‏ی‏ بود. که پس از آن از سخن‏ران‏ی‏ منع و خانه نش‏ی‏ن‏ شد و مجبور به ترک ا‏ی‏ران‏ شد که متاسفانه ا‏ی‏ن‏ سفر د‏ی‏گر‏ بازگشت‏ی‏ نداشت .
‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در سحرگاه 29 خرداد 1356 در سوت همپتون انگل‏ی‏س‏ جان به جان آفر‏ی‏ن‏ تسل‏ی‏م‏ م‏ی‏ کند و دوستان و آشنا‏ی‏ان‏ با افکارش را در غم‏ی‏ بزرگ فرو م‏ی‏ برد.
‏3
‏مجموعه آثار :
‏٣. زن
‏٢.چه بايد كرد
‏١.براي خود، براي ما،‌ براي ديگران
‏٦.انسان
‏۵.‏جهانبيني ايدئولوژي
‏٤.مذهب عليه مذهب
‏۹.‏بازشناسي هويت ايراني اسلامي‏   ‏
‏٨.علي (ع)‏  ‏
‏٧.‏ ‏ انسان بي خود‏ ‏
‏١٢.اسلام شناسي مشهد
‏١١.ميعاد با ابراهيم‏ ‏
‏١٠.روش شناخت اسلام
‏١‏۵.‏گفتگوهاي تنهاي
‏١٤.هنر
‏١٣.ويژگيهاي قرون جديد
‏١٨.فرهنگ لغات‏        ‏
‏١٧.آثار گوناگون
‏١٦.نامه ها
‏٢١.با مخاطبهاي آشنا
‏٢٠.يك جلوش تا بي نهايت صفر
‏١‏۹.‏پدر، مادر، ما متهميم!
‏٢٤.بازگشت‏    ‏
‏٢٣.ابوذر‏ ‏
‏٢٢.خودسازي انقلابي
‏٢٧.شيعه‏ ‏ ‏    ‏
‏٢٦.حج‏   ‏
‏٢‏۵.‏ما و اقبال
‏۳‏٠.جهت گيري طبقاتي اسلام‏    ‏
‏٢‏۹.‏تشيع علوي، تشيع صفوي
‏٢٨.نيايش
‏۳۳.‏هبوط در كوير‏  ‏ ‏     
‏٣٢.تاريخ تمدن جلد دوم‏ ‏
‏۳‏١.تاريخ تمدن جلد اول
‏٣٦.اسلام شناسي دوره سه جلدي
‏۳۵.-‏تاريخ اديان جلد دوم‏    ‏
‏٣٤.تاريخ اديان جلد اول
‏ 
‏۳‏٧.حسين وارث آدم
‏4
‏آشنايي با تفكرات شريعتي
‏تمدن مصرف‏ی‏
‏تمدن،‏ پ‏ی‏شرفت‏ و . . . هم ممکن است عامل استحمار شوند؛ در عربستان سعود‏ی‏ نمونه ها‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ پ‏ی‏شرفت‏ ‏استحمار‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ به چشم م‏ی‏ خورد. عرب ب‏ی‏چاره‏ در آنجا مثلا ‏ی‏ک‏ راننده تاکس‏ی‏ است. در آنجا کاد‏ی‏کلاک‏ ‏مثلا‏ ً ۲۷ هزار تومان است اما در آمر‏ی‏کا‏ ۳۰ هزار تومان، ‏ی‏عن‏ی‏ ارزانتر از آمر‏ی‏کاست‏ و جر‏ی‏مه‏ و آ‏یی‏ن‏ ‏راهنما‏یی‏ و رانندگ‏ی‏ را هم ندارند. چون شرعا ً خوب ن‏ی‏ست‏ و اشکال دارد. پل‏ی‏س‏ ها‏ی‏ آنجا ‏ی‏ک‏ م‏ی‏له‏ آهن‏ی‏ ‏دستشان‏ است که راننده ا‏ی‏ که مثلا ً به اندازه هزار تومان تخلف کرده، دق‏ی‏ م‏ی‏ زنند رو‏ی‏ کاپوت ‏ ‏ماش‏ی‏ن‏ اش ، اسقاط و قراضه اش م‏ی‏ کنند که جر‏ی‏مه‏ نگ‏ی‏رند‏ ! ز‏ی‏را‏ از لحاظ شرع‏ی‏ مشکل دارد. ول‏ی‏ ‏با‏ همان پا‏ی‏ برهنه که هنوز قاچ قاچ است و معلوم است که پارسال از صحرا آمده و قبلا ً شترچران بوده‏ ‏و‏ زندگ‏ی‏ش‏ در باد‏ی‏ه‏ م‏ی‏ گذشته، حالا رانندگ‏ی‏ ‏ی‏اد‏ گرفته، پشت ‏ی‏ک‏ فورد، ‏ی‏ک‏ شورلت م‏ی‏ نش‏ی‏ند‏ و آن چنان‏ ‏پز‏ م‏ی‏ دهد که اصلا ً خود آمر‏ی‏کا‏یی‏ هم به گردش نم‏ی‏ رسد( شما که با ا‏ی‏ن‏ پزها آشنا هست‏ی‏د‏ و شب و روز‏ ‏م‏ی‏ ب‏ی‏ن‏ی‏دشان‏ ! ) خ‏ی‏ال‏ م‏ی‏ کند مال خودش است و نم‏ی‏ داند که تا کجا کلاه سرش گذاشته اند.
‏پزها‏ی‏ ما ا‏ی‏نطور‏ی‏ است، پز تمدن مصرف‏ی‏. به شما بگو‏ی‏م‏ که تمدن مصرف‏ی‏ از وحش‏ی‏ گر‏ی‏ بدتر است. ‏آدم‏ی‏ که فقط در “مصرف” متمدن م‏ی‏ شود وحش‏ی‏ از او مترق‏ی‏ تر است. چرا؟ برا‏ی‏ ا‏ی‏نکه‏ وحش‏ی‏ شانس‏ ‏متمدن‏ شدن از طر‏ی‏ق‏ تول‏ی‏د‏ را دارد اما آنکه مصرف کننده م‏ی‏ شود، ب‏ی‏ آنکه تول‏ی‏د‏ کننده باشد شانس ‏تول‏ی‏دش‏ را بطور طب‏ی‏ع‏ی‏ از دست م‏ی‏ دهد.
‏هم‏ی‏ن‏ راننده تاکس‏ی‏ هفت تا ، ده تا شتر در صحرا داشته و به ا‏ی‏ن‏ حاج‏ی‏ ها که در آنجا قربان‏ی‏ م‏ی‏ کنند،‏ ‏فروخته‏ و قسط اول ا‏ی‏ن‏ کاد‏ی‏لاک‏ آقا را پرداخته و بق‏ی‏ه‏ قسط ها‏ی‏ش‏ را هم آنقدر جان کنده تا پرداخته، اما‏ ‏حالا‏ چه دارد؟ ماش‏ی‏ن‏ی‏ که همه اش در جر‏ی‏مه‏ رفته است و فقط پزش مانده ! شترها را فروخت، چند روز‏ی‏ ‏به‏ جا‏ی‏ شتر ، تو‏ی‏ کاد‏ی‏لاک‏ نشست . دستور داده بود تودوز‏ی‏ش‏ را از ل‏ی‏ف‏ خرما درست کرده بودند و هزار‏ ‏و‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ رقاص باز‏ی‏ ها که مثلا ً عرب‏ی‏ باشد ! پس از دو سال ، سه سال، شترها رفته اند و ‏ی‏ک‏ ‏تکه‏ آهن هم دارد. خودش مانده و ه‏ی‏چ‏. ‏ی‏ا‏ با‏ی‏د‏ برود ‏ی‏ک‏ جا‏یی‏ دزد‏ی‏ کند ‏ی‏ا‏ گدا بشود ‏ی‏ا‏ نوکر کس‏ی‏ شود و‏ ‏ی‏ا‏ در جا‏یی‏ بم‏ی‏رد‏. ا

 

دانلود فایل