دانلود مقاله در مورد شرکت مخابرات ایران 70 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد شرکت مخابرات ایران 70 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد شرکت مخابرات ایران 70 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-شرکت-مخابرات-ایران-70-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 71 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏مقدمه
‏شرکت مخابرات ایران به منظور تمرکز بخشیدن به تمامی امور ارتباطات ومخابرات کشور به استثناء بخش صداو سیما‏ ‏با تصویب مجالس قانون گذاری وقت در سال 1350 تشکیل شد و با استناد به اساسنامه قانونی فعالیت خود را آغاز کرد‏.
‏در سال 1374 با توجه به گسترش فع‏ا ل‏یتهای مخابراتی در پهنه کشور جمهوری اسلامی ایران و پیروی ‏از سیاست تمرکززدائی در اجرای ماده 7 قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران تشکیل شرکتهای مخابرات استانی پیشنهاد شد و در تاریخ 1/11/74 با تصویب اساسنامه شرکت‏‌های ‏استانی در کمیسیون مشترک امور اداری و استخدامی و امور پست و تلگراف و تلفن و نیرو در مجلس شورای اسلامی این هدف تحقق و در تاریخ 11/11/74 توسط مقام ریاست جمهوری جهنت اجراء ابلاغ شد‏.
‏مقصود از مخابرات عبارتست از انتقال و ارسال علائم و نوشته ها و تصاویر و صداها و هر گونه اطلاعات دیگر ‏بوسیله سیم یابی سیم و یا نور و یا هر رویه الکترومغناطیسی‏.
‏شبکه‏‌های ‏مخابرات عمومی عبارتند از مجموعه وسائل مخابراتی که برای استفاده عموم دائر بوده و یا بعداٌ دائر‏ می‌‏گردد‏.
‏شبکه‏‌های ‏مخابرات اختصاصی عبارتند از مجموعه وسائل مخابراتی که برا ی استفاده گروهها یا موارد خاصی دائر بوده یا بعدا دائر‏ می‌‏گردد‏.
‏تأسیس توسعه نگهداری و بهره برداری شبکه‏‌های ‏مخابرات عمومی و آن قسمت شبکه‏‌های ‏اختصاصی که با سرمایه شرکت دایر خواهد شد در انحصار شرکت مخابرات ایران خواهد بود‏.
‏کلیه چکها و استاد و اوراق مالی و تعهدات و قراردادها باید به امضای مدیرعامل و یکی از اعضای ‏هیأت مدیره برسد‏.‏ صاحبان امضای این قبیل اوراق در شعب و نمایندگیها و سازمانهای تابعه با تصویب هیأت مدیره تعیین خواهند شد‏.
‏اساسنامه شرکت سهامی مخابرات استان گلستان
‏تاریخچه فعالیت شرکت
‏کلیات
‏شرکت‏‌های ‏سهامی مخابرات استان‏ها ‏بر اساس قانون اصلاح ماده 7 قانون تأسیس شرکت مخابرات‏ ایران ‏مصوب 6/2/137‏2 از ابتدای سال 1375 فعالیت خود را آغاز نموده اند قابل ذکر آنکه از 1/1/1377 شرکت سهامی مخابرات استان گلستان از شرکت سهامی مخابرات استان مازندران تفکیک گردیده و در تاریخ 1/7/1383 تحت شماره 4167 در اداره ‏ثبت اسناد شهرستان گرگان به ثبت رسیده است ‏ تأسیس گردید تا برابر با مقررات شرکتهای دولتی اداره گردد‏.
‏شرکت مخابرات استان گلستان که مرکز‏ اصلی‏ آن گرگان میبا شد‏ می‌‏تواند برای اجرای فعالیتهای مقرر در سایر نقاط استان نسبت به تشکیل واحدهای تابع اقدام نماید‏ ‏شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و وابسته به شرکت مخابرات ایران است‏.‏ ‏مدت شرکت از تاریخ تأسیس نامحدود است‏.
‏هدف شرکت
‏موضوع و هدف شرکت ‏طبق ماده 5 اساسنامه ‏عبارت است از تأسیس و توسعه شبکه و تأسیسات مخابراتی در حوزه عملیاتی شرکت و نگهداری و بهره برداری از آن در قا‏ل‏ب تحقق اهداف و برنامه‏‌های ‏وزارت ‏ارتباطات و فن آوری اطلاعات و انجام وظائف و اختیارات مقرر در قانون تأسیس ‏شرکت مخابرات ایران در حوزه استان گلستان و اجرای تکالیف شرکت مخابرات ‏در مواردی که تفویض اختیار‏ می‌‏شود‏.
‏آن قسمت از فعالیت شرکت مخابرات ایران در بخش ارتباطات بین شهری و بین المللی اعم از تأسیس توسعه نگهداری و بهره برداری مراکز بین شهری (اس.تی‏.‏دی) ایستگاههای ماهواره ای و مایکروویو و غیره و نیز متعلقات آن همچنان تحت مسئولیت و کنترل شرکت مخابرات ایران است‏.
2
‏تصمیمات مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران (شرکت مادر) ناقض مصوبات مجمع عمومی شرکتهای استانی نخواهد شد‏.
‏وضعیت اشتغال
‏متوسط تعداد کارکنان تابع نظام هماهنگ و تابع قانون کار طی سال به شرح زیر بوده است.
‏1384 1383
‏تابع نظام هما هنگ ‏ ‏ ‏ 606 نفر ‏ 536
‏تابع قانون کار ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏7 ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 5
‏جمع ‏ ‏ ‏ ‏613 ‏ 541
‏درآمد و منافع اعتبارات شرکت به شرح زیر است‏:
‏1-هزینه‏‌های ‏اشتراک
‏2-تعرفه‏‌های ‏مکالماتی‏(‏شهری ‏–‏ بین شهری ‏–‏ بین المللی‏)
‏3- کمکهای نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی
‏4- تراز مکالمات بر اساس توافق کانالهای ورودی و خروجی بین استانها
‏5- عواید دیگری که برابر قانون و مقررات مربوط به شرکت تعلق‏ می‌‏گیرد
3
‏اداره پرداختها
‏نمودار سازمانی شرکت مخابرات ایران (واحد مالی و اقتصادی)
‏معاون مالی و اداری
‏مدیریت امور اداری و نیروی انسانی‏
‏مدیریت مالی و اقتصادی
‏واحد ممیزی و کنترل اسناد‏
‏اداره نگهداری حسابها
‏اداره دریافتها
‏معاون نگهداری و بهره برداری
‏واحد بررسی حسابها
‏یکنفرکارشناس مسئول
‏دونفرکارشناس
‏واحددارائیهاوترازنامه
‏یکنفر کارشناس مسئول
‏دونفرکارشناس
‏واحد محاسبات
‏یکنفرکارشناس مسئول
‏دونفرکارشناس
‏واحد حسابداری کالا
‏یکنفرکارشناس مسئول
‏دونفرکارشناس
‏معاون توسعه و مهندسی
‏اداره بودجه و اعتبارات
‏یکنفر رئیس اداره
‏یکنفر کارشناس مسئول
‏شش نفرکارشناس
‏یکنفر رئیس اداره‏
‏یکنفر کارشناس مسئول
‏چهار نفر کارشناش‏
‏یکنفر کارشناس مسئول
‏پنج نفر کارشناش
‏یکنفر کارشناس مسئول
‏سه نفر کارشناش‏
‏رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل
5
‏ارکان شرکت
‏شرکت دارای ارکان زیر‏ می‌‏باشد
‏1-مجمع عمومی‏.
‏2-هیأت مدیره و مدیرعامل
‏3-بازرس
‏مجمع عمومی شرکت از اجتماع صاحبان سهام مخابرات به شرح زیر تشکیل‏ می‌‏شود‏:
‏1-وزیر پست و تلگراف و تلفن (رئیس مجمع عمومی‏)
‏2-رئیس هیأت مدیره ومدیرعا‏مل شرکت مخابرات ایران (عضو مجمع‏)
‏3- اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران (اعضاء مجمع) تشکیل‏ می‌‏شود‏.
‏ریاست جلسات مجمع عمومی با وزیر پست و تلگراف تلفن و در غیاب او یکی از اعضای حاضر به ترتیب تقدم مندرج درفوق خواهد بود‏.
‏درصورتیکه هر یک از اعضای مجمع عمومی نتواند در جلسه شرکت نماید معاون یا نماینده وی در جلسات شرکت خواهد نمود‏.
‏مجمع عمومی شرکت بر دو نوع خواهد بود
‏الف‏:‏ مجمع عمومی عادی
‏ب: مجمع عمومی فوق العاده
‏هیأت مدیره شرکت از یک نفر رئیس که سمت مدیرعامل را نیز خواهد داشت و دو عضو اصلی ‏و یک عضو علی البدل تشکیل‏ می‌‏شود‏.‏ اعضا و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توسط رئیس مجمع (وزیر پست و تلگراف‏ و تلفن‏)‏ برای مدت دو سال منصوب‏ می‌‏شوند و تا اعضا و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید انتخاب نشده اند در سمت خود باقی هستند و انتخاب مجدد آنها بلامانع خواهد بود‏.
‏رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره از بین اشخاص متعهد که دارای تحصیلات عالی بوده و در یکی از سازمانهای اداری کشوری یا بنگاههای صنعتی سابقه خدمت مدیریت داشته باشند منصوب خواهند شد‏.
‏هیأت مدیره شرکت موظف است در موقع تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت یک درصد از آنرا برای امر توسعه وتحقیق و آموزش ‏و روابط بین الملل و کمکهای انسانی ‏(‏اعم از شاغل و بازنشسته و مراجعات عموم‏ی‏) در راه اهداف وزارت پست و تلگراف و تلفن برای وزارتخانه مربوطه اختصاص دهد‏.
‏تعیین پاداش برای رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره با تصویب و تایید رئیس مجمع عمومی شرکت ‏(‏وزیر پست و تلگراف و تلفن‏)‏ و تعیین پرداخت پاداش سایر کارکنان با تصویب و تایید مدیرعامل خواهد بود‏.
‏امور مالی ‏(‏ترازنامه ها وحساب سود و زیان‏)
‏سال مالی شرکت از فروردین ماه هر سال شروع وتا آخر اسفند همان سال خاتمه‏ می‌‏یا بد و به ‏استثنای سال اول که شروع آن تاریخ ابلاغ اساسنامه شرکت خواهد بود‏.
‏کلیه دفاتر شرکت در آخر اسفند ماه بسته و ترازنامه و حساب سود وزیان و گزارش عملکرد سالانه شرکت حداکثر سه ماه پس از سال مالی باید از طرف رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل در اختیار بازرس (حسابرس) گذارده شود‏.
‏رئیس مجمع‏ می‌‏تواند نسبت به جابجائی اعتبارات شرکت از محل ‏اعتبارات مربوطه به شرکت مخابرات ایران ‏و شرکت مخابرات استانها به سایر شرکتهای مخابرات استانها اقدام نماید‏.
‏آئین نامه مالی معاملاتی و اداری شرکت باید از طرف هیأت مدیره تنظیم و پس از تصویب مجمع عمومی درخصوص آئین نامه‏‌های ‏اداری به اجرا گذاشته شود و تا موقعی که آئین نامه‏‌های ‏یادشده تنظیم و تصویب نشده شرکت مجاز است امور مالی و معاملاتی و استخدامی خود را برابر آئین نامه ها و مقررات مورد عمل شرکت مخابرات ایران انجام دهد

 

دانلود فایل